Author Topic: AVAST FREE heeft invloed op mijn down- en uploadspeed  (Read 5151 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eggers

  • Guest
AVAST FREE heeft invloed op mijn down- en uploadspeed
« on: August 09, 2013, 12:49:34 PM »
Ik gebruik AVAST FREE nu reeds enkele jaren. Mijn provider is Telenet. Ik had een 'Fibernet' aansluiting met een downloadsnelheid van 60 Mbps en up van 4 Mbps. Volgens de 'speedtest' (Ookla) haalde ik vlot 58 à 59 Mbps down en 3.80 up. Ik heb nu een 'Whoppa' aansluiting met down 120 Mbps en up 4 Mbps. Ik test deze snelheid nu al een week. Ik haal overdag 70 à 90 Mbps down en 3.75 up. Tijdens de laatste test zag ik het bolletje van AVAST draaien. Ik dacht, laat ik deze maar eens uitschakelen, wat ik ook deed. Plots haalde ik 114 à 115 Mbps down en 3.80 up. Ik deed verschillende testen. Ik schakelde AVAST FREE terug in en de snelheid viel terug naar 70 à 90 Mbps. Ik schakelde AVAST terug uit en haalde weer 114 à 115 Mbps. Blijkbaar heeft AVAST een invloed op de snelheid van mijn verbinding. Kan dit en wat kan ik hier tegen doen?

eggers

  • Guest
Re: AVAST FREE heeft invloed op mijn down- en uploadspeed
« Reply #1 on: August 09, 2013, 10:27:37 PM »
Als test heb ik, voorlopig, AVAST gedesinstalleerd en tijdelijk AVC FREE geïnstalleerd.
Mijn systeem loopt nu als een trein. Ik heb gemiddeld 115 Mbps en doorlopend. Ook het surfen via IE10 gaat vlotter.

Offline jefferson sant

  • Starting Graphoman
  • *
  • Posts: 6677
  • volunteer
Re: AVAST FREE heeft invloed op mijn down- en uploadspeed
« Reply #2 on: August 13, 2013, 04:59:58 AM »
Als test heb ik, voorlopig, AVAST gedesinstalleerd en tijdelijk AVC FREE geïnstalleerd.
Mijn systeem loopt nu als een trein. Ik heb gemiddeld 115 Mbps en doorlopend. Ook het surfen via IE10 gaat vlotter.

sorry voor de vertraging

zou nuttig zijn voor u om een ​​memory dump te maken
Gelieve genereren FTP pakketten

gecomprimeerd, en zet je naam in het bestand
volg de instructies op deze link

http://www.avast.com/nl-nl/faq.php?article=AVKB37

http://www.avast.com/nl-nl/faq.php?article=AVKB33

REDACTED

  • Guest
Re: AVAST FREE heeft invloed op mijn down- en uploadspeed
« Reply #3 on: October 16, 2017, 04:17:06 PM »
zonet de telenet technieker voor de tweede keer op bezoek gehad , blijkt dat avast internetsecurity waar ik jaarlijks 70 euro voor betaal mijn internet met meer dan 60% vertraagt.... veel geld om trager te zijn... ik haal snelheden met avast uitgeschakeld tot 60mbs avast ingeschakeld met moeite 20mbs dit kan toch niet de bedoeling zijn?

REDACTED

  • Guest
Re: AVAST FREE heeft invloed op mijn down- en uploadspeed
« Reply #4 on: November 30, 2017, 01:51:11 PM »
Niet alleen is de snelheid minder maar sinds ik de mijn Webcam kan beschermen blijft na een Skype gesprek het ledje van de webcam branden alsof ik in beeld ben ?