Author Topic: Windows Live Messenger et Avast!  (Read 4839 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucky_Luke

  • Guest
Windows Live Messenger et Avast!
« on: April 24, 2006, 07:24:45 PM »
Hello!

I speak english very very badly!

Un ami canadien s'est proposé pour faire la traduction!!!!
Merci d'avance

En français :
Avec WLM il faut absolument activer un antivirus pour pouvoir faire des transferts de fichier ou du partage de dossiers.
Le produit proposé par MS est le Windows Live Security Scanner. Il est très lourd et il fait double emploi avec Avast.

Comme paramétrer WLM pour utiliser Avast! ?

Merci d'avance pour les réponses



mike6688

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #1 on: April 24, 2006, 08:50:48 PM »
Here is babel fish translation:

A Canadian friend proposed to make the translation!!!! Thank you in advance In French: For WLM it is absolutely necessary to activate an antivirus to be able to make file transfers or division of files. The product offered per ms is Windows Live Security Scanner. It is very heavy and it makes double employment with Avast. How to parameterize WLM to use Avast! ? Thank you in advance for the answers

Lucky_Luke,

Avoir deux antiviruses a pu être en conflit en balayant. On lui recommande d'arrêter le module de balayage de WLM ou le module de balayage d'avast pour le messager de MSN.

Translation:
avast should already be scanning WLM so long as you have not turned off the resident shield for it.  You can turn the WLM scanner off and just use avast as it is already set up so long as the resident shield is active.

Mike

Lucky_Luke

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #2 on: April 24, 2006, 08:57:16 PM »
Hello!

Evidemment que j'ai désactivé et même désinstallé le Windows Live Security Scanner.

En fait je ne sais pas ce qui faut que j'indique pour lancer le scan sur un seul fichier.
Par exemple  d:\Avast\AshQuick.exe  %1   ? 
ou c'est autre chose ?

Merci!

« Last Edit: April 24, 2006, 09:07:24 PM by Lucky_Luke »

mike6688

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #3 on: April 24, 2006, 09:14:26 PM »
Translation:
Obviously that I decontaminated and even désinstallé Windows Live Security Scanner. In fact I do not know what is necessary that I indicate to launch the scan on only one file. For example d:\Avast\AshQuick.exe %1? or it is other thing?

Bonjour,

l'avast balayera si vous mettez n'importe quoi dans cette boîte ou pas à condition que le fournisseur est en activité pour le messager de MSN. Si vous voulez être extra sûr cependant vous pouvez employer d:\Avast\AshQuick.exe

Translation:

avast will scan whether you put anything in that box or not so long as the provider is active for MSN messenger.  If you want to be extra sure though you can use d:\Avast\AshQuick.exe

Mike

Lucky_Luke

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #4 on: April 24, 2006, 09:36:27 PM »
Hello!

C'est pas très clair car lorsque j'ai mis ashQuick.exe   ce n'est  pas UN seul fichier qui est vérifié  MAIS TOUS!

C'est pour cela que j'ai inventé le RienFaire.exe   qui comme son nom l'indique ne fait rien. En fait c'est un leurre pour WLM !  et cela fonctionne. Cependant je voudrais bien pouvoir vérifier le fichier transféré et lui seul. 
Comme je fais de l'assistance sur WLM  et aussi que je conseille AVAST, je voudrais pouvoir fournir une solution "sécure"

Georges



mike6688

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #5 on: April 24, 2006, 09:51:59 PM »
Translation:
It is not very clear bus when I put ashQuick.exe it is not Only one file which is checked BUT ALL! It is for that that I invented RienFaire.exe which as its name indicates it does not do anything. In fact it is a lure for WLM! and that functions. However I would like to be able well to check the transferred file and him only. As I make assistance on WLM and also which I advise AVAST, I would like to be able to provide a solution "sécure" George

bonjour,

Employer juste le résidant d'avast pour la transmission de messages instantanée balayera juste les dossiers transférés. Assurez-vous qu'il est allumé pour le programme de messager.


Translation:
Just using the avast resident for Instant messaging will scan just the transferred files.  Make sure it is on for the messenger program.

Mike

Lucky_Luke

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #6 on: April 24, 2006, 10:04:03 PM »
Hello

Ok, je fais des tests et je vous donne la réponse

mike6688

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #7 on: April 24, 2006, 10:08:41 PM »
Translation:
Ok I will make tests and let you know the resonse

espoir correct le travail d'essais

Translation:
Ok hope the tests work

Mike

Lucky_Luke

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #8 on: April 25, 2006, 07:56:40 AM »
Résultat des courses !!!

Si je ne mets pas d'informations dans la zone contrôle virus de wlm,  ce dernier ne veut rien savoir et mes transferts sont bloqués.

Donc à défaut de mettre un des exe d'avast!  j'ai mis FaitRien.exe  pour tromper WLM

Si vous avez une autre idée, je suis preneur!!!!

Bonne Nuit !

mike6688

  • Guest
Re: Windows Live Messenger et Avast!
« Reply #9 on: April 25, 2006, 06:02:32 PM »
Translation:
Result of the races!!! If I do not put information in the zone controls virus of wlm, this last wants nothing to know and my transfers are blocked. Thus failing to put one of the exe of avast! I put FaitRien.exe to mislead WLM If you have another idea, I am taking!!!! Good Night!

Désolé je ne sais pas d'une autre idée

Translation:
Sorry got no other ideas.

Mike