Author Topic: Waarom start Verkenner op na aanzetten W7-laptop ?  (Read 2991 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papadiva

  • Guest
Waarom start Verkenner op na aanzetten W7-laptop ?
« on: October 09, 2012, 01:33:42 AM »
Ragazzi!

Sinds een weekje gebeurt er iets vreemds op mijn laptop (Lenovo U310, Windows7 Home premium).

Wanneer het opstarten is voltooid wordt de Verkenner spontaan opgestart.
Het lijkt erop dat de Verkenner van 'Mijn Computer' wordt gestart, althans, dat zie ik aan het Verkenner-Venster dat een overzicht geeft van alle aangesloten apparaten.

En wanneer ik de Verkenner meteen afsluit terwijl het opstarten van W7 nog niet helemaal is voltooid, zal de Verkenner toch weer opnieuw worden opgestart.

Hoe kan dit, en nog beter, hoe kan ik dit voorkomen?

Ik heb verschillende fora bezocht, waaronder die van Lenovo zelf, en die komen alle met twee mogelijke oplossingen:
1. Msconfig - opstarten - alles vinkjes UITzetten en dan machine herstarten en kijken of de Verkenner toch nog opstart
2. In de registry zoeken naar een regen met 'userinit.exe' en checken of alles exact correct is gecodeerd.

Welnu, bovenstaande mogelijkheden hebben geen oplossing geboden, maar ik heb echter nog wel een vraag aan Avast:
Wanneer ik in msconfig alle vinkjes UITzet en vervolgens de laptop opnieuw opstart (oplossingsvoorstel nr 1.), zal de Verkener alsnog vanzelf opstarten, maar wat ik dan weer vreemd vind is dat in die msconfig - opstarten het bovenste 'vinkje' tóch AAN staat, en bij welke applicatie hooort dat vinkje ?
Bij Avast!

Zou dit de oorzaak zijn van deze weliswaar triviale, maar uiterst irritante ergernis zijn?


Iemand een verklaring?

Vriendelijke groet,
Jim

kaki tiga

  • Guest
Re: Waarom start Verkenner op na aanzetten W7-laptop ?
« Reply #1 on: October 22, 2012, 10:52:24 PM »
Hallo Jim,

Via Windows Defender kun je bekijken welke 'programma's in de map opstarten' staat. Misschien staat explorer.exe er dubbel in.

groet,
Arend

papadiva

  • Guest
Re: Waarom start Verkenner op na aanzetten W7-laptop ?
« Reply #2 on: October 23, 2012, 01:19:07 AM »
Hi Arend,

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar waar kan ik in W7 de Windows defender vinden?