Author Topic: Veel trager internet door Avast webschild  (Read 14936 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ad Pop

  • Guest
Veel trager internet door Avast webschild
« on: March 03, 2013, 11:34:18 AM »
Mijn internet is veel trager op mijn bekabelde pc met Windows XP sp3 sinds de update naar Avast 7.0.1474

Voor de update altijd 75-80 MBit/s na de update 15-20Mbit/s.
Als ik webschild van Avast uitzet heb ik weer 75-80Mbit/s.

Mijn laptop met Windows 7 en ook Avast 7.0.1474 heeft nergens last van, die haalt bekabeld 75-80Mbit/s en draadloos 40-65Mbit/s.

Ik vond het niet zo'n punt en dacht ik wacht wel een volgende update van Avast af maar nu heb ik zowel de xp pc en de win7 laptop geupdate naar Avast 8.0.1482 maar het probleem is nog steeds hetzelfde.

Iemand een idee wat dit probleem bij win xp veroorzaakt?

Ps. getest met verschillende browsers Firefox, IE en Google Chrome. Ook is andere software (zoals flash, java etc.) up to date en zijn  de resultaten op diverse testsites over een langere periode constant hetzelfde.
« Last Edit: March 03, 2013, 11:38:35 AM by Ad Pop »

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer

REDACTED

  • Guest
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #2 on: March 05, 2013, 11:21:01 AM »
Je kan ook het volgende eens proberen.

1) Open Avast! en klik op instellingen -> probleemoplossingen
2) Klik op fabrieksinstellingen herstellen.
3) Zorg dat programma-instellingen en schild-instellingen staan aangevinkt.
4) Klik op (Nu terugzetten naar de standaard-instellingen).
5. Herstart de computer en controleer of de problemen zijn opgelost.

Ad Pop

  • Guest
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #3 on: March 05, 2013, 05:15:32 PM »
Hartelijk dank voor jullie tips.

Ik heb eerst de fabrieksinstellingen hersteld maar dat leidde niet tot enige verbetering.
Dus heb ik Avast, mbv het linkje, verwijderd in safe mode en de pc opnieuw opgestart.
Daarna de vtv al gedownloadde Avast weer geïnstalleerd, maar ook dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

Ik heb zelf het vermoeden dat het wellicht wat te maken zou kunnen hebben met de verschillen hoe er omgegaan wordt met grote bestanden in 32-bits en 64-bits. Teminste dat zou verklaren waarom in XP het probleem er wel is maar in win7 niet. Dat is een beetje giswerk van mij want ik ben weliswaar geen digibeet
maar om daar echt iets zinnigs over te kunnen zeggen heb ik er ook niet genoeg verstand van.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of meer mensen dit probleem bij XP hebben.
En andere tips, die het zouden kunnen verhelpen, zijn natuurlijk ook zeer welkom.

Ad Pop

  • Guest
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #4 on: March 17, 2013, 11:43:13 AM »
Na de update naar 8.0.1483 is het probleem nog steeds hetzelfde

nkeer3

  • Guest
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #5 on: April 06, 2013, 02:54:33 PM »
Hier het zelfde ge...  :-[ Avast Free WAS altijd een fijne scanner, Maar als het zo moet dan zoek ik wat anders!

Gr Ruud

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #6 on: April 06, 2013, 10:48:36 PM »
Hier het zelfde ge...  :-[ Avast Free WAS altijd een fijne scanner, Maar als het zo moet dan zoek ik wat anders!

Gr Ruud

Zoals we hebben zojuist onze nieuwe belangrijke versie (V8), dan zouden we graag uw feedback te horen. Dus, hoe we dat doen?
posten in het Engels of gebruik maken van de Google Translator
kunt u ook de problemen van onverenigbaarheden zetten, conflicten tussen programma's, uit te leggen wat er ocorrendo

http://forum.avast.com/index.php?topic=116287.345

https://feedback.avast.com/responses/problems/status/all
« Last Edit: April 06, 2013, 10:56:20 PM by jefferson santiag »

Barlin63

  • Guest
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #7 on: April 07, 2013, 01:02:56 PM »
Ik heb hetzelfde probleem en gerapporteerd in het Engelse forum.
http://forum.avast.com/index.php?topic=120336.0
http://forum.avast.com/index.php?topic=118354.0

Ik heb ook een ticket ge-submit maar daar krijg ik geen reactie op. Heb het idee dat het probleem zich geïsoleerd voordoet en lang niet bij alle gebruikers. Snap echter niet dat Avast er niet op reageert. Als tussen oplossing disable ik webshield en enable ik webshield even en dan heb ik weer snelheid.
« Last Edit: April 07, 2013, 01:05:23 PM by Barlin63 »

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #8 on: April 07, 2013, 10:21:02 PM »
Ik volgde deze suggestie op deze thread: http://forum.avast.com/index.php?topic=120600.0, en had het probleem opgelost. Doe dit:

avast! GUI -> Beveiliging -> Web Shield -> Instellingen -> Algemene Instellingen
Enable: Scan verkeer van bekende browser processen alleen







druk op OK

Barlin63

  • Guest
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #9 on: April 08, 2013, 10:35:10 AM »
Geen oplossing voor mij. Bij een clean start van de machine komt de connection speed niet boven de 2Mbs terwijl die 30 zou moeten zijn.

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: Veel trager internet door Avast webschild
« Reply #10 on: April 08, 2013, 05:58:24 PM »
Geen oplossing voor mij. Bij een clean start van de machine komt de connection speed niet boven de 2Mbs terwijl die 30 zou moeten zijn.

voelen ik heb geen ander idee. Moeten sommige programma dat wordt verbruikt alle snelheid internet. Openen Windows Task Manager, indien mogelijk  een screenshot. controleert u de software updater is niet wat de oorzaak is van problemen.