Author Topic: Een link of snelkoppeling maken in safezone  (Read 4960 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

waldonk

  • Guest
Een link of snelkoppeling maken in safezone
« on: August 15, 2012, 09:27:47 AM »
Dag Waldonk,

Een heel ander probleem dan het beeldscherm dat door de Safezone gedimd wordt. Voortaan s.v.p. een eigen topic starten.

Ja, ik probeerde ook de sites waar ik telebankier vast te leggen in bookmarks/favorieten, of hoe die dingen in Chrome ook mogen heten.
Lukte niet, maar Chrome houdt wel bij, welke sites u het vaakst bezocht hebt. Dus eenmaal inloggen bij ING, ABN-AMRO, Rabo, en u kunt ze terugvinden, ik geloof op het tweede tabblad.

Dan alleen nog het probleem die sites te vinden. Volgens mij werkte knippen en plakken van adressen niet; logisch want dat is een van de dingen waartegen Safezone moet beveiligen.  Ik heb in Safezone gewoon gezocht op "ING, inloggen, particulier" en dat soort termen. Als u even in uw gewone browser naar de site gaat, vindt u vast wel de beste trefwoorden.

Met vriendelijke groeten
Ik wil in het bureaublad van safezone een aantal linken maken voor internet bankieren. Hoe maak ik die en hoe bewaar ik die zodat die altijd kunnen gebruikt worden, ook door mijn vrouw die een echte leek is met computers.
Momenteel heb ik een leeg bureaublad met 1 koppeling deze van SafeZone Browser.
1 Kan ik koppelingen bijmaken naar andere URL adressen?
2 Hoe doe ik dat?
3 Hoe bewaar ik die koppelingen? 
Wie kan mij helpen?

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: Een link of snelkoppeling maken in safezone
« Reply #1 on: August 15, 2012, 09:57:48 AM »
Daar ben ik weer.

Rechts bovenin de Safebrowser staat het icoontje van een steeksleutel. Daaronder vindt u de instellingen. Ik heb zojuist gedaan:
options > always show the bookmarks bar
bookmarks > import bookmarks and settings en bookmarks uit Firefox geïmporteerd.

En met het sterretje rechts in het adresveld legt u een bookmark vast.

Met vriendelijke groeten,

« Last Edit: August 15, 2012, 10:01:01 AM by Kwartet! »

waldonk

  • Guest
Re: Een link of snelkoppeling maken in safezone
« Reply #2 on: August 15, 2012, 11:02:56 AM »
Uiteindelijk is het gelukt na meerdere pogingen om bookmarks te maken en te bewaren.
In de opties basisinstellingen moest ik
bij opstarten het keuzerondje "open de pagina die het laatste waren geopend" kiezen
Bij startpagine
gebruik de pagina nieuw tabblad

Pas daarna werden de instellingen van de opties waaronder always schow the bookmarks bar aanvaard. Voordien werden de instellingen niet bewaard.

bedankt voor het helpen

Nog een opmerking
Waarom zijn die 2 woorden toch zo onduidelijk te lezen De letters zitten in elkaar zodat meer moet raden wat zou het nu zijn.

« Last Edit: August 15, 2012, 11:05:02 AM by waldonk »