Author Topic: Update Premier d.d. 7 februari 2017  (Read 4517 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
Update Premier d.d. 7 februari 2017
« on: February 08, 2017, 11:12:18 AM »
Ik heb op 7-2-1017 een update uitgevoerd van Avast Premier naar versie 17.1.2286 (Build 17.1.3394.0).
Het uitvoeren van een volledige virusscan levert bij deze versie problemen op: 1. hoofdscherm start vaak niet op; 2. als het scherm opstart blijf de voortgang op 0%, terwijl wordt aangegeven, dat het scannen bezig is; 3. als ik het scherm minimaliseer naar de taakbalk, zie ik wel de voortgang in % van het scanproces. Als ik vervolgens weer maximaliseer, zie ik wel weer het percentage van het scanproces, maar blijft op die waarde staan.

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #1 on: February 08, 2017, 11:24:34 AM »
Welk besturingssysteem/SP ?
Is er andere beveiligingssoftware (of gerelateerd) geïnstalleerd ? (of was dat er)
Al een reparatie uitgevoerd van avast ?
Al een schone installatie van avast uitgevoerd ?

Overigens is het scanpercentage slechts een grove indicatie.

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #2 on: February 08, 2017, 01:41:17 PM »
Windows 10 Home
Geen andere geistalleerd
Reparatie uitgevoerd vanuit Avast en daarna
Avast geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Het scannerpercentage zie ik alleen als ik geminimaliseerd heb naar de taakbalk. Terug naar het hoofdscherm zie ik de laatste indicatie van de geminimaliseerde weergave, maar geen progressie.

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #3 on: March 17, 2017, 04:18:24 PM »
Ik heb op 7-2-1017 een update uitgevoerd van Avast Premier naar versie 17.1.2286 (Build 17.1.3394.0).
Het uitvoeren van een volledige virusscan levert bij deze versie problemen op: 1. hoofdscherm start vaak niet op; 2. als het scherm opstart blijf de voortgang op 0%, terwijl wordt aangegeven, dat het scannen bezig is; 3. als ik het scherm minimaliseer naar de taakbalk, zie ik wel de voortgang in % van het scanproces. Als ik vervolgens weer maximaliseer, zie ik wel weer het percentage van het scanproces, maar blijft op die waarde staan.
Hallo theup,

Ook ik heb er problemen mee. Reparatie en schone installatie helpen niet. Ik dacht slim te zijn om een slimme scan aan te passen, zodat ik toch het hele systeem kan scannen (er zit een virus in, maar avast herkent dit niet?). Nou, na een uurtje scannen staat ie nog steeds op 16 %.


En Eddy, mijn excuses, ik had een topic geplaatst over dit probleem. Ook de bootscan, juist om bij uitzondering alles te scannen omdat er een bedreiging is geconstateerd met het hulpprogramma verwijderen kwaadaardige software van windows. Ik heb windows 7 prof. Malwarebytes antimalware draait ook. Voorheen was dit geen enkel probleem. Als de bootscan gepland wordt, dan wordt eerst alles geupdate via de cloud. Maar.....na ruim 2 uur is dit nog niet gebeurd en hij blijft maar bezig. Aangezien de volledige scan kennelijk niet goed werkt, ben ik bang, dat hier hetzelfde probleem optreedt.

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #4 on: March 17, 2017, 04:50:05 PM »
Mieke,

De actuele versie is 17.2.2288 (build 17.2.3419.61)
Even bijwerken en dan opnieuw proberen is mijn advies. (Instellingen, onderdelen, bijwerken)

succes,  Luukjr
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #5 on: March 17, 2017, 05:00:15 PM »
Hallo Luukjr.

Dit is de nieuwste versie en die geeft nu juist problemen met scannen.

De vorige versie deed het prima, maar deze versie is een beetje.....eigenwijs.  Hahaha.

Hopelijk heb je hier nog een oplossing voor.

Bedankt en groetjes van Mieke

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #6 on: March 18, 2017, 10:26:39 AM »
Hallo Mieke (en alle anderen),

helaas is avast en hun producten niet meer wat het ooit was.
Naar mijn mening zijn het gewoon een stelletje idioten geworden met enkel $$$ tekens in hun ogen.
Al meer dan 2 jaar zijn ze niet in staat om een versie uit te brengen zonder (vele?) bugs.
avast geeft valse informatie, ze komen hun beloftes niet na etc.

Een heel duidelijk voorbeeld is dit:
avast bleef zeggen dat alles zou werken als iemand Windows XP had.
Nou dus niet he.
Men moest dus ook SP3 geinstalleerd hebben.
Ok, natuurlijk moet men zijn systeem/software up-to-date houden.
Maar ook al had men SP3 geinstalleerd dan nog werkte avast niet meer.
Het bleek dat avast enkel nog werkte op systemen waarbij de CPU de SSE2 instructie set ondersteunde.
Nooit heef tavast dit ook maar ergens vermeld.
Pas na zo'n +/-6(!) maanden van mij (en waarschijnlijk ook anderen) heeft avast het gemeld op slechts een aantal van hun webpagina's >:(

En nu ook, er zijn dingen die gewoonweg niet werken als men XP met SP3 heeft, maar avast meldt dat nergens op hun website.
Wat my betreft kunnen ze gewoon de pleuris krijgen.

Het percentage wat je ziet als je een scan start is 1 van de vele bugs die er zijn
Trek je er niets van aan zou ik zeggen.
Het kan al schelen als je geen licentie hebt voor CleanUp en dat onderdeel verwijderd.

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #7 on: March 18, 2017, 11:28:32 AM »
Hallo Eddy,

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijk antwoord.

Inderdaad heb ik cleanup (licentie tot september dit jaar) en zal deze verwijderen en dan opnieuw proberen.
Echter, normaal gesproken doet een volledige scan er nog geen uurtje over om het systeem te scannen.
Na 2 uur is de scanner nog steeds bezig. Vanochtend zelfs 3 uur en nog blijft hij bezig. Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar ik zit nu toch wel met een bedreiging.
Ik weet niet welke bedreiging het is, maar het programma van windows (verwijderen van schadelijke software) geeft het wel aan, maar daarna krijg ik de melding dat er geen schadelijke software aanwezig is. Als er een bedreiging is en dit programma kan het niet verwijderen, dan moet je dus een volledige scan draaien via je antivirusprogramma, die het wel kan verwijderen. Ik weet nu dus niet wat te doen.
Helaas misschien heb ik een licentie voor premier lopen tot augustus 2018, omdat ik avast een uitstekend virusprogramma vind.

Ik hoop maar, dat de safe zone browser wel veilig is, aangezien ik veel te doen heb bij mijn bank, daar mijn moeder vorig jaar is overleden.
In de meeste gevallen moet je tegenwoordig alles online doen en dan moet je niet alleen op jezelf vertrouwen, dat je zo veilig mogelijk werk op je pc (doe ik altijd), maar ook kan vertrouwen op het antivirusprogramma.

Wat is nu wijsheid. Toch blijven doorgaan zonder controle d.m.v. volledige scan etc. of een ander programma gaan kiezen?
Dit is echt heel vervelend, juist nu!!!

Ik hoop, dat je mij kunt helpen Eddy, het is zelfs zonder Avast al moeilijk genoeg nu.

Alvast bedankt en groet van Mieke :o

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #8 on: March 18, 2017, 03:46:22 PM »
Mieke,

De actuele versie is 17.2.2288 (build 17.2.3419.61)
Even bijwerken en dan opnieuw proberen is mijn advies. (Instellingen, onderdelen, bijwerken)

succes,  Luukjr

Hallo Luukjr

Mijn versie is: 17.2.2288 (build 17.2.3419.64). Ik heb een 64-bits systeem. Is dit de juiste toch? Alles is gegaan met automatische update van zowel virusdefinities als programma. Heb nu wel de automatische update van het programma veranderd in downloaden handmatig.

Groetjes, Mieke

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #9 on: March 19, 2017, 01:30:32 AM »
Beste mensen,

Naar het schijnt, werkt de scanner weer op dit moment. Zowel de volledige scan als slimme scan doen het weer als vanouds.

Wie schetst mijn grote verbazing, dat mijn account niet meer vermeld stond na het wederom herstellen van deze software.
Beide scanners lieten verstek gaan. Ik weer (voor de 4e keer) mijn account geactiveerd en wauw....alles deed het weer na nog wat nasputteren. Eerder na activatie account werkte er niets.

Dit is toch eigenlijk van de gekke he? De licenties zijn actief, alles is actief en door zo'n kleinigheidje, wat ik nog nooit heb meegemaakt, liep alles in de soep. Zelfs bij het updaten bleef mijn account actief. Dit zou toch geen probleem moeten zijn, daar het me weleens opgevallen was, dat indien mijn account niet in de software vermeld stond, alles perfect werkte. Nu ineens geeft dit behoorlijk wat problemen.

Goed, alles gescand, ook gratis online scan gedaan van Kasperspy (security scanner) en er is helemaal niets te vinden wat betreft een bedreiging. Misschien is het zgn. virus/malware niet aktief meer????
Ik moet er dan kennelijk toch vanuit gaan, dat dit geen consequenties heeft. Zal het wel in de gaten houden.

Het is al heel laat, maar ik wilde jullie van dit heuglijke nieuws op de hoogte brengen.  ;D

Mocht het onverhoopt toch weer niet goed gaan, dan zal ik me hier weer melden.

Slaap lekker en groet van Mieke.

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #10 on: March 19, 2017, 08:23:24 AM »
Hey Mieke,

Wat goed dat je het zelf hebt opgelost en dat je de oplossing aan ons meedeelt, weer wat geleerd.
Je bent een echte doorzetter merk ik  ;) , dat is de juiste instelling!
Ik ben het met Eddy eens dat de introductie van deze nieuwe Avast versie voor een hoop malheur zorgt, wat bijvoorbeeld te denken van het absurd grote formaat van de interface  >:(  Nou ja, dat hoort nu eenmaal bij de digitale wereld, de nieuwe versie van Malwarebytes is voor velen ook een crime. Over CleanUp ben ik trouwens zeer tevreden, CCleaner heeft mij in het verleden meer problemen bezorgd.
In deze link http://www.techradar.com/news/the-best-free-registry-cleaner-2017 worden mogelijke alternatieven voor CleanUp besproken, misschien heb je er wat aan.

groet, Luukjr



 


OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

REDACTED

  • Guest
Re: Update Premier d.d. 7 februari 2017
« Reply #11 on: March 19, 2017, 01:33:17 PM »
Hoi Luukjr,

Bedankt voor je complimentjes, maar het is toch wel even afwachten of alles goed blijft functioneren. Tegenwoordig weet je het maar nooit met Avast. :D

Eigenlijk zouden ze een update moeten doen om alle narigheid te verhelpen, maar ach, wie ben ik he? Mieke dus!
Ik ben het met jullie eens hoor, dat avast niet meer is wat het geweest is, maar wat is het alternatief he. Ik ben nog niet van plan om over te stappen voorlopig.

Ook bedankt, dat je mij een link laat zien, zodat ik dit eens rustig kan bekijken. Met Ccleaner heb ik geen enkele last, maar ik heb ook nog een alternatief en dat is Puran utilities. Van dat programma gebruikte ik al eerder de defragmentatie en die gaat een heel stuk sneller en beter dan die van windows. Je systeem opschonen, register (automatisch wordt een backup gemaakt), geschiedenis verwijderen en noem maar op.
Ik vind het een heel goed programma. Ik heb het vergeleken met windows-update en na het defragmenteren van Puran zie je dan ook, dat er niets gefragmenteerd is.

Wel Luukjr, nogmaals bedankt en we zien wel weer hoe de programma-udates er in de toekomst uit gaan zien.

Hartelijke groet,

Mieke