Author Topic: Avast mailschild blokkeert emails  (Read 7408 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hermanq1

  • Guest
Avast mailschild blokkeert emails
« on: September 10, 2012, 08:31:37 PM »
Wellicht weet iemand hoe dit op te lossen. Sinds vrijdag 6 september blokkeert het Avast mailschild mijn inkomende email. Het heeft lang geduurd eer de oorzaak kon worden vastgesteld. Er werd gedacht aan en gezocht naar een fout in Thunderbird Eudora. Tenslotte bleek dat email kon worden binnengehaald als het mailschild werd gedeactiveerd. Momenteel werk ik dus met een gedeactiveerd mailschild.
Hebben anderen hier ervaring mee? Is er een oplossing? :(

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: Avast mailschild blokkeert emails
« Reply #1 on: September 13, 2012, 09:12:18 AM »
Dag Hermanq1,

U kunt in het mailschilld drie dingen instellen: server, poort, en protocol (versleuteld of niet). Als het niet aan een van die drie ligt, weet ik geen oplossing.

Staan in het avast mailshield voor uw mailaccount dezelfde server en poort ingesteld als in uw mailprogramma? User interface > Realtime schilden > Mail schild > Expertinstellingen > SSL accounts. Indien niet, kunt u deze wijzigen.

Met de versleuteling is het wat ingewikkelder.
Als uw provider mail niet versleutelt, moet SSL-encryptie in Thunderbird EN avast uit staan.
Als uw provider mail wel versleutelt, moet SSL-encryptie in Thunderbird OF avast aan staan.

Wanneer u Thunderbird laat versleutelen, kan avast mailtjes niet op malware controleren.

Wanneer u avast laat versleutelen, kijkt het schild in het mailtje zodra het is uitgepakt. Zit er geen malware in dan wordt het verder geleid naar Thunderbird. Zit er wel malware in dan worden er maatregelen tegen genomen.

Met vriendelijke groeten,

Hermanq1

  • Guest
Re: Avast mailschild blokkeert emails
« Reply #2 on: September 13, 2012, 07:08:46 PM »
Hartelijk dank, kwartet1,

 :)Ik ben er juist achter gekomen dat op de ene of de andere manier het plotseling niet meer binnenhalen van emails waarschijnlijk een gevolg is van een programmatuur vernieuwing van AVAST:

http://www.warriorforum.com/main-internet-marketing-discussion-forum/187513-avast-blocking-your-email-heres-fix.html

Na dit te hebben opgevolgd werkt alles weer. Nog eens, dank voor de info, kwartet1.

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: Avast mailschild blokkeert emails
« Reply #3 on: September 13, 2012, 08:23:16 PM »
Pof, die kende ik nog niet.

Bedankt voor het melden van de oplossing, ik ga er achter proberen te komen wat die oplossing nu eigenlijk doet.

Met vriendelijke groeten,

EDIT als ik in dat troubleshoot venster  op F1 druk, krijg ik een (Engelse) uitleg. Ik ben er niet helemaal gerust op, dat het geen omweg is om het mailschild uit te schakelen.
« Last Edit: September 13, 2012, 08:39:08 PM by Kwartet! »