Author Topic: A Vast doet zijn naam eer aan  (Read 7395 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

  • Guest
A Vast doet zijn naam eer aan
« on: September 10, 2012, 01:47:41 AM »
Ik heb A Vast op aanraden van een paar kennissen nu twee weken op mijn PC staan en kan niet anders zeggen dat A Vast zijn naam eer aan doet. Mijn PC (2 quadcore processors, 8 Bg geheugen, grafische kaart 256 bit 2 Gb geheugen) loopt nl om de haverklap vast. Buiten dat is hij zo traag als een schildpad in zeer dikke modder. Met AVG antivirus had ik deze problemen niet. Dus gaat A Vast er onherroepelijk van af. Wat een waardeloos programma. En nu maar hopen dat het verwijderen zonder problemen verloopt.....

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: A Vast doet zijn naam eer aan
« Reply #1 on: September 10, 2012, 05:59:42 AM »
Dag Robbert54,

Aan de hardware kan het niet liggen.

Hebt u AVG helemaal verwijderd? Dat wil zeggen niet alleen via het configuratiescherm van Windows, maar ook via de uninstaller die u hier kunt vinden http://singularlabs.com/uninstallers/security-software/ ? Antivirusprogramma's installeren hun eigen devicedrivers, daarom bieden de producenten ook een verwijderprogramma aan.

Als u weer terug wilt keren naar AVG, is het het beste in deze volgorde te werken: download verse AVG, verwijder restjes AVG, uninstall Avast (zie hier hoe: https://support.avast.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=1062), installeer AVG. Dat is dan een schone installatie.

Als u Avast nog een kans wilt geven, kunt u wellicht volstaan met de eerste twee stappen.

Met vriendelijke groeten,

« Last Edit: September 10, 2012, 06:46:24 AM by Kwartet! »

Robbert54

  • Guest
Re: A Vast doet zijn naam eer aan
« Reply #2 on: September 10, 2012, 11:15:09 AM »
Hmmm, na het ècht verwijderen van de laatste restjes AVG is hij plotsklaps een stuk sneller geworden.
M.a.w. ik geef A Vast nog een tweede kans.
Bedankt i.i.g. voor de tips.

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: A Vast doet zijn naam eer aan
« Reply #3 on: September 10, 2012, 11:31:26 AM »
Graag gedaan.

Robbert54

  • Guest
Re: A Vast doet zijn naam eer aan
« Reply #4 on: September 11, 2012, 11:01:16 PM »
Helaas was de verbetering van korte duur.
Ik kan het eigenlijk sterker vertellen de problemen door A Vast zijn inmiddels zo groot dat ik over het downloaden van een mail bijna 30 seconden doe.
Ook een simpel fotootje openen duurt een eeuwigheid.
Ook mijn mailbox bekijken duurt een eeuwigheid en loopt regelmatig vast.
Ook internet loopt door A Vast regelmatig, zo'n 15 keer per dag, zo vast dat ik internet moet uitschakelen, de PC moet rebooten en weer helemaal opnieuw moet beginnen.
Websites, die ik vrijwel elke dag bezoek, kan ik ineens niet meer openen en krijg de mededeling dat er door die website een trojaans paard ge-upload wordt.
En dat komt alleen maar door A Vast want al deze problemen had ik niet met AVG.
Nee, A Vast gaat het bij mij niet halen en gaat er dus af!

« Last Edit: September 11, 2012, 11:08:02 PM by Robbert54 »

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: A Vast doet zijn naam eer aan
« Reply #5 on: September 12, 2012, 08:08:17 AM »
Dat ineens allerlei websites besmet zijn is onwaarschijnlijk, het lijkt er eerder op dat uw pc iets heeft opgelopen. Kunt u zo'n popupbericht bij een volgend meesturen?

Rechtsklikken op het bolletje > toon laatste popupbericht > met de punaise naast het kruisje kunt u het venster vastpinnen > Met Alt+Printscreen venster kopiëren > plakken in een beeldbewerker > opslaan als jpg of png > Attach (onder het editveld waarin u berichten naar het forum stuurt).

Het zijn een paar stappen, maar dan heb je ook wat.

Met vriendelijke groeten,