Author Topic: Laptop performance vreselijk na internet security installatie  (Read 2436 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hippo2

  • Guest
Geachte forum genoten,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Vorige week heb ik besloten om mijn perfect functionerende gratis Antivirus van Avast te upgraden met een betaald internet security package.
Na de installatie is de laptop bijna onwerkbaar langzaam geworden. Internet is bijna niet te doen. Wanneer ik internet, Google Chrome, afsluit gaat de laptop veel beter.
Om te kunnen internetten heb ik de firewall en de webscan uit moeten zetten. En daar heb ik natuurlijk geen internet security voor aangeschaft.
Wie zou me kunnen helpen om uit te vinden wat mijn probleem is? Of al ervaring heeft met dit fenomeen?

Ik heb dus Chrome, Windows 7 en de nieuwste internet security van Avast en geen enkele ander programma ter beveiliging.

Alvast bedankt!

propheticus

  • Guest
Re: Laptop performance vreselijk na internet security installatie
« Reply #1 on: March 29, 2014, 11:27:45 PM »
Het is spijtig, maar de Avast Firewall functioneert bij veel mensen gewoon niet naar behoren. De huidige staat van dit product vind ik dan ook niet verkoopbaar. Avast an sich is een prima product, maar je bent voorlopig waarschijnlijk beter af met Windows' eigen firewall. Die van Avast zou ik dus verwijderen.

  • ga naar programma's en onderdelen
    • selecteer Avast! en klik op 'verwijderen/wijzigen'
  • kies het tabblad 'wijzigen' en klik doorgaan
  • deselecteer firewall uit de 2e kolom genaamd 'tools' (hulpmiddelen) en ga door
  • even wachten ... klaar
  • wees er zeker van dat je tenminste de Windows eigen firewall weer aanzet
Als je toch liever de firewall van Avast wilt blijven proberen kan je een poging wagen de installatie te repareren. Dit doe je door bij stap 2 te kiezen voor het tabblad herstellen. Dit wil nog wel eens misgelopen installaties repareren en rare problemen verhelpen. Vergeet niet de pc opnieuw op te starten.

hippo2

  • Guest
Re: Laptop performance vreselijk na internet security installatie
« Reply #2 on: March 30, 2014, 04:25:54 PM »
Hartelijk dank voor de reply.
Helaas ben ik dan bang dat ikAvast zal moeten de-installeren. Permanent dan, want ik heb nu Nod32 package voor een maand trial. En dat lijkt tot nu toe veel minder resources te verbruiken van mijn systeem.

De niet goed geld terug garantie zal ook niet werken, de clausule is duidelijk. Performance van het systeem is geen geldige reden geld terug te krijgen. Heel jammer en zeer teleurstellend van Avast.

propheticus

  • Guest
Re: Laptop performance vreselijk na internet security installatie
« Reply #3 on: March 30, 2014, 04:56:55 PM »
Lijkt me toch dat er iets mis is gegaan met de installatie. Avast is juist een van de lichtere Virusscanners qua performance. Zie http://chart.av-comparatives.org/chart1.php?chart=chart4&year=2013&month=10&sort=0

Weet je zeker dat je geen restanten van andere / vorige virusscanners op je pc hebt? Of erger: dat je meerdere virusscanners tegelijk geïnstalleerd hebt.

Je komt naar een forum om hulp, maar zodra je hulp krijgt weiger je dit met de mededeling dat je Avast 'moet' deïnstalleren... Waarom vraag je dan om hulp?

Heb je überhaupt al een installatie reparatie geprobeerd zoals voorgesteld?
Alternatief kan je een geheel schone installatie proberen:


Download Avast Uninstall Utility to your Desktop.
Download the correct version of Avast 
Avast Free
Avast Pro
Avast Internet Security
Avast Premier
Disconnect from the net
Uninstall Avast via control panel

  • Run the uninstalltool and accept the reboot to safe mode
  • Once complete reboot your system
  • Reinstall Avast
« Last Edit: March 30, 2014, 05:10:53 PM by propheticus »