Hallo Eddy,
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijk antwoord.
Inderdaad heb ik cleanup (licentie tot september dit jaar) en zal deze verwijderen en dan opnieuw proberen.
Echter, normaal gesproken doet een volledige scan er nog geen uurtje over om het systeem te scannen.
Na 2 uur is de scanner nog steeds bezig. Vanochtend zelfs 3 uur en nog blijft hij bezig. Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar ik zit nu toch wel met een bedreiging.
Ik weet niet welke bedreiging het is, maar het programma van windows (verwijderen van schadelijke software) geeft het wel aan, maar daarna krijg ik de melding dat er geen schadelijke software aanwezig is. Als er een bedreiging is en dit programma kan het niet verwijderen, dan moet je dus een volledige scan draaien via je antivirusprogramma, die het wel kan verwijderen. Ik weet nu dus niet wat te doen.
Helaas misschien heb ik een licentie voor premier lopen tot augustus 2018, omdat ik avast een uitstekend virusprogramma vind.
Ik hoop maar, dat de safe zone browser wel veilig is, aangezien ik veel te doen heb bij mijn bank, daar mijn moeder vorig jaar is overleden.
In de meeste gevallen moet je tegenwoordig alles online doen en dan moet je niet alleen op jezelf vertrouwen, dat je zo veilig mogelijk werk op je pc (doe ik altijd), maar ook kan vertrouwen op het antivirusprogramma.
Wat is nu wijsheid. Toch blijven doorgaan zonder controle d.m.v. volledige scan etc. of een ander programma gaan kiezen?
Dit is echt heel vervelend, juist nu!!!
Ik hoop, dat je mij kunt helpen Eddy, het is zelfs zonder Avast al moeilijk genoeg nu.
Alvast bedankt en groet van Mieke