Author Topic: Bonjour, Pour désinstaller AVAST MOBILE, je dois d'abord le désactiver. Je vais  (Read 1542 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
Bonjour,

Pour désinstaller AVAST MOBILE, je dois d'abord le désactiver.
Je vais donc dans le menu "Sécurité et empreintes digitales", puis dans le menu "Administrateurs de l'appareil" et j'essaie de décocher la case de la ligne AVAST.
Au lieu de me présenter l'écran qui me permettra de désactiver AVAST, je reviens sur le menu "Sécurité et empreintes digitales".   >:( >:( >:(

Donc impossible de désactiver l'appli AVAST et donc impossible de désinstaller AVAST.

Quelqu'un a t-il une idée de comment faire pour virer cette aplli de merde qui fait ramer mon téléphone et fait planter mes applis ?

Merci d'avance

*************************************************
Hello,

To uninstall AVAST MOBILE, I must first disable it.
So I go to the menu "Security and fingerprint", then in the menu "Administrators of the device" and I try to uncheck the box of the line AVAST.
Instead of showing me the screen that will allow me to disable AVAST, I come back to the menu "Security and fingerprint". > :(> :(> :(

So you can not disable the AVAST app and therefore can not uninstall AVAST.

Does anyone have any idea of how to get that shit done that makes my phone row and crash my apps?

thank you in advance
« Last Edit: August 30, 2018, 02:42:51 PM by flespinasse »

Offline Tereza V.

  • Avast team
  • Advanced Poster
  • *
  • Posts: 957
Hi, we need to reproduce the problem to find out more.
Could you please share these details?
- what type of device you have
- Android version
- Avast Mobile Security app version
- any ROM modifications?