Author Topic: 'Trojaans paard geblokkeerd'  (Read 7498 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanni

  • Guest
'Trojaans paard geblokkeerd'
« on: August 10, 2012, 08:47:42 PM »
Sinds het begin van deze week krijg ik om de zoveel minuten een melding dat een Trojaans Paard geblokkeerd is.
Het 'avast! Bestandssysteem Schild heeft een bedreiging geblokkeerd. Geen verdere actie vereist.'

verder zegt het pop-upje ook nog dat de bedreiging werd gedetecteerd en geblokkeerd vooraleer het bestand kon worden gecreëerd of gewijzigd.

Ik weet dus totaal niet wat er gaande is.

Het pop-upje geeft ook nog

Object
Infectie
Actie
Proces

Wat moet ik hiermee.
Ik heb mijn pc al 4 keer een diepe systeemscan laten doen, maar hij vond bij alleen de eerste keer scannen iets, daarna niets meer, maar het icoontje blijft komen.

Help.

Yanni

  • Guest
Re: 'Trojaans paard geblokkeerd'
« Reply #1 on: August 10, 2012, 09:03:32 PM »
O ja, verder vraag ik me ook nog af wat 'visicom_antiphishing.exe'is. Dit staat bij 'Proces' op het pop-upje.
Is dit een computereigen programma of zal ik het verwijderen ( ik kan het vinden tussen bestanden op mijn pc, als ik zoek in de C-schijf).

Het 'Object' staat in AppData en eindigt op 'temp.zip.tmp|120810184514-f.list' maar dit kan mijn pc niet vinden tussen bestanden op de C-schijf.
De infectie Win32:Delf-GD [Trj] kan ik ook niet vinden tussen de bestanden op de C-schijf op mijn PC.

Hoop dat de extra uitleg helpt!

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: 'Trojaans paard geblokkeerd'
« Reply #2 on: August 14, 2012, 05:36:57 AM »
Dag Yanni,

Probeer het bestand visicom_antiphishing.exe eens te uploaden naar www.virustotal.com, u weet dan of het geïnfecteerd is of niet.

De bedoeling van het programma is, u te vrijwaren van diefstal van vertrouwelijke gegegvens (phishing). Op hxxp://software.visicommedia.com/en/products/antiphishing/ (vervang de x-jes) staat een korte uitleg. Er staat ook een linkje waarop u kunt klikken om te testen of visicom_antiphishing actief is.

Visicom maakt gebruik van Panda security, ik denk om malwaredefinities binnen te halen. Panda staat er om bekend dat het de handtekeningen waaraan het virussen herkent niet versleutelt. Andere antivirusproducten zien die handtekeningen daarom vaak als echte besmetting. Ik denk dat dat hier het geval is.

Heeft avast de gevonden objecten soms in de viruskluis gezet? Dan kan dit nog wel een tijdje doorgaan. Visicom update zijn virusdefinities, avast denkt ha! een besmetting en ruimt deze op. Kortom, avast belet visicom zijn werk te doen. U kunt waarschijnlijk het best Visicom deïnstalleren.

Met vriendelijke groeten,