Author Topic: Probleem met optie-meldingen  (Read 3019 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
Probleem met optie-meldingen
« on: August 23, 2015, 03:41:23 PM »
Beste Moderator. Eindelijk vind ik hier een Forumdeel in de Ned.Tl. Zo kan ik eindelijk mijn vragen over de optie-meldingen kwijt.
In dit geval kreeg ik gisteren een popup te zien,die mij meldde,dat mijn PC te traag werkt.  Dat merk ik inderdaad,dus dat klopt wel,maar de hulp is niet gratis.
Mijn AOW-budget kan echter geen betaalde hulp toestaan.  Ik zeg dus nee tegen betaalde hulp. Die popup is dus niet zinvol voor mij.
Ik ben een vaste gebruiker Avast-Free,wat mij prima bevalt,maar ik kan helaas niet betalen voor andere opties. Voor gratis herstel zoek ik een ander progje.
Helaas heb ik geen andere keuze. Tot op heden klik ik die popups van Avast wel weg,maar het kan terugkomen.  Is dat terugkomen van de Popups te voorkomen?
Ik kan immers toch geen gebruik maken van die aangeboden opties,dus kan Avast m.i.stoppen met die popups.  In september kan ik pas Windows 10 installeren met hulp.
Die hulp komt dan van het Seniorweb.nl,waarvan ik lid ben.  Van die hulp verneem ik dan wat het beste is.  Zodra ik Windows 10 heb staan gebruik ik ook Avast Free.
Tot die tijd accepteer ik wel dat mijn PC traag werkt,tenzij ik ervaren hulp kan vinden,want ik weet niet of alles wel weg kan. Anders raak ik kwijt wat ik nodig heb.
Graag verneem ik je reacties en ik groet je vriendelijk.    Anton Doove

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Re: Probleem met optie-meldingen
« Reply #1 on: August 25, 2015, 05:10:33 PM »
Beste Anton, welkom op het forum :)

- Avast laat inderdaad reclame pop-ups zien voor ondermeer de betaalde producten.
Daar is wel iets aan te doen door Stille/Gaming modus aan te zetten :

Avast - Instellingen - Algemeen - Stille/Gaming-modus ... en selecteer dat.

Het nadeel is echter dat alle pop-ups, en dus ook zinvolle pop-ups met betrekking tot bijvoorbeeld virus detecties, geblokkeerd worden.
Ik raad U dan ook af om dat te doen, en de reclame pop-ups gewoon zelf weg te klikken.

- Wat betreft Windows 10 zou ik U aanraden U goed laten voorlichten, en wellicht eerst eens kijken bij iemand die Windows 10 al geinstalleerd heeft.
Ook Seniorweb geeft op haar website uitgebreide informatie over Windows 10..
Zelf raad ik Senioren die ik help af om ( op dit moment ) naar Windows 10 te updaten.
Niet alleen omdat ze toch weer aan iets nieuws moeten wennen, maar vooral ook omdat, zo kort na het uitbrengen van Windows 10, er allerlei problemen zijn die nog opgelost moeten worden.
Even wachten met updaten kan dus helemaal geen kwaad.
En dan heb ik het nog niet eens over alle privacy issues die er met Windows 10 zijn.

- Wat betreft een check-up van Uw systeem, U kan daarmee ook hier op het forum hulp krijgen.
Dat kan helaas alleen in het Engels, aangezien onze experts geen Nederlands spreken.
Maar de instructies zijn altijd erg duidelijk, vaak zelfs met plaatjes.
En ik kan U altijd helpen met de vertaling.
Mocht U dat willen dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet, Red.


EDIT : Ik ben geen Avast Moderator, maar een gebruiker zoals U enkel met beperkte Moderator rechten op dit Forum.
« Last Edit: August 25, 2015, 09:50:24 PM by Rednose »
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

REDACTED

  • Guest
Re: Probleem met optie-meldingen
« Reply #2 on: August 29, 2015, 07:30:20 PM »
Beste Red. Eerst dank ik jou voor je waardevolle reactie,welke ik zonet pas ontdekte. Ik zal je adviezen graag opvolgen en vooral m.b.t.Windows 10.
Van Windows 10 zag ik gisteren ook weer een popup verschijnen die ik ook weer gelijk wegklikte,want ik wacht eerst op een bericht van het Seniorweb.
Het seniorweb zal mij ook helpen met de installatie van Windows 10 als het volgens hun bevinding mogelijk is. Dat lijkt mij het veiligste. Ook met Avast Free Antivirus.
Andere spullen van Avast heb ik niet nodig,want die zijn ook niet gratis. Ik kan mij geen betaalde spullen van Avast meer permitteren vanuit mijn budget.
Voor eventuele vertalingen vanuit het Engels,zal ik zeer zeker bij je aankloppen als ik zover ben. Voor mijn smartphone zal ik nog geen Antivirus aanvragen.
Mijn smartphone van Samsung werkt n.l.erg onhandig,dus ik ga daar nog geen apps op plaatsen,want wellicht koop ik een betere smartphone.
Bij een beter werkende smartphone zal ik zeer zeker ook de Avast-app plaatsen,maar nu nog niet.  Ik meld mij wel weer als het zover is en ik groet je vriendelijk.

                                                                                                                                     Anton Doove.