Author Topic: Na update PC Crash  (Read 2738 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wverbeek

  • Guest
Na update PC Crash
« on: October 24, 2013, 08:38:52 PM »
Hallo allen,

Herkennen jullie het volgende?;
Ik heb gisteren de grote update uitgevoerd en hierna gewoon netjes ermee gewerkt, GUI is flink achteruit gegaan maar oké dat is een ander punt.

Vandaag de desktop opgestart en zodra Avast wil inladen loopt de gehele PC vast, kan nog wel mijn muis bewegen maar iets activeren of openen zit er niet in. Daarnaast is afsluiten of software verwijderen ook geen optie, HARD RESET is de enige optie waarna het probleem weer opnieuw begint.

Ik heb vervolgens in veilige modus Avast verwijderd en uit nood een oudere versie geïnstalleerd.

Nu werkt het allemaal weer even, maar updaten is dus geen optie voor mij.

Ik heb Windows XP Home Edition 32Bit draaien.

Hoop dat iemand dit herkend.

Groeten


ManfromUN

  • Guest
Re: Na update PC Crash
« Reply #1 on: October 25, 2013, 06:35:28 PM »
Precies hetzelfde op een oude XP machine met 448 MB geheugen. Alleen stroom er af baatte. Soms bij een herstart ging het goed, maar soms bleef de startknop blauw (verscheen dus niet) en de taskbar verscheen niet. Nergens werd meer p gereageerd. Ik heb hem ook verwijderd en een oude versie 8 teruggezet.

Een andere XP wilde niet afsluiten, dat duurde 5 minuten ipv 5 seconden. Alles verwijderd met avastclear.exe en opnieuw geinstalleerd. Toen ging het goed. En een derde machine bleef hangen op het logo van de fabrikant direct na het aanzetten. Gelukkig kon ik na 20 minuten in de BIOS en vanaf dat moment was alles opgelost.

Nog geen enkele update naar versie 9.0.2006 is probleemloos verlopen.



wverbeek

  • Guest
Re: Na update PC Crash
« Reply #2 on: October 26, 2013, 10:13:44 PM »
Hmm,.. klinkt erg vervelend allemaal!

Ik heb nu de oude versie van Avast draaien en denk dat ik het hier maar weer even bij laat.
Mochten de berichten beter worden kunnen we het altijd opnieuw proberen :)

PS: Is het trouwens wel zo dat het werkt met die cleaner of is dat ook maar geluk hebben?

ManfromUN

  • Guest
Re: Na update PC Crash
« Reply #3 on: October 27, 2013, 04:04:28 PM »
Geluk hebben. Bij mijn derde XP Machine lukte helemaal niets met versie 9 en daarom moest ik wel terug naar versie 8. Ik was overmoedig geworden omdat ik de problemen bij de eerste 2 XP Machines wel had kunnen oplossen, dus ik dacht dat 3e varkentje wassen we ook wel. Maar helaas. En vreemd genoeg lukte het me na de afgang van versie 9, niet om Panda Cloud AV, als alternatief te laten draaien ipv Avast. Alleen Avast versie 8 werkte probleemloos.