Author Topic: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update  (Read 12356 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update [OPGELOST]
« Reply #15 on: November 04, 2013, 03:12:13 PM »
Als ik iets niet zeker weet, dan vermeld ik dat altijd wel erbij, maar in dit geval wist ik het zeker.

avast is uitvoerig getest, maar je kan nooit alles ondervangen.
Ieder systeem is weer anders.
Andere hardware, software, instellingen etc. etc.
En dat niet enkel avast hier soms een probleem mee heeft blijkt wel uit het artikel uit 2010 waar ik de link naar heb geplaatst.

In ieder geval goed om te horen dat je probleem nu is opgelost, dat is uiteindelijk waar het om te doen was.

En volgende keer niet te snel zeggen dat iets niet kan/niet waar is  ;)

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #16 on: November 05, 2013, 11:11:17 AM »
hi
de aVasthulpdienst gaf me inderdaad door
dat de problematiek te maken had met Windows Family Safety.
dit onderdeel maakt deel uit van Windows Live Essentials
door dit onderdeel (Family Safety) te deïnstalleren en
de update van aVast te doen
gaat alles goed.
Eddy had dus inderdaad gelijk.  ;D
dank voor je vasthoudendheid!

maar
het is toch van de zotte dat aVast een update uitbrengt
zonder vooraf te controleren of deze conflicteert met andere software,
software die al jaren geïnstalleerd staat op mijn computer.
niet zo maar wat software, maar software van Windows/Microsoft.
software die op vele computers te vinden zal zijn.
aVast had dit van tevoren moeten checken!
wanneer is de volgende software aan de beurt om verwijderd te moeten worden om aVast zonder problemen te kunnen laten draaien?  ;D

OK prima,

Maar hoe verklaar je dan dat ik hetzelfde probleem heb, zonder dat ik het family safety pakket heb?
Een paar posts terug kun je zien dat ik alleen de mail, photo gallery en writer geïnstalleerd heb.
Dus wat is voor mij nou de oplossing??
Ik heb overigens van mijn aanvraag voor hulp 0.00 reactie gehad.


Edwin

Offline joopvanavast

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 31
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #17 on: November 06, 2013, 08:59:46 PM »
hi

Eddy had inderdaad gelijk.

maar Eddy wat denk je van mijn opmerking mbt het conflicteren van een Windows programma met een aVast update?
dat zou toch niet mogen?
Windows Family Safety is toch bekend bij aVast?

Edwin,
misschien is het een idee om Windows Live Essentials opnieuw te installeren,
daarna Windows Family Safety te deinstalleren.

aVast Michal Hušek
Technical Support Level 2

schreef me:
To solve this problem you need to uninstall Family Safety. If you can't find it on "Add or remove programs" you need first to download and install from Microsoft. Then uninstall Family Safety

maar allemaal doen zonder werking van aVast.

greetz
Joop

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #18 on: November 06, 2013, 11:38:51 PM »
HET MOET NIET GEKKER WORDEN

Ik heb via AV Europe BV eindelijk contact gekregen met avast zelf.
Zij hebben mij geadviseerd om Avast te verwijderen met hun speciale Avast uninstal tool, en om vervolgens Avast weer opnieuw te instaleren.
Volgens hun moet ik de Avast uninstal tool gebruiken in veilige modus, en dus heb ik dat gedaan.
Echter na het verwijderen van Avast wil ik mijn pc opnieuw opstarten en HUPSEKE blue screen en daarna blue screen en daarna blue screen  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
vervolgens in veilige modus een herstelpunt gepakt en nou staat dat k.. Avast weer gewoon op mijn pc, met exact hetzelfde probleem ( dus niet werken )

Ik krijg nu toch echt de schijt van dat hele Avast >:( >:( >:( >:( >:(

We gaan maar weer mailen naar Tsjechie.

Zie hier het antwoord dat ik heb ontvangen van Avast.
Hello,

If was there any old avast! version, reinstall avast! completely, please.

Uninstall the version of avast! that's currently installed on your computer using our uninstall utility, that can be downloaded here:

http://files.avast.com/iavs9x/avastclear.exe

Use it in safe mode of Windows - in this mode you don't need to disable the self-defense module. Here you can learn how to start Windows in safe mode:

http://www.pchell.com/support/safemode.shtml

After using that tool, restart your computer.

To install avast! Internet Security onto your computer, kindly follow these steps:

1) Download avast! here
http://files.avast.com/iavs9x/avast_internet_security_setup.exe
2) Save it onto your desktop
3) Doubleclick on the file downloaded (avast_internet_security_setup.exe)
4) Follow the instructions on the screen

Reboot your computer after installation.

The license could be attached or
If you need your license file then just use our license resend form - http://www.avast.com/resend-license-paid.php

Try to save license.avastlic file on your desktop and double click on it. If you have avast! installed, license should insert itself into avast!.

If this won't help, insert license file into avast! this way:

1) Start avast!
2) Select "Settings" from the left menu
3) Choose "Subscription" from sub-menu
4) Click "Insert license file" and browse for License.avastlic

avast! should be registered now.

Best regards,

Zdenek Rosulek
AVAST Support-Team

Ticket Details

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #19 on: November 07, 2013, 12:12:18 AM »
Waarom luister je niet gewoon naar Joop en mij?

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #20 on: November 07, 2013, 01:51:39 PM »
Waarom luister je niet gewoon naar Joop en mij?

Ok prima, jij je zin -:)

Ik heb Windows Live Essentials verwijderd, helemaal alles er af gegooid.
Vervolgens de pc opnieuw opgestart, en getracht Avast aan de praat te krijgen, maar Helaas mijn licentie is nog steeds verlopen.

Toen kreeg ik het idee om maar eens helemaal met een schone nieuwe Avast download te beginnen.
Dus Avastclear bestand gedownload en in veilige modus uitgevoerd.
Uninstal proces klaar pc opnieuw opstarten, en daar gaan we weer blue screen, en weer blue screen en weer ......... >:( >:( >:(
Maar weer een herstelpunt gebruikt ( die ik net nieuw heb aangemaakt) en nu staat de hele tering zooi weer gewoon op mijn pc.

Dus conclusie:
Avast geprobeerd te repareren/her instaleren ZONDER Windows Live Essentials, resultaat 0.00


Edwin

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #21 on: November 07, 2013, 02:09:56 PM »
Ik heb ook nog even gedaan wat Joop zij.

Windows Live Essentials verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd, en deze keer ook het Family Safety pakket.

Nu weet ik zeker dat op mijn vorige configuratie GEEN family safety pakket stond.

Zie hier mijn oude configuratie ( zonder family safety )




En nu hier de opnieuw geïnstalleerde Windows Live Essentials MET family safety pakket


Ook nu weer krijg ik de boel niet aan de praat, de licentie die ik heb opgeslagen werkt niet.

Ik ben er echt helemaal klaar mee!

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #22 on: November 07, 2013, 04:55:25 PM »
Je hebt intussen zoveel met je systeem op een verkeerde wijze gerommeld, dat het nu van alles kan zijn.
Het allerbeste is echt ALLES eraf gooien en met een schone lei beginnen.
Dus windows installeren, alle drivers installeren, avast installeren (voordat je online gaat/verbinding met het internet hebt)
Ja, het is even wat werk.
Maar het is wel heel verstandig om te doen.
Zo weet je zeker dat er geen malware op het systeem staat, alles werkt zoals het hoort.
En doordat ook echt alle rommel (resten van installaties, tijdelijke bestanden e.d.) eraf is zal je systeem ook sneller werken dan dat het nu doet.
Oh, en als je het hebt...
Gebruik dan NIET de recovery optie van de leverancier want dan worden zeer waarschijnlijk dingen geïnstalleerd die je niet wilt en/of niet gebruikt.
« Last Edit: November 07, 2013, 04:57:18 PM by Eddy »

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #23 on: November 07, 2013, 08:12:05 PM »
Je hebt intussen zoveel met je systeem op een verkeerde wijze gerommeld, dat het nu van alles kan zijn.
Het allerbeste is echt ALLES eraf gooien en met een schone lei beginnen.
Dus windows installeren, alle drivers installeren, avast installeren (voordat je online gaat/verbinding met het internet hebt)
Ja, het is even wat werk.
Maar het is wel heel verstandig om te doen.
Zo weet je zeker dat er geen malware op het systeem staat, alles werkt zoals het hoort.
En doordat ook echt alle rommel (resten van installaties, tijdelijke bestanden e.d.) eraf is zal je systeem ook sneller werken dan dat het nu doet.
Oh, en als je het hebt...
Gebruik dan NIET de recovery optie van de leverancier want dan worden zeer waarschijnlijk dingen geïnstalleerd die je niet wilt en/of niet gebruikt.

Man wat klets je nou!!
Ik heb alleen maar Avast geprobeerd te verwijderen en opnieuw te instaleren, thats it!
Als dat al niet eens op een normale manier kan vraag ik mij serieus af wat voor een malafide programma Avast eindelijk is.

Het enige wat ik gedaan heb is Windows Live Essentials verwijderd op de manier zoals het hoort, en opnieuw te instaleren.
Dit werkt gewoon goed! Windows Live Essentials gedownload en geïnstalleerd, en vervolgens Family Safety uninstaled, geen vuiltje aan de lucht alles werkt perfect.
Vervolgens Avast geprobeerd te uninstalen en opnieuw te instaleren, EEN DOFFE ELLENDE!!!!
En ik heb geprobeerd Avast te verwijderen met de door Avast geschreven Clear tool.
Zeg mij nou eens wat ik op verkeerde wijze heb gerommeld??

Het enige programma dat continu voor problemen zorgt is Avast, de rest werkt allemaal perfect!
Mijn PC had hiervoor nergens last van, was snel en stabiel mailware, spyware en virusvrij tot Avast begon te klooien.

Ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn PC en ben hier erg zuinig op!
Ik onderhoud mijn PC daarom ook goed, op tijd wordt mijn register gecontroleerd en opgeschoond, op tijd draait er een programma om te defragmenteren, elke week wordt er een volledige scan uitgevoerd door Avast.
Ik doe er alles aan om mijn pc schoon te houden van rommel en onnodige bestanden.
Nu dat ik laat weten dat jullie opties niet werken, is het in eens mijn fout? 

Ik krijg de indruk dat je er gewoon niet tegen kan dat je geen gelijk krijgt!

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #24 on: November 07, 2013, 09:46:04 PM »
Ik klets niet, ik weet waar ik het over heb.
In meer dan 30 jaar is er nog nooit een probleem geweest met een computer waar ik geen oplossing voor heb weten te vinden.
Ik ben al meer dan 15 jaar de enige in nederland die stagiairs mag begeleiden op alle gebieden van de IT.
En nu even wat feiten:
Quote
Ik heb alleen maar Avast geprobeerd te verwijderen en opnieuw te instaleren, thats it!
Nee, dat heb je niet. Het bewijs....?
Quote
Het enige wat ik gedaan heb is Windows Live Essentials verwijderd op de manier zoals het hoort, en opnieuw te instaleren.
Dat heb je dus ook gedaan. Wat overigens volgens jou niet kon omdat het niet geïnstalleerd was. Je kan niet iets verwijderen wat niet geïnstalleerd is en toch heb jij het gedaan volgens je eigen zeggen....
Quote
Mijn PC had hiervoor nergens last van, was snel en stabiel mailware, spyware en virusvrij tot Avast begon te klooien.
Dat is wat jij zegt, maar je weet het niet want je hebt geen verstand van computers (hardware/software) en niet van beveiliging.
Quote
Ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn PC en ben hier erg zuinig op!
Of je hem voor je werk gebruikt of niet maakt niets uit. Naar mijn mening moe je gewoon altijd zuinig zijn op de spullen welke je hebt.
Quote
Ik onderhoud mijn PC daarom ook goed, op tijd wordt mijn register gecontroleerd en opgeschoond, op tijd draait er een programma om te defragmenteren, elke week wordt er een volledige scan uitgevoerd door Avast.
Ik doe er alles aan om mijn pc schoon te houden van rommel en onnodige bestanden.
En wie/wat controleerd het register? Wat gebruik je om te defragmenteren? Overigens is defragmentatie niet echt van belang meer sinds ntfs, linux en de snellere en grotere harde schijven. Hieruit blijkt ook al dat je niet weet waar je mee bezig bent. Hmm elke week wordt er volledige scan uitgevoerd door avast? Dat betekend dus dat avast is geïnstalleerd en werkt anders kan dat niet. Als er iemand is die hier uit zijn nek lult, dan ben jij het dus wel.

Begrijp me niet verkeerd, maar je hebt totaal geen verstand van computers/software. Ik hoop dat je dat wel hebt van je werk want anders is het helemaal niet best. Ik heb vanaf het begin af aan geprobeerd je probleem te verhelpen, maar je schijnt helaas oogkleppen op te hebben. Alles wat ik je zeg doe jij af als onzin. Daarmee zeg je eigenlijk dat je alles van computers/software weet. Waarom vraag je dan hier om hulp als je alles beter weet? Als je ook maar een beetje verstand van computers/software had, dan had je niet om hulp gevraagd maar het zelf wel opgelost.

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #25 on: November 28, 2013, 07:47:38 PM »
Ik klets niet, ik weet waar ik het over heb.
In meer dan 30 jaar is er nog nooit een probleem geweest met een computer waar ik geen oplossing voor heb weten te vinden.
Ik ben al meer dan 15 jaar de enige in nederland die stagiairs mag begeleiden op alle gebieden van de IT.
En nu even wat feiten:
Quote
Ik heb alleen maar Avast geprobeerd te verwijderen en opnieuw te instaleren, thats it!
Nee, dat heb je niet. Het bewijs....?
Quote
Het enige wat ik gedaan heb is Windows Live Essentials verwijderd op de manier zoals het hoort, en opnieuw te instaleren.
Dat heb je dus ook gedaan. Wat overigens volgens jou niet kon omdat het niet geïnstalleerd was. Je kan niet iets verwijderen wat niet geïnstalleerd is en toch heb jij het gedaan volgens je eigen zeggen....
Quote
Mijn PC had hiervoor nergens last van, was snel en stabiel mailware, spyware en virusvrij tot Avast begon te klooien.
Dat is wat jij zegt, maar je weet het niet want je hebt geen verstand van computers (hardware/software) en niet van beveiliging.
Quote
Ik ben voor mijn werk afhankelijk van mijn PC en ben hier erg zuinig op!
Of je hem voor je werk gebruikt of niet maakt niets uit. Naar mijn mening moe je gewoon altijd zuinig zijn op de spullen welke je hebt.
Quote
Ik onderhoud mijn PC daarom ook goed, op tijd wordt mijn register gecontroleerd en opgeschoond, op tijd draait er een programma om te defragmenteren, elke week wordt er een volledige scan uitgevoerd door Avast.
Ik doe er alles aan om mijn pc schoon te houden van rommel en onnodige bestanden.
En wie/wat controleerd het register? Wat gebruik je om te defragmenteren? Overigens is defragmentatie niet echt van belang meer sinds ntfs, linux en de snellere en grotere harde schijven. Hieruit blijkt ook al dat je niet weet waar je mee bezig bent. Hmm elke week wordt er volledige scan uitgevoerd door avast? Dat betekend dus dat avast is geïnstalleerd en werkt anders kan dat niet. Als er iemand is die hier uit zijn nek lult, dan ben jij het dus wel.

Begrijp me niet verkeerd, maar je hebt totaal geen verstand van computers/software. Ik hoop dat je dat wel hebt van je werk want anders is het helemaal niet best. Ik heb vanaf het begin af aan geprobeerd je probleem te verhelpen, maar je schijnt helaas oogkleppen op te hebben. Alles wat ik je zeg doe jij af als onzin. Daarmee zeg je eigenlijk dat je alles van computers/software weet. Waarom vraag je dan hier om hulp als je alles beter weet? Als je ook maar een beetje verstand van computers/software had, dan had je niet om hulp gevraagd maar het zelf wel opgelost.

Mijn PC werkt weer!!! -:)

Ik was er zo klaar mee dat ik het uit handen heb gegeven omdat ik er niet meer uit kwam.
Mijn lokale PC onderdelenboer heeft i.s.m. Avast helpdesk het probleem getraceerd.

Wat was nou het probleem...... Spyhunter i.c.m. Avast ( althans met de Avast update want daarvoor werkte alles naar behoren )
Mijn pc was zo fuckedup dat ik besloten heb alles te back-uppen, en met een frisse start verder te gaan.
Gelijk maar van de gelegenheid gebruikgemaakt door Windows 8.1 aan te schaffen.

Dus Eddy.
Jij met meer dan 30 jaar ervaring, en als enige stagebegeleider in Nederland.
Jij zat er verschrikkelijk naast!!!!!
Jij met al jouw ervaring had beter moeten weten, dat er veel meer fout kan gaan dan alleen Live Essentials.
Want zoals ik jou in mijn eerdere post en screenshots heb laten zien, ten tijde van de update had ik alleen Windows Live Mail geïnstalleerd meer niet!

Jou opmerkingen als " tja als je eigenwijs blijft is er voor jou geen hulp" zijn dus echt misplaatst.
Ik wist zeker dat wat jij zij niet mijn probleem was, en ik had gelijk.

Dus voor je weer bij iemand anders zo lekker arrogant gaat lopen doen, bedenk dan dat ook jij het fout kan hebben.

Overigens was de service van Avast zo traag en slecht dat ik besloten heb geen gebruikt meer te maken van Avast.
Zij hebben mij toegezegd dat ik mijn geld terug krijg.

Edwin 

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #26 on: November 28, 2013, 08:26:47 PM »
Ach ja, ik had het je bijna 2 maanden geleden al aangeraden....

Edwin1978

  • Guest
Re: fssflt_tdi.sys blauw scherm na update
« Reply #27 on: November 28, 2013, 10:54:09 PM »
Ach ja, ik had het je bijna 2 maanden geleden al aangeraden....

Je bedoeld dat je mij op 7 november hebt aangeraden om alles opnieuw te instaleren, dat klopt.
Dat is dan ook echt het enige wat je onder aan de streep bij het juiste end had.

Je kunt wel weer lekker arrogant zijn met je " ach ja" Maar geef verder vooral niet toe dat jou vermoeden van oordzaak gewoon fout was.
Kan helemaal geen kwaad hoor om gewoon toe te geven dat je fout zat, in de sociale wereld noemen we dat zelfreflectie.
Iets waar omhooggevallen gasten uit de IT wereld en politiek nog nooit van gehoord hebben.

Verder vind ik het van Avast echt bijzonder slecht allemaal.
Zij brengen een update uit die blijkbaar een fout bevat, want nogmaals alles werkte helemaal perfect voor die update.
Avast doet er werkelijk helemaal niks aan om klanten fatsoenlijk te helpen.
Ze hebben wel een Nederlandse website om je iets te verkopen, maar als je hulp nodig hebt moet je mailen met een of andere Tsjech die zo slecht Engels schrijft dat mijn dochter van 7 dat onderhand nog beter kan.
En het duurt allemaal verschrikkelijk lang voor je antwoord krijgt, want ach de poen is al binnen dus wat boeit het.

Ik ben zelf ondernemer, maar als ik zo met mijn klanten om ga was ik al lang failliet geweest.

Edwin