Author Topic: Safe Zone  (Read 15138 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stavast

  • Guest
Safe Zone
« on: December 20, 2013, 10:31:28 PM »
Hallo,

Van de gister door mij aangeschafte Avast Pro 2014.9.0.2011 wil de Safe Zone niet deugen. Niet alleen ervaar ik hetzelfde probleem zoals stritch beschrijft in zijn recente topic: http://forum.avast.com/index.php?topic=143150., maar bovendien wil de SafeZonebrowser geen instellingen onthouden, zoals de door mij gewenste startpagina e.d.
Avast Pro met de Safe Zone heb ik ooit zonder problemen kunnen gebruiken, dus ik denk dat ik weet hoe er mee om te gaan. Heb het programma nou juist aangeschaft voor de SafeZone. Dit was niet de bedoeling.  :(

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Safe Zone
« Reply #1 on: December 20, 2013, 10:38:51 PM »
SafeZone is juist bedoeld om niets te onthouden.
Na het afsluiten/verlaten van SafeZone worden alle (tijdelijke) bestanden e.d. gewist.
https://support3.avast.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=1185

stavast

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #2 on: December 20, 2013, 11:02:57 PM »
SafeZone is juist bedoeld om niets te onthouden.
Na het afsluiten/verlaten van SafeZone worden alle (tijdelijke) bestanden e.d. gewist.
https://support3.avast.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=1185

Dat lijkt heel redelijk. Dank je Eddy voor de reaktie. Maar.......waar zijn die instellingen dan voor bedoeld? En wat voor funktie heeft dan de "reset'knop, als alles dan toch verwijderd wordt bij afsluiten? Waarschijnlijk heb ik er beduidend minder van begrepen dan ik dacht. ???

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Safe Zone
« Reply #3 on: December 20, 2013, 11:13:27 PM »
De instellingen zijn voor de sessie (tijd die je doorbrengt) in de SafeZone.
Op die manier hoef je gedurende de sessie niet steeds dingen opnieuw in te stellen.

De reset knop is er voor het geval je dingen veranderd hebt en b.v. niet meer weet wat precies en je "met een schone lei" wil beginnen.

stavast

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #4 on: December 20, 2013, 11:51:29 PM »
De instellingen zijn voor de sessie (tijd die je doorbrengt) in de SafeZone.
Op die manier hoef je gedurende de sessie niet steeds dingen opnieuw in te stellen.

De reset knop is er voor het geval je dingen veranderd hebt en b.v. niet meer weet wat precies en je "met een schone lei" wil beginnen.

Merkwaardig..........dus je start de SafeZonebrowser en het eerste wat je dan doet is de startpagina instellen. Dat wordt dus niet onthouden. Dat heeft toch geen zin? De confrontatie met het vertaalaanbod moet ook iedere keer weer aangegaan worden en weggeklikt (althans in mijn geval). Ook moet iedere keer weer het hele lijstje met "Privacy"instellingen afgewerkt worden, omdat daar elementen in zitten die ik niet wens te gebruiken. Zelfs de knop voor de "thuispagina" moet dus per sessie ingesteld worden, etc. etc.

En dan de resetknop.......met een schone lei begin je vanzelf weer na opnieuw starten van de SafeZonebrowser. Bovendien.......er wordt dus helemaal niets onthouden.

Om op de vraag van Stritch terug te komen, die niet beantwoord is. In het programma Avast in de instellingen kun je sites, bijvoorbeeld banken instellen die automatisch in Safe Zone openen. Dit funktioneert ook bij niet.
« Last Edit: December 20, 2013, 11:56:13 PM by stavast »

stritch

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #5 on: December 21, 2013, 09:54:03 AM »
Wat ik wel kan is favorieten importeren echter deze worden niet meer onthouden je kan ook geen bladwijzerbalk maken of een homeknop. Echter bij nieuwe opstart safezone browser instellingen bladwijzer kan je het geïmporteerde weer terug vinden.
Uitleg van Avast zegt dat je bv onlinewinkel adres waar je regelmatig terugkomt kunt toevoegen in de browser kunt toevoegen ,alleen zie ik weinig gebeuren?

Verder was mijn probleem als ik naar ABN Amro ging geen mogelijkheid kreeg om op de site zelf over te schakelen naar safezone. Ik heb Avast volledig verwijdert  en weer opnieuw ge-installeert direct naar de site van ABN  gegaan de optie  overschakelen naar safezone  werkt nu wel.
 

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Safe Zone
« Reply #6 on: December 21, 2013, 02:46:58 PM »
Ik heb net wat dingen uitgeprobeerd en alles werkt zoals het hoort (avast pro, versie 2014.9.0.2011)
Dingen die ik zeg te onthouden worden ook onthouden en andersom.
Loop alle instelling nog eens grondig na, zowel in avast als de SafeZone om te zien of je toch niet ergens een vinkje (of juist niet) hebt staan waardoor de gegevens/instellingen worden gewist.

stavast

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #7 on: December 21, 2013, 07:46:08 PM »
Zou niet meer weten welke vinkjes dat zouden moeten zijn. Heb zelfs in de "probleemoplossing"ingesteld dat Chrome de standaardbrowser van Avast mag zijn! Werkelijk de enige instelling die behouden blijft is dat Bing de standaardzoekmachine moet zijn.
De bladwijzerbalk zal ik zelf moeten openen, evenals het doen verdwijnen van het vertaalaanbod. De Privacyopties zijn allemaal weer op standaard gezet etc. etc.

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Safe Zone
« Reply #8 on: December 21, 2013, 09:20:53 PM »
Het enige dat ik nog kan bedenken momenteel is avastclear gebruiken om de huidige installatie ongedaan te maken en vervolgens 2014.9.0.2011 vers te installeren.

stavast

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #9 on: December 21, 2013, 09:55:09 PM »
Het enige dat ik nog kan bedenken momenteel is avastclear gebruiken om de huidige installatie ongedaan te maken en vervolgens 2014.9.0.2011 vers te installeren.

Dan........helaas.......dit was een kakelverse installatie vandaag! :'(

Bedankt voor de moeite Eddy; er gaat een bericht naar de support!

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Safe Zone
« Reply #10 on: December 22, 2013, 12:48:04 AM »
Had je of heb je andere beveiligings software geïnstalleerd?
Zo ja, welke en hoe heb je die verwijderd?

stavast

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #11 on: December 22, 2013, 10:39:03 AM »
Had je of heb je andere beveiligings software geïnstalleerd?
Zo ja, welke en hoe heb je die verwijderd?

Vrijwel alle gratis en veel betaalde (trialversies) antivirusprogramma's heb ik wel geprobeerd of langduriger gebruikt.  Verwijdering doe ik met Revo Uninstaller Pro.
Op dit moment heb ik Malwarebytes' Anti- Malware Pro naast Avast Pro. Beide programma's heb ik elkaar in de uitsluiting van scannen ingesteld (d.w.z. de map in C/Program/Files).

Windows 7 Home SP1; Windows Firewall.

stritch

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #12 on: December 24, 2013, 08:22:03 PM »
Nu even dit als ik op de abn amro site ben en ik heb per abuis safezone niet activeren geklikt. Dan is de avast balk weg.
Hoe krijg ik deze balk weer terug bij een volgend bezoek? Want die balk blijft weg.

 Als ik link abn toevoeg in safezone schakelt hij dus niet automatisch over.


Ps als ik naar de rabobank ga zie ik die balk weer wel?
« Last Edit: December 24, 2013, 09:26:59 PM by stritch »

stavast

  • Guest
Re: Safe Zone
« Reply #13 on: January 26, 2014, 02:13:46 PM »
Even een update van het topic. Ben nog steeds bezig met de support van Avast. De medewerker doet z'n best, maar de Safe Zone onthoudt nog steeds geen enkele instelling.

Ik mag toch verlangen dat:

- de bladwijzerbalk met de door mij ingestelde bladwijzers vanzelf weergegeven wordt bij opening van de Safe Zone?
- dit ook geldt voor de thuispaginaknop?
- de balk voor eventuele vertaling niet meer verschijnt omdat ik dat zo ingesteld heb?
etc., etc.,

of is dat allemaal niet de bedoeling?

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Safe Zone
« Reply #14 on: January 26, 2014, 05:18:27 PM »
avast versie 2014.9.0.2013 is uit.
Die installeren zou het moeten oplossen.

1. Download Avastclear, Rejzors uninstall tool and the appropriate Avast program edition

Note : You need to be ONLINE during the install (sometimes online installer works whereas offline doesn't)

http://files.avast.com/iavs9x/avast_free_antivirus_setup_online.exe
http://files.avast.com/iavs9x/avast_pro_antivirus_setup_online.exe
http://files.avast.com/iavs9x/avast_internet_security_setup_online.exe
http://files.avast.com/iavs9x/avast_premier_antivirus_setup_online.exe

Avastclear : http://files.avast.com/iavs9x/avastclear.exe
Rejzors Uninstall tool: http://rejzor.wordpress.com/avast-cleanup-tool/

2. Uninstall Avast by control panel  [If you don't have Avast in control Panel go to #4]
3. Uninstall in safe mode using Avastclear.
4. Run Rejzors Uninstall Utility in Normal Mode (removes traces avastclear doesn't) - reboot.
5. Install the version you downloaded.
6. Reboot.