Author Topic: Secureline selecteert niet de gevraagde server  (Read 8181 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ikke11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
Secureline selecteert niet de gevraagde server
« on: March 08, 2017, 08:16:48 AM »

Hallo


Sinds enkele dagen doet zich een probleem voor.
Wanneer ik de server van Amsterdam selecteer dan krijg ik terug geo-restricties voor Nederland
In werkelijkheid wordt ik verbonden met een server in England
Dit kan men nagaan via  http://whatismyipaddress.com/
Ik heb dit probleem nog eens gehad in juni 2015,maar toen werd ik verbonden met een server in Praag.
Na veel gepalaver (in het Engels) was het probleem na een maand ongeveer opgelost.
Hier volgt een bloemlezing van de correspondentie

Regarding the issue with the server in Amsterdam, I think it's related with an issue that we were discussing with the team this week.
And I connect to the server in Amsterdam and can see that same issue.

In fact you're connected to the server in Amsterdam, but what happens is that the IP that's assigned to your connection was not updated in the IP database that some services use. So they may report a wrong location.

Unfortunately, we can only report this issue to the providers of these databases so they can update their IP tables to the correct locations - which may take some time.

Just for the test, please check your assigned IP address using this website:
https://www.iplocation.net/
You'll see some services report Prague, while others report Amsterdam as the IP location.
Now, let's say you use Netflix (or some other service) - and they use one of these providers with the wrong IP location, then you may have a problem trying to access some content. :(

Anyways, I'm forwarding this issue so the infrastructure team can escalate it to these providers.
Sorry for the inconvenience, hopefully this will be sorted out soon.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Our infrastructure team has identified the issue and will take care of it. Hopefully it will be updated soon.

I just want to say again that's a problem with the databases of some of these GeoIP location services that have not been updated.
If you don't have a problem accessing geo blocked content, you can continue normally using it, as you're actually connected to the Amsterdam server, not Prague.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We've submitted an issue to these providers, but unfortunately, we are still waiting for them to update.
I'm not sure if they can give an estimated date when that will be fixed, but I've just asked about that.
I'll update you once I get a response.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gelieve met me in het Nederlands te communiceren.

Mvgr



Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #1 on: March 08, 2017, 08:35:07 AM »
En wat is je vraag/probleem ?

Wat zegt dat er geo-restricties zijn ?

Offline ikke11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #2 on: March 08, 2017, 09:14:58 AM »
Hallo

Ik kijk al sinds 2014 naar de nederlandse tv on line .Dit kan ik doen via de secureline,wanneer ik de server van amsterdam selecteer.
Sinds gisteren krijg ik echter de melding wanneer ik bijvoorbeeld npo1 selecteer ,dat ik geen toegang heb omdat ik niet in Nederland woon.
Nu zie ik dat het geen Engelse maar Duitse servers worden geselecteerd.(zie bijlage)
U kunt dit toch zelf ook nagaan  wanneer U de server van Amsterdam selecteert en probeert npo1 te draaien.
Dit moet toch een gekend probleem zijn.

Offline ikke11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #3 on: March 08, 2017, 09:59:13 AM »
Hallo

In bijlage ziet U een schermafdruk wanneer ik bijv.NPO1 activeer

Mvgr

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #4 on: March 08, 2017, 10:39:50 AM »
Het maakt niet uit in welk land het IP van een VPN server geregistreerd is omdat er veel meer manieren zijn om (met grote zekerheid) de lokatie van iemand te bepalen.

Ik heb het net even getest en als je nederland kiest wordt er inderdaad verbinding gemaakt met een server in Duitsland (Hessen).
Ik heb het gemeld en nu is het wachten op een reactie van avast.

Je zou kunnen kijken of "uitzending gemist" wel werkt.
Het is wel niet live dan, maar toch in ieder geval iets.
« Last Edit: March 08, 2017, 10:41:24 AM by Eddy »

Offline ikke11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #5 on: March 08, 2017, 11:11:23 AM »
Hallo Eddy

"Uitzending gemist " werkt wel ,maar dit is natuurlijk geen oplossing.
Ik heb dit ook voorgehad in 2015 ,een maand heeft dit geduurd voor het probleem werd opgelost.
Dus het probleem is gekend,waarom wordt dat niet op een permanente manier opgelost?
Ik heb een abonnement voor 2 jaar genomen speciaal om Nederlandse tv te kijken.
Avast is voor mij een erg degelijke en betrouwbare firma en zal ze altijd iedereen aanbevelen.
Maar die secureLine lijkt me toch niet zo betrouwbaar.
Ik hoop dat het deze keer geen maand moet duren vooraleer het is opgelost.

Mvgr




Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #6 on: March 08, 2017, 11:33:48 AM »
Je hoopt natuurlijk dat alles goed blijft werken, maar het is een utopie om te denken dat inderdaad alles altijd goed blijft werken.
Er kan altijd iets kapot gaan, iemand kan een fout(je) maken e.d.
Enige dat je kan doen is het probleem melden en dan hopen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost.
Iets dat gemaakt is, kan natuurlijk altijd weer opnieuw kapot gaan.

Het is (of wellicht beter gezegd was) geen bekend probleem, omdat dit een nieuw probleem is.

En nogmaals, een IP adres gebruiken dat in nederland geregistreerd is wil niet zeggen dat je de uitzendingen van de NPO zult blijven kunnen kijken in de toekomst.
Het probleem is hoe autheurs rechten momenteel zijn geregeld en het vele geld dat ermee gepaard gaat.

Er is echter wel (een beetje) goed nieuws.
De Europesche commissie is er al mee bezig om dingen te veranderen.
Zo is het nu nog zo dat b.v. Netflix in nederland dingen uitzend, maar niet in Spanje.
Men werkt aan regelgeving die zegt dat men in alle landen van de EU hetzelfde dient te kunnen kijken.
Uiteraard geen perfecte oplossing, maar al wel een verbetering ten opzichte van hoe het nu is.
Ik zie al wel een probleem.
De UK hoort dalijk niet meer bij de Eurpesche unie.
Dus kan makkelijk zijn dat je dan daar dus bepaalde dingen niet meer kan kijken hierdoor.

Het allergrootste probleem met dit soort dingen (en vele anderen) is dat er 1 wereld is maar dat men hem nog steeds in vele hokjes (landen) verdeeld.
Dit geldt voor het Internet nog meer dan voor andere dingen.

Offline ikke11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #7 on: March 09, 2017, 10:33:13 AM »
Hallo Eddy

Ik verwacht dat U me op de hoogte houdt van de oplossing van het probleem.
Het is eigenaardig wanneer U zegt dat het een onbekend probleem is.
Gelieve hieronder mijn correspondentie te lezen die ik heb gehad met een engelstalige ICT-er,die het uiteindelijk voor mekaar heeft gekregen.
Het is dus een kwestie van updaten van servers.Ik neem aan dat AVAST toch een contract heeft aangegaan opdat die servers op tijd worden geupdated.
Lees hier over het probleem in 2015

Regarding the issue with the server in Amsterdam, I think it's related with an issue that we were discussing with the team this week.
And I connect to the server in Amsterdam and can see that same issue.

In fact you're connected to the server in Amsterdam, but what happens is that the IP that's assigned to your connection was not updated in the IP database that some services use. So they may report a wrong location.

Unfortunately, we can only report this issue to the providers of these databases so they can update their IP tables to the correct locations - which may take some time.

Just for the test, please check your assigned IP address using this website:
https://www.iplocation.net/
You'll see some services report Prague, while others report Amsterdam as the IP location.
Now, let's say you use Netflix (or some other service) - and they use one of these providers with the wrong IP location, then you may have a problem trying to access some content. :(

Anyways, I'm forwarding this issue so the infrastructure team can escalate it to these providers.
Sorry for the inconvenience, hopefully this will be sorted out soon.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Our infrastructure team has identified the issue and will take care of it. Hopefully it will be updated soon.

I just want to say again that's a problem with the databases of some of these GeoIP location services that have not been updated.
If you don't have a problem accessing geo blocked content, you can continue normally using it, as you're actually connected to the Amsterdam server, not Prague.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We've submitted an issue to these providers, but unfortunately, we are still waiting for them to update.
I'm not sure if they can give an estimated date when that will be fixed, but I've just asked about that.
I'll update you once I get a response.

Mvgr

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #8 on: March 09, 2017, 10:52:00 AM »
De servers bedoelde servers zijn geen eigendom van avast noch worden ze door avast gehuurd.
Het enige dat avast kan (net zoals ik dit aan avast heb doorgeven) doen is het doorgeven aan de eigenaren ervan.

Waar je zou moeten klagen is bij die services, niet bij avast.

Offline ikke11

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 25
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #9 on: March 09, 2017, 11:31:47 AM »
hallo eddy

Blijkbaar is het probleem opgelost.
Bedankt voor de moeite
Ik hoop dat het zo blijft

Mvgr

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #10 on: March 09, 2017, 11:41:35 AM »
Mooi zo.

En nu niet de hele dag binnen zitten om tv te kijken he.
Je moet ook af en toe naar buiten gaan ;D

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: Secureline selecteert niet de gevraagde server
« Reply #11 on: April 10, 2017, 11:10:10 PM »