Author Topic: Kpnvandaag  (Read 4494 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wander Nijhof

  • Guest
Kpnvandaag
« on: July 30, 2012, 02:04:48 PM »
Kan alleen deze site niet bereiken
KPN kan me niet verder helpen

Probleem is spontaan hersteld
AVAST heeft niets gedecteerd
Dank voor reactie
« Last Edit: August 01, 2012, 09:43:28 PM by Wander Nijhof »

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: Kpnvandaag
« Reply #1 on: July 30, 2012, 03:55:03 PM »
Dag Wander,

Ik heb Windows XP en Avast Internet Security. Ik kan www.kpnvandaag.nl gewoon openen.

Als het webshield iets tegenhoudt, toont het een popup-venster. Dat is bij u blijkbaar niet gebeurd. Het webshield houdt een log bij, dat u hier kunt inzien: gebruikersinterface van avast > real-time shields > web shield > shield log (rechts onder de grafiek). Ik weet niet hoe die knoppen, tabs enzo in het Nederlands gelabeld zijn. Bij mij is het log leeg, misschien had ik eerst in de expert settings moeten aangeven, dat webshield een rapportbestand bijhoudt.

Er zijn nog twee plaatsen waarvan ik kan verzinnen, dat ze kpnvandaag blokkeren: een eventuele softwarefirewall, en de firewall in uw router. Als het probleem nog niet over is, zou ik de instellingen daarvan eens controleren.

O ja, twee vreemde mogelijkheden.
(1) een regel in uw hosts bestand (bij mij C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts) met een verkeerde toewijzing van de naam kpnvandaag aan een internetadres.
(2) een DNS server die een verkeerd internetadres teruggeeft als uw browser contact zoekt met kpnvandaag. Net als het hosts bestand zorgt een DNS server voor de vertaling van kpnvandaag.nl naar het internetadres (62.12.14.86).

Sommige trojaanse paarden gebruiken mogelijkheid (2) om uw browser om te leiden naar verkeerde adressen. Maar dat beperkt zich dan niet tot één site die onbereikbaar wordt.

EDIT
U bent niet de enige die last heeft van één website die wordt geblokkeerd. Zie elders in het forum: https://forum.avast.com/index.php?topic=102197.0
Misschien toch een groter probleem, ik ben geen getraind malware-verwijderaar.

Even wachten tot iemand dit oppikt, of verder gaan in het Engelstalige deel van het forum?

Met vriendelijke groeten,
« Last Edit: July 30, 2012, 04:24:56 PM by Kwartet! »