Author Topic: Data bestanden worden met een waarschuwing gevlagd.  (Read 2462 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MattOnTheNet

  • Guest
Data bestanden worden met een waarschuwing gevlagd.
« on: April 17, 2014, 09:05:22 AM »
Ik heb een aantal programma's op mijn Mac draaien die documenten maken of documenten gebruiken die absoluut geen virussen bevatten. Bijvoorbeeld: Band-In-A-Box gebruikt "style" documenten met de extensie.STY of e-Reader boeken die eindigen op .EPUB. Zelfs voor .JPG en .PNG bestanden wordt soms een waarschuwing uitgedeeld terwijl dit soort extensies, zover ik weet altijd worden "geïmporteerd" in plaats van te worden executeert. Gevolg is dat ik een lijst krijg van wel 400 entries met waarschuwingen. Nu kan ik die waarschuwingen wel uitzetten door alleen "echte" probleem gevallen te laten zien, maar is het niet mogelijk om in "Preferences" of waar dan ook een lijst van extensies op te nemen waarvan Avast de documenten *niet* controleert? Uitzonderingen zijn dan bijvoorbeeld .DMG (of in Windows .EXE .COM .DLL etc.) bestanden die *altijd* moeten worden gecontroleerd. Het is gewoon irritant om telkens een lijst van (onterechte) waarschuwingen te krijgen en valide waarschuwingen gemist worden vanwege de absurde hoeveelheid waarschuwingen die getoond worden.

Mvg