Author Topic: Avast geeft certificaat problemen hitnews (spotnet) na laatste update  (Read 7807 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marvun

  • Guest
Anderhalve week geleden heeft mijn Avast Internet Security een softwareupdate ondergaan. Sinds dat moment krijg ik geen nieuwe posts meer in mijn spotnet omdat Avast met een mail schild beveiliging uitsluiting komt. Server locatie: ssl.hitnews.com (hitnews is mijn pay-server). Hij geeft de melding "deze site probeert zich te indentificeren met ongeldige informatie. Problemen: the certificate is not trusted. The certificate in invalid.
Wat ik ook probeer, ik krijg dit niet weg terwijl dit voor de update geen problemen gaf. Ik heb ook al contact gehad met hitnews. Zij vertellen mij: You already get the certificate when you connect. It just isn't signed which is what avast is telling you. Wat moet ik doen?
Heeft iemand voor mij de gouden tip ?

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Avast geeft certificaat problemen hitnews (spotnet) na laatste update
« Reply #1 on: March 29, 2013, 12:05:59 AM »
avast gebruikt Windows-certificaatarchief om te controleren of e-mail server certificaten. Start certmgr.msc te bekijken of te bewerken de winkel. U kunt gebruik maken van 'Trusted Root Certification Authorities' voor het toevoegen van uw certificaten en 'niet-vertrouwde certificaten' voor het intrekken.

Als een certificaat niet slaagt voor de verificatie, avast geeft een dialoog en als je accepteert het certificaat is opgeslagen op een prive-winkel. Om het te kunnen zien moet u mmc.exe Start, gaat u naar het menu Bestand-> Add / Remove Snap-in, voeg de module Certificaten en 'Computer account' te selecteren. Er is ook een cache van gemodificeerde certificaten die worden verzonden naar e-mailclients.

marvun

  • Guest
Re: Avast geeft certificaat problemen hitnews (spotnet) na laatste update
« Reply #2 on: March 29, 2013, 02:55:47 PM »
Beste Jefferson,

Dank voor deze uitleg. Ik heb zojuist jouw beschrijving uitgeprobeerd en volgens mij werkt het !
Dank je wel voor deze gouden tip.
Ik kan weer gebruik maken van Spotnet zoals ik dat gewend ben.

Thanks a lot !

Groetjes Marc

sergeh

  • Guest
Re: Avast geeft certificaat problemen hitnews (spotnet) na laatste update
« Reply #3 on: March 30, 2013, 12:16:14 AM »
Marc,

Kun jij me in goed Nederlands bovenstaande stap voor stap uitleggen? Ik ben er mee bezig geweest, maar nog geen stap verder. Ik gebruik Windows Vista, maar het meeste werkt hetzelfde als in Windows 7.


Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Avast geeft certificaat problemen hitnews (spotnet) na laatste update
« Reply #4 on: March 30, 2013, 12:29:59 AM »
 Avast 7
- Je moet SSL te verwijderen in uw e-mailclient en deze om te zetten in niet-ssl. Op deze manier avast is in staat om de mails te scannen.
- Omdat de mailserver vereist SSL en u hebt verwijderd uit de e-mail client, moet u een SSL-Mail-account instellen in avast - dit zal de ssl op die verbindingen "opnieuw in te schakelen" van MailShield naar de SMTP-server

Zodra u afslag of verwijderen avast7, is er niemand om opnieuw in te schakelen ssl voor u, en uw e-mails niet kunnen werken omdat ze zijn opgesteld in platte tekst en als zodanig niet door (veel) SMTP / POP / IMAP servers.

Avast 8
- Geen acties moeten nodig zijn in uw e-mailprogramma. Laat de SSL op. MailShield begrijpt nu SSL-versleutelde verbindingen.
- Als je aan de beurt MailShield uit, geen actie vereist is, moet alles werken
- Als u problemen heeft met SSL-certificaten, terwijl MailShield loopt - u moet volgen onze KB-artikel en voeg avast root certificaat in uw SSL-certificaat opslag (bijv. Thunderbird een). Omdat MailShield zit op de draad moet het decoderen en opnieuw coderen van de verbinding voor u, om te kunnen om het te scannen - dat is de reden waarom het gebruik maakt van zijn eigen certifacate wortel aan te melden zijn eigen aansluitingen.


http://translate.google.com.br/translate?sl=auto&tl=nl&js=n&prev=_t&hl=pt-BR&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.avast.com%2Ffaq.php%3Farticle%3DAVKB91%23artTitle
« Last Edit: March 30, 2013, 12:33:13 AM by jefferson santiag »

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Avast geeft certificaat problemen hitnews (spotnet) na laatste update
« Reply #5 on: March 30, 2013, 02:50:23 AM »
Beste Jefferson,

Dank voor deze uitleg. Ik heb zojuist jouw beschrijving uitgeprobeerd en volgens mij werkt het !
Dank je wel voor deze gouden tip.
Ik kan weer gebruik maken van Spotnet zoals ik dat gewend ben.

Thanks a lot !

Groetjes Marc

dank u voor de woorden
Ik ben dankbaar om te kunnen helpen   :)