Author Topic: Update lukt niet meer vanwege gebrek aan opslagruimte  (Read 2920 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
Update lukt niet meer vanwege gebrek aan opslagruimte
« on: October 15, 2015, 03:16:07 PM »
Sinds enige dagen lukt het op mijn computer niet meer een update van Avast 4.8 Home uit te voeren. Krijg na het binnenhalen van de updates de foutmelding dat er onvoldoende opslagruimte is om de opdracht te verwerken. Er worden 11.388.933 bytes binnengehaald en er is 9 Gb vrije ruimte beschikbaar. Dit zou toch voldoende moeten zijn. Kan iemand mij vertellen waar ik wat moet instellen om het proces goed te kunnen laten voltooien? A(l)vast bedankt.

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Update lukt niet meer vanwege gebrek aan opslagruimte
« Reply #1 on: October 15, 2015, 03:26:53 PM »
Er zijn geen updates voor avast 4.8.
De ondersteuning ervoor is gestopt.
Tijd om 4.8 te verwijderen en de nieuwste versie te installeren.

- Verwijder avast via het control panel
- Reboot
- Run aswclear ( https://www.avast.com/uninstall-utility )
- Install de nieuwste versie ( https://forum.avast.com/index.php?topic=177126.0 )

REDACTED

  • Guest
Re: Update lukt niet meer vanwege gebrek aan opslagruimte
« Reply #2 on: October 15, 2015, 03:50:57 PM »
Avast haalt anders wel een hele partij bestanden op, maar stikt op gebrek aan opslagruimte. Vreemd! Waarom zegt-ie niet dat updates niet beschikbaar meer zijn? Geen support meer betekent dus dat ik een andere Windows-versie moet installeren, met als gevolg een andere computer moet kopen omdat Windows daar niet meer op past. :o Ik heb nog een oud bakkie waar ik nog bijna alles op doe, behalve internetten. Wel post ontvangen met Eudora en daar heb ik nou net Avast voor nodig. Tot vandaag dus. Stap dan maar over op Thunderbird of Evolution op Linux. Stuk veiliger en voordeliger.

REDACTED

  • Guest
Re: Update lukt niet meer vanwege gebrek aan opslagruimte
« Reply #3 on: October 16, 2015, 11:31:52 AM »
Ik denk dat hier sprake is van een communicatiestoornis. Het probleem betreft niet een update op het programma Avast 4.8, maar op de virusdatabase. Tot voor kort geen problemen met de verwerking. Bestanden worden nog steeds opgehaald, maar er schijnt een tekort te zijn aan opslagruimte terwijl ik genoeg vrije ruimte op het systeem heb staan. Iemand enig idee. Kan het te maken hebben met het bestandsformaat (FAT32 o.i.d.) ?

REDACTED

  • Guest
Re: Update lukt niet meer vanwege gebrek aan opslagruimte
« Reply #4 on: October 16, 2015, 04:38:22 PM »
Eddy heeft het bij het juiste eind. Volgens de supportafdeling moet ik upgraden, ook als de virus-database nog wordt bijgewerkt. De goede afwerking hiervan heeft dus te maken met de juiste Avast softwareversie.

Deze probleemmelding kan dus worden gesloten. Hoe doe ik dat hier?