Author Topic: Avast wordt uitgeschakeld door ander programma?  (Read 4494 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
Avast wordt uitgeschakeld door ander programma?
« on: February 02, 2018, 02:14:16 PM »
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. Natuurlijk, anders meld ik me hier niet. Sinds 2 dagen schakelt de bescherming van Avast uit, dus is het systeem niet beschermd. Ik moet dan de services weer starten en kreeg zojuist de melding, dat er een programma zou zijn, die probeert de services van Avast uit te schakelen, zodat er geen bescherming meer is. Ik heb alles gescand, ook middels een onlinescanner, malwarebytes en noem maar op. Er is niets te vinden. Misschien toch ergens een virus? Ik heb niets gedownload, maar heb 2 dagen terug via youtube (zonder in te loggen) diverse nederlandse musicals zitten bekijken, die een prijs hadden gewonnen. Ik kreeg geen meldingen o.i.d. en na het scannen ook niet. Alles was oke. Hebben jullie enig idee wat er aan de  hand is? Ik kan nu niet meer scannen met avast internet security, want die schakelt steeds uit. Ik ben er niet blij mee.

Met vr. groet, Mieke

REDACTED

  • Guest
Re: Avast wordt uitgeschakeld door ander programma?
« Reply #1 on: February 02, 2018, 04:59:00 PM »
Tja, ik heb het probleem gevonden gelukkig. Avast draait nu weer als een zonnetje.

Allereerst heb ik het programma gerepareerd. Nadat dit gebeurd was kreeg ik de melding, dat Malwarebytes als antivirusprogramma niet compatible was met Avast. Ik was hoogstverbaasd immers, dit programma draait al jaren bij mij i.s.m. Avast. Malwarebytes is ook geen antivirusprogramma dacht ik toch! Maar goed, ik heb de laptop weer opgestart en alles loopt weer naar behoren.

Wat de oorzaak was van dit probleem weet ik dus niet. Dit is nog nooit voorgekomen op deze manier. Maar mocht dit probleem ook bij iemand van dit forum voorkomen, dan weet je wat je moet doen om dit te verhelpen.

Er was geen sprake van een virus of welke ongein dan ook.

Wat mij betreft kan dit onderwerp als gesloten worden beschouwd.

Voor jullie allen nog een fijne dag toegewenst.

Vriendelijke groet van Mieke.

REDACTED

  • Guest
Re: Avast wordt uitgeschakeld door ander programma?
« Reply #2 on: February 22, 2018, 09:59:45 AM »
Ik heb dat op mijn mobiel. Iedere dag avast security en cleanup weer aanmelden. Heb de app of programma nog niet gevonden. wie weet een truc?

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Re: Avast wordt uitgeschakeld door ander programma?
« Reply #3 on: February 24, 2018, 10:50:26 AM »
Ik heb dat op mijn mobiel. Iedere dag avast security en cleanup weer aanmelden. Heb de app of programma nog niet gevonden. wie weet een truc?

De app is verkrijgbaar in de App Store van Apple of in Google Play
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium