Author Topic: Avast! paniekvoetbal in bureaubladmeldingen.  (Read 2670 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
Avast! paniekvoetbal in bureaubladmeldingen.
« on: January 28, 2015, 01:17:28 AM »
Avast! gaf me net een pop-up waar letterlijk in stond "uw gegevens liggen op straat, zet nu [arbitraire functie] aan".
Vermoedelijk werd dit getriggerd omdat ik een iets heb besteld op een site die, buiten het bestelproces om, geen SSL gebruikte.
Is dit nieuw?
Ik vind bewustwording helemaal prima, maar dit niets meer dan kansloze bangmakerij, vermoedelijk om een zwaarder antiviruspakket te slijten ofzo.
Ik vind de manier waarop die melding gebracht word hoe dan ook tamelijk kansloos (doet me denken aan de Telegraaf...) maar als hij opkomt terwijl er feitelijk niets aan de hand is dat is helemaal raar.
Ik installeer Avast! op zo'n beetje elke PC die ik min of meer onderhoud voor familie en vrienden maar als ze geconfronteerd gaan worden met dat soort kansloze ellende ga ik toch echt mijn heil elders zoeken. Daar ga ik alleen maar paniekerige vragen over krijgen.

Met Vriendelijke Groet,

Kevin
« Last Edit: January 28, 2015, 01:20:11 AM by meel »

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31079
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Avast! paniekvoetbal in bureaubladmeldingen.
« Reply #1 on: January 28, 2015, 11:16:45 AM »
Een screenshot zou heel helpzaam kunnen zijn.
Als er nog geen andere pop-up is geweest...
Rechtermuisknop op het avast icoontje > toon laatste pop-up.
Vermeld ook even de website.
Zorg er wel voor dat er niet op geklikt kan worden.

Overigens is het heel eenvoudig op pop-ups uit te zetten via de instellingen.

En als anderen je er vragen over gaan stellen, dan is het tijd om ze iets te leren.

REDACTED

  • Guest
Re: Avast! paniekvoetbal in bureaubladmeldingen.
« Reply #2 on: February 20, 2015, 10:35:24 AM »
Pop ups uitzetten via instellingen zou moeten kunnen in de betaalversie, maar ik word werkelijk gek van alle malware waarschuwingen. Dart ze geblokt worden, vind ik goed, daar betaal ik voor. Maar die pop-ups zijn killing....Hoe kunnen ze uit?