Avast WEBforum

Other => General Topics => Topic started by: ireri@iavaluo.com on March 08, 2018, 07:19:34 PM

Title: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: ireri@iavaluo.com on March 08, 2018, 07:19:34 PM
I'VE TRIED SEVERAL TIMES TO CANCEL MY AUTORENEWAL SUSCRIPTION, AND IT HAPPENS TO BE IMPOSSIBLE, IT KEEPS SAYING:

I CAN'T EVEN SEE MY ACCOUNT DETAILS.

IT  SAYS TO CANCEL, I HAVE TO FILL MY ORDER NUMBER AND PASSWORD. I ASK FOR MY PASSWORD AND IT NEVER SENDS IT TO MY EMAIL.

SO I CAN CANCEL IT.  :-\ :( >:(

Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: bob3160 on March 08, 2018, 07:23:06 PM
Contact Avast:
https://support.avast.com/en-ww/contact/enter/
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: moroni on March 09, 2018, 01:03:58 PM
Hi Ireri,

Sorry about that, I just cancelled your autorenewal.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: mr-darkness@hotmail.com on June 20, 2018, 04:26:54 PM
Hi Ireri,

Sorry about that, I just cancelled your autorenewal.


moroni can you cancel my auto renew as well i am not sure if i was able to do it
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: bob3160 on June 20, 2018, 04:48:07 PM
Hi Ireri,

Sorry about that, I just cancelled your autorenewal.


moroni can you cancel my auto renew as well i am not sure if i was able to do it
moroni or any other person at Avast isn't a mind reader.
Contact customer support and send your request.
https://support.avast.com/support/tickets/new?form=1
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: nerinem25@yahoo.com on August 16, 2018, 12:02:31 PM
I have the same problem here,can not cancel auto renewal,can you please help me?or just cancel it for me.

thank you
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: Asyn on August 16, 2018, 12:09:15 PM
-> https://support.avast.com/article/24/ (Orders/Renewals/Refunds)
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: nerinem25@yahoo.com on August 16, 2018, 11:26:03 PM
avast!
Forgotten your order ID?
Please enter your email address and the last 5 digits of your credit card used in your Avast order to search for your Order ID.
Your email addres:

 
Last 4 digits of your credit card.


after entering e-mail and 4 digits of credit card ,i get this







Order Search ResultsInvalid information<< Back (https://store.avast.com/DRHM/store?Action=DisplayForgotOrderNumberPage&SiteID=avast&Locale=en_IE&ThemeID=38044100&Env=BASE&p=both)
i dont know what else to do?
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: Asyn on August 17, 2018, 06:42:50 AM
Contact support: https://support.avast.com/contact
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: nerinem25@yahoo.com on August 17, 2018, 11:06:08 AM
i tried everything -technical support asking for Order ID , i dont have it,because i delleted it 2 years ago.So i can not contact them without  order ID.what i have is Avast account,e-mail of mine  and Activation Code,would this some how could help to cancel auto-renewal?
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: Asyn on August 17, 2018, 11:12:46 AM
i tried everything -technical support asking for Order ID , i dont have it,because i delleted it 2 years ago.So i can not contact them without  order ID.what i have is Avast account,e-mail of mine  and Activation Code,would this some how could help to cancel auto-renewal?
Just use 00000000 and explain it in your request.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: nerinem25@yahoo.com on August 17, 2018, 06:22:47 PM
Thank you sir for your help!
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: Asyn on August 17, 2018, 07:08:11 PM
You're welcome.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: atulcanberra on July 16, 2019, 02:25:55 PM
Hi Asyn,
Subject : Avast internet security cancel auto renewal after 60 days trial.

I have the same problem that I cannot cancel the auto renewal. I am not sure if this thread will be answered or not but the cancellation process seems very cumbersome. To get the order ID it says on top that you need 5 digits of credit card but below the email address it says enter 4 digits. This has been a problem since long as I see in other threads? I am little frustrated and it seems its done intentionally. Subscription was not hard but cancelling is way to hard.

I also tried cancelling the subscription last week from the Avast application on laptop then going into Manage account which takes me to https://subscriptions.avast.com/ . The subscription status changed to "Expiring" but today again a pop up was displayed saying my renewal will take place and I do not have to do anything.

Can you please help cancel this renewal. How can I contact help or support?
Note: The support webpage takes me to forums.

Thank you in advance

16th July 2019 10:25PM
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: bob3160 on July 16, 2019, 02:54:51 PM
@ atulcanberra,
See reply #8 and 10 if needed.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: atulcanberra on July 17, 2019, 02:42:58 AM
Thank you Bob,
I really appreciate you taking time to respond.
Help link only takes me back to forum.
I tried using the contact us form yesterday with the correct oder ID and screenshots in the attachment but the web form had a persistent issue when I clicked on submit at the bottom of the contact us form, the web page tried to process the information and fell back on the same screen. I assume it was not finishing the submission process.
I tried contact us form again this morning and it has gone through.

Cancellation should not be this difficult. I hope avast is listening to customers feedback.

You have a good day Bob
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: bob3160 on July 17, 2019, 03:21:01 PM
Thank you Bob,
I really appreciate you taking time to respond.
Help link only takes me back to forum.
I tried using the contact us form yesterday with the correct oder ID and screenshots in the attachment but the web form had a persistent issue when I clicked on submit at the bottom of the contact us form, the web page tried to process the information and fell back on the same screen. I assume it was not finishing the submission process.
I tried contact us form again this morning and it has gone through.

Cancellation should not be this difficult. I hope avast is listening to customers feedback.

You have a good day Bob
You are correct. Customer service should always be your most pleasant encounter with any company.
Have a great day.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: atulcanberra on July 18, 2019, 03:58:10 AM
Just an update.
Got a reply from Avast support team.
They confirmed the cancellation is reflecting on their side.
I was glad to see that confirmation which still leaves me thinking why the pop up 2 days after I cancelled the subscription showed my renewal will take place in 16 days.

Hope some of these problems get fixed by Avast.

Product is great, just need some improvement in the customer experience.

Telling myself no more whining now, it's all good :)
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: atulcanberra on July 30, 2019, 02:41:23 PM
So latest update (16 days after my last post) :
My credit card was charged and I was billed for the renewal in spite of getting confirmation from customer service that my auto-renewal was canceled.
Avast software portal still shows my subscription is ending in 48 hours.

I hope someone out there fixes the bug of auto-renewal and subscription before the matter goes to the consumer watchdog.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: Susan180 on July 30, 2019, 04:36:54 PM
hi,
i need urgent assistance as avast has charge my credit card for the auto renewal subscription without my confirmation. The order ID is 64405331700 and 64405608100. i have sent in my request for refund via the link given since last saturday 27 july but until today avast still didnt responds me. pls help to follow up my request. thank you
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: bob3160 on July 30, 2019, 05:02:33 PM
hi,
i need urgent assistance as avast has charge my credit card for the auto renewal subscription without my confirmation. The order ID is 64405331700 and 64405608100. i have sent in my request for refund via the link given since last saturday 27 july but until today avast still didnt responds me. pls help to follow up my request. thank you
It takes 7 to 10 business days. Be patient.

Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: BWhit on July 30, 2019, 05:48:58 PM
@ atulcanberra,

I'm very sorry for the confusion, but the order that was renewed was registered to a different email address from the one which you contacted us from. Your subscription registered to the email address you contacted on from was cancelled - this may also explain why you were having issues trying to get the renewal cancelled correctly before contacting us. I have now cancelled the renewal, and the funds will be returned to your account. Please be aware, it may take between 5 to 7 business days to complete the refund process, and to have the funds back in your account.

@ Susan180,

I can confirm that the orders have been cancelled and refunded for you, and you should receive confirmation of this today via email. From this stage of the refund process, it should normally take 5-7 business days for the funds to be back in your account.
Title: Re: CANCEL AUTORENEWAL
Post by: atulcanberra on July 31, 2019, 04:04:32 PM
Thank you Ben for your prompt service.
I do appreciate.

I am not sure how this confusion of email came about. I did not get any notification to another email address for the renewal warning.
Glad you picked it.

Thank you again.