Author Topic: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483  (Read 7373 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dobtoon

  • Guest
Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« on: March 16, 2013, 10:11:49 PM »
Na programma update 8.0.1483 heb ik problemen met mijn e-mail programma Thunderbird. Ik krijg ineens een heleboel foutmeldingen bij mijn accounts (13 stuks) en Thunderbird krijgt de mailtjes niet binnen. Ik heb de foutmeldingen maar genegeerd en bij de email-instellingen SSL scanning uitgezet. Nu komen er geen foutmeldingen meer en de mailtjes lopen binnen, maar degenen die SSL vereisen worden niet meer gescand bij het binnenkomen.

Bij het scherm SSL scanning staat een mededeling in het Engels, die ik niet goed begrijp, namelijk deze: "Disabling SSL/TLS in your mail client and creating SSL accounts here is no longer needed. You should re-enable SSL/TLS in your mail client and delete the accounts here."

Als dat betekent dat ik al mijn 13 accounts moet aanpassen  in Thunderbird dan hierbij Hartelijk Dank aan Avast. Dat kost mij weer een paar uur werk om dat zorgvuldig te doen.  Als ik al weet hoe ik het moet doen. Want ik ben helaas geen systeembeheerder maar een eenvoudige thuismailer.

Graag alleen antwoord van mensen die er echt wat van weten en liefst geen gezwam in de ruimte zoals je dat veel op fora ziet.

Offline Asyn

  • Avast Überevangelist
  • Certainly Bot
  • *****
  • Posts: 76037
    • >>>  Avast Forum - Deutschsprachiger Bereich  <<<
W8.1 [x64] - Avast Free AV 23.3.8047.BC [UI.757] - Firefox ESR 102.9 [NS/uBO/PB] - Thunderbird 102.9.1
Avast-Tools: Secure Browser 109.0 - Cleanup 23.1 - SecureLine 5.18 - DriverUpdater 23.1 - CCleaner 6.01
Avast Wissenswertes (Downloads, Anleitungen & Infos): https://forum.avast.com/index.php?topic=60523.0

dobtoon

  • Guest
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #2 on: March 16, 2013, 10:37:25 PM »
Heeft u ook een courante vertaling van de pagina waar u naar verwijst in het Nederlands, want zo begrijp ik er nog geen bal van.


dobtoon

  • Guest
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #4 on: March 16, 2013, 11:34:55 PM »
Bedankt voor de vertaling, maar als ik Avast een Certificaat laat maken komt dat gewoon niet in de certificatenmanager van windows terecht, dus kan ik het niet exporteren. Daar valt de zaak al stil.

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #5 on: March 16, 2013, 11:44:38 PM »
controleren of u de avast certificaat in Thunderbird, etc. zie

https://feedback.avast.com/responses/mail-shield-related-ssl-eror-unable-to-get-local-issuer-certificate

Als je geaccepteerd enkele certificaten na gewaarschuwd door Thunderbird, ga naar het tabblad Servers in hun Certificate Manager en te verwijderen die onder de 'avast! Mailscanner Root '.

gebruik maken van de Google Translator om de pagina te vertalen, omdat het wordt niet vertaald

http://translate.google.com.br/?hl=pt-BR&tab=TT
« Last Edit: March 16, 2013, 11:46:54 PM by jefferson santiag »

dobtoon

  • Guest
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #6 on: March 17, 2013, 12:22:06 AM »
Het probleem is nou net dat Avast geen certificaat aanmaakt. De gehele harde schijf afgezocht en niet gevonden.

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #7 on: March 20, 2013, 08:47:49 PM »
Hallo,
avast gebruikt Windows-certificaatarchief om te controleren of e-mail server certificaten. Start certmgr.msc te bekijken of te bewerken de winkel. U kunt gebruik maken van 'Trusted Root Certification Authorities' voor het toevoegen van uw certificaten en 'niet-vertrouwde certificaten' voor het intrekken.

Als een certificaat niet slaagt voor de verificatie, avast geeft een dialoog en als je accepteert het certificaat is opgeslagen op een prive-winkel. Om het te kunnen zien moet u mmc.exe Start, gaat u naar het menu Bestand-> Add / Remove Snap-in, voeg de module Certificaten en 'Computer account' te selecteren. Er is ook een cache van gemodificeerde certificaten die worden verzonden naar e-mailclients.

SapientBugsy

  • Guest
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #8 on: March 21, 2013, 10:14:17 AM »
The FAQ om het Avast certificaat in Thunderbird te zetten werkt voor mijn non-gmail accounts, echter, zodra 'ik' (lees thunderbird) probeer mijn  gmails op te halen, komt nog steeds een foutmelding over het certificaat, als ik dan de uitzondering toevoeg komt deze onder 'servers' te staan, waarna mijn non-gmail accounts geen mail meer binnen kunnen krijgen. Als ik de uitzondering niet toevoeg krijg ik mijn gmails niet binnen...

Oplossingen?
« Last Edit: March 21, 2013, 10:19:58 AM by SapientBugsy »

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Probleem met Thunderbird na Avast update 8.0.1483
« Reply #9 on: March 21, 2013, 09:56:18 PM »
In uw e-mail client, opent u de rekening opstellingen en op zoek naar een e-mailaccount die een soort van verbinding is versleuteld (SSL of TLS) vereist. Lees ook wat protocollen (SMTP, POP3, IMAP, ...), hostnamen en poortnummers die worden gebruikt voor versleutelde toegang tot deze e-mailaccounts. E-mail accounts SSL-module (dwz SSL / TSL ingesteld op 'Nee', SMTP-poorten '25 'of 587', POP3 '110 'of '143 IMAP' standaard).