Author Topic: avast! GrimeFighter  (Read 3548 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
avast! GrimeFighter
« on: August 22, 2014, 01:06:42 PM »
Gisteravond heb ik avast! GrimeFighter in gebruik genomen, ook omdat het voor de helft van de normale prijs was. Na de melding door Avast! over problemen die door GrimeFighter verholpen konden worden, heb ik het gisteravond na de aankoop gelijk geprobeerd te gebruiken. Inderdaad, geprobeerd, want het werkt voor geen meter!!! Wat is er aan de hand?

Na mijn verhuizing naar het adres waar ik nu woon, was al snel duidelijk dat ik alleen mbv WiFi het internet op kon. Omdat het modem/router zich in de meterkast bevindt, kan ik géén netwerkkabels gebruiken. Ik heb dus een Netgear USB WiFi adapter gekocht en dat werkt uitstekend. Tenminste als windows gestart is!

Wat gebeurde er nu gisteravond met GrimeFighter? Nadat ik op de knop Optimaliseren had geklikt moest de PC herstart worden. Ok, geen probleem (althans dat dacht ik). Na de herstart startte echter niet Windows 7 op, maar GrimeFighter dat zonder Windows probeerde mijn PC te optimaliseren. Omdat mijn WiFi internet adapter alleen onder Windows werkt, had ik al snel in de gaten dat dit niet ging werken. Avast! GrimeFighter probeerde namelijk rechtsteeks het internet op te gaan en dat gaat natuurlijk niet lukken! Weggegooid geld dus! Ook al is het maar €19,99.
Ik ben zwaar teleurgesteld in Avast en ga mijn geld terug halen. Tenzij iemand van Avast mij kan uitleggen hoe GrimeFighter zonder Windows het internet op kan....

Hielko

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31079
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: avast! GrimeFighter
« Reply #1 on: August 22, 2014, 03:03:37 PM »
Het maakt niet uit waar je modem/router zich bevindt.
Je kan altijd even een kabeltje gebruiken en dan zou GrimeFighter goed moeten werken.

GrimeFighter gebruikt zijn eigen OS (afaik gebaseerd op Linux) en heeft dus niets met windows te maken tijdens het draaien.
Het is dus afhankelijk van de adapter drivers welke er standaard "in zitten".
In theorie zou je de drivers voor die Netgear adapter kunnen injecteren in GrimeFighter en zou het moeten werken.

avast werkt momenteel aan een lijst met adapters welke (nog) niet ondersteund worden.

REDACTED

  • Guest
Re: avast! GrimeFighter
« Reply #2 on: August 23, 2014, 12:04:20 PM »
In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord!

Ik vind wel dat Avast op hun website moet vermelden hoe GrimeFighter werkt. Ik heb in het forum de discussie over dit produkt gevolgd en ik ben niet de enige die problemen heeft om GrimeFighter met Internet te laten verbinden!

Gezien de andere discussies hierover ben ik geneigd mijn geld terug te vragen.

Hielko

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31079
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: avast! GrimeFighter
« Reply #3 on: August 23, 2014, 01:28:20 PM »
Er wordt ook wel vermeld hoe GrimeFighter werkt, maar dat het niet echt eenvoudig te vinden is klopt.

Ondanks het feit dat er problemen zijn met de av, voornamelijk mal:gen detectie, is het een hele goede av.

GrimeFighter mag wat mij betreft gelijk naar de afval verwerking om nooit meer terug te komen.
Naar mijn mening had avast het nooit moeten kopen en al helemaal niet publiekelijk moeten vrijgeven.

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou zeer zeker mijn geld terug vragen.
Dat kan je doen door een support ticket aan te maken.
https://support.avast.com/

Alternatieven (gratis) zijn:
http://www.bleepingcomputer.com/download/tfc/
https://www.piriform.com/CCLEANER