Author Topic: anti virus  (Read 3550 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
anti virus
« on: August 15, 2017, 10:02:55 PM »
dag iedereen, wie kan er mij een normaal email adres bezorgen voor vraagstelling in het Nederlands, alvast bedankt aan de antwoorders

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31079
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: anti virus
« Reply #1 on: August 15, 2017, 10:08:00 PM »
Dat is er niet.
Voor hulp in het nederlands dien je hier te zijn.

REDACTED

  • Guest
Re: anti virus
« Reply #2 on: September 01, 2017, 01:15:08 PM »
Dag Eddy,

Wij hadden maanden geleden reeds contact via het Engelstalig forum... betreft "ongewilde Avast-updates".
Net ontdekt dat je ook Nederlandstalig bent... Nederlander of Vlaming ;-)

Aangezien je blijkbaar zeer actief bent op dit forum, volgende vraag...
Avast doet weer net hetzelfde als een paar maanden geleden...
Programma-updates staan hier overal op manueel, maar deden op een paar van mijn PC's vorige week alsnog een automatische update.
Dit met grotere gevolgen deze keer...
Beide updates waren niet goed, en veroorzaakten meerdere problemen.
Gaande van het niet meenemen van de zelf aangepaste instellingen (met een hoop web-uitsluitingen tav de kinderen) tot het moeten terugzetten naar een eerder herstelpunt, met hopelijk terug de vorige oude versie...
Alsnog werd na de herstelprocedure die laatste nieuwe Avast-versie toch opnieuw geinstalleerd, zodat ik er niet meer vanaf geraak.
Bijkomend en nog veel groter probleem is dat daardoor ook de VSS-service niet meer werkt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_Copy
Daardoor kan ik nu ook geen enkel nieuw herstelpunt noch back-ups maken... GRRR.
Die gasten van Avast veroorzaken de laatste jaren zelf meer problemen dan het toevallig vangen van een virus.
Zijn die ongevraagde programma-updates echt niet tegen te houden?
Een paar jaar geleden was Avast nog betrouwbaar, en ik zou graag een oude betrouwbare versie blijven gebruiken.
Aangezien meerdere PC's in huis voor onszelf en de kids, durf ik de rest al bijna niet meer aan te zetten, uit schrik dat Avast ze saboteert met hun updatepolitiek van weeral slecht werkende versies.
Ik gebruik Avast ook al meer dan 10 jaar, maar de laatste jaren hebben ze wel prutsvolk in dienst, die blijkbaar niets testen en de gebruikers als proefkonijn aanzien, met alle gevolgen vandien... de ene bug na de andere.
Hun software hangt tegenwoordig echt maar met haken en ogen aan elkaar, en geeft bij elke oplossing blijkbaar weer nieuwe fouten.
Ook gekende fouten komen steevast terug.
Er kan toch moeilijk verwacht worden dat de doorsnee gebruiker alle "bugs" in hun software kent, en zelf verhelpt.
Op den duur zou je Defender nog moeten gaan vertrouwen, alhoewel Microsoft op het vlak van updates ook steken laat vallen.
Daar zet ik om dezelfde reden trouwens de updates ook manueel.

mvg

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31079
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: anti virus
« Reply #3 on: September 01, 2017, 03:39:27 PM »
avast heeft altijd al het recht gehad om ongeacht de instellingen van de gebruiker updates uit te brengen en te installeren.
Het staat heel duidelijk in de gebruiksvoorwaarden waar men mee akkoord is gegaan tijdens de installatie.
Overigens heeft niet enkel avast dat in de voorwaarden staan maar alle (in ieder geval bekende) av's.

Je hebt waarschijnlijk veel meer updates ontvangen dan je zelf beseft.
Vele woorden gedaan door middel van "micro-fixes" welke via de VPS updates worden uitgebracht.
Programma nummer blijft hetzelfde, maar je hebt wel een update dan.

Voor wat betreft het testen e.d., ach laat ik daar mijn mond maar over dichthouden.
Denk dat het meer zegt dan alle woorden bij elkaar kunnen.