Author Topic: toetsenbord en muis werken niet meer  (Read 2421 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
toetsenbord en muis werken niet meer
« on: October 27, 2014, 10:18:40 PM »
vandaag Avast Free gedownload en daarna ge-updated en Avast Internet Security licentie gekocht. Na installatie van de laatste software werkten de muis en het toetsenbord van de pc niet meer.
Met systeemherstel de situatie terug gezet tot voor deze installatie. Toen werkten muis en toetsenbord weer wel. Daarna opnieuw de software gedownload en  geïnstalleerd met weer gevolgen voor toetsenbord en muis.
Hoe kan dit en weet iemand een oplossing? Bedankt alvast

Offline polonus

  • Avast Überevangelist
  • Probably Bot
  • *****
  • Posts: 33891
  • malware fighter
Re: toetsenbord en muis werken niet meer
« Reply #1 on: October 27, 2014, 11:32:02 PM »
Ha evertirl,

Waarschijnlijk zijn er overblijfsels van vorige installatie(s) op het systeem blijven hangen en deze kunnen tot vervelende gevolgen/conflicten voeren, zoals het niet meer kunnen opstarten in gewone modus en dus alleen in safemodus of helemaal niet meer, als er al configuratie problemen bestonden. Door zo'n conflict kan muis en toetsenbord ook niet meer werken.
Alle oude anti-virus software met de speciale de-installatie programma's die ervoor voorgeschreven zijn compleet  verwijderen. Niet vergeten na de-installatie ook weer opnieuw op te starten om met een re-boot weer de allerlaatste restjes weg te krijgen. Dan uiteindelijk na een laatste re-boot een nieuwe schone installatie uitvoeren. Lukt dit niet roepen we de hulp in van een gekwalificeerde malware helper, die we ook binnen onze gelederen hebben, om je door de herinstallatie routine heen te leiden.

groetjes,

polonus
Cybersecurity is more of an attitude than anything else. Avast Evangelists.

Use NoScript, a limited user account and a virtual machine and be safe(r)!

REDACTED

  • Guest
Re: toetsenbord en muis werken niet meer
« Reply #2 on: November 04, 2014, 09:53:45 AM »
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een betaalde versie. Mijn pc werd geblokkeerd en bleef 100% CPU time gebruiken waardoor , bij manier van spreken, een ei te bakken was op het klavier. En onmogelijk power off te doen. Uiteindelijk heb ik de voeding en de batterij eruit genomen en dan ging de pc uit. Mijn gebuur was vergeten zijn batterij eruit te halen en zijn pc heeft de geest gegeven, oververhit.
Ik gebruik nu Microsoft Security Essentials Zonder enig probleem en """MIJN""" pc leeft nog.