Author Topic: HELP =betalingen= HELP  (Read 7405 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

REDACTED

  • Guest
HELP =betalingen= HELP
« on: September 06, 2018, 09:39:19 AM »
Hallo,

Sinds jaar en dag maak ik gebruik van Avast Premier. Tijdens de laatste verlenging van mijn Avast ging er iets fout met de betaling (het zoek icoontje bleef maar draaien). Na de Pc opnieuw te hebben opgestart probeerde ik het weer opnieuw en weer bleef het zoek icoontje tijdens de betaling weer draaien.
Het zal de server van de bank wel zijn, dacht ik. Kort daarna heb ik het weer gedaan en de betaling was gedaan, gelukkig werkte alles weer correct. Avast werkte weer volledig en ik was weer blij...... Helaas was dit van korte duur want ik kreeg een aanmaning van een bank genaamd KLARNA uit Amsterdam voor een bedrag van € 108,49. De betalingsomschrijving is 518073339408185184. Na contact te hebben gezocht met deze bank kreeg ik de mededeling zelf contact op te nemen met Avast. Helaas kan ik geen telefoon nummer vinden op de site van Avast.nl om mij te ondersteunen in het Nederlands??

WIE KAN MIJ HELPEN MET HOE EN WAT TE DOEN......

Met vriendelijke groet.
« Last Edit: September 06, 2018, 01:15:29 PM by a.vanreijswoud »

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #1 on: September 06, 2018, 06:26:50 PM »
Hallo,

Sinds jaar en dag maak ik gebruik van Avast Premier. Tijdens de laatste verlenging van mijn Avast ging er iets fout met de betaling (het zoek icoontje bleef maar draaien). Na de Pc opnieuw te hebben opgestart probeerde ik het weer opnieuw en weer bleef het zoek icoontje tijdens de betaling weer draaien.
Het zal de server van de bank wel zijn, dacht ik. Kort daarna heb ik het weer gedaan en de betaling was gedaan, gelukkig werkte alles weer correct. Avast werkte weer volledig en ik was weer blij...... Helaas was dit van korte duur want ik kreeg een aanmaning van een bank genaamd KLARNA uit Amsterdam voor een bedrag van € 108,49. De betalingsomschrijving is 518073339408185184. Na contact te hebben gezocht met deze bank kreeg ik de mededeling zelf contact op te nemen met Avast. Helaas kan ik geen telefoon nummer vinden op de site van Avast.nl om mij te ondersteunen in het Nederlands??

WIE KAN MIJ HELPEN MET HOE EN WAT TE DOEN......

Met vriendelijke groet.

Via deze link https://support.avast.com/en-us/contact/ even contact opnemen met Avast.
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

REDACTED

  • Guest
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #2 on: September 06, 2018, 10:01:33 PM »
Helaas, ik ben 65 enmijn Engels is erg slecht, dus dat is een probleem......

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #3 on: September 06, 2018, 10:14:31 PM »
Helaas, ik ben 65 enmijn Engels is erg slecht, dus dat is een probleem......

Gebruik een vertaalsite, dit is misschien wel de beste op dit moment, niet perfect maar wel heel goed: https://www.deepl.com/translator
De vertaalde tekst kopieeer je en plak je in het bericht aan Avast.

Mocht het niet lukken, laat het dan even weten, desnoods neem ik even contact met Avast op.

succes, Luukjr
« Last Edit: September 06, 2018, 10:49:54 PM by Luukjr »
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

REDACTED

  • Guest
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #4 on: September 08, 2018, 10:14:59 AM »
Probleem netjes opgelost door Avast, bedankt voor de info.

REDACTED

  • Guest
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #5 on: September 17, 2018, 02:44:23 PM »
Ook ik heb een probleem...
Ik wil mijn abonnement stopzetten... verloor namelijk alles door een hardeschijfcrash...
heb dusgeen ID's meer en dergelijke...
Enigste mogelijkheid is dan waarschijnlijk bellen?
Werkt dat correct??
Wat als ik de betaling stopzet op mijn visie zonder AVAST te verwittigen?
Met dank, Henrike

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #6 on: September 17, 2018, 03:44:43 PM »
Ook ik heb een probleem...
Ik wil mijn abonnement stopzetten... verloor namelijk alles door een hardeschijfcrash...
heb dusgeen ID's meer en dergelijke...
Enigste mogelijkheid is dan waarschijnlijk bellen?
Werkt dat correct??
Wat als ik de betaling stopzet op mijn visie zonder AVAST te verwittigen?
Met dank, Henrike

Henrike,

Heb je betaald d.m.v. een éénmalige bankoverschrijving dan hoef je niets te doen en verloopt je abonnement vanzelf.
Wanneer je abonnement nog niet verlopen is, dan kan je het abonnement voortzetten op een andere computer. Zie: https://support.avast.com/nl-nl/article/Antivirus-FAQ
Ik hoop dat je het abonnement destijds niet hebt betaald d.m.v. een creditcardbetaling, want dan loop je bij Avast het risico dat er een automatische verlenging plaatsvindt. Hoe dat mogelijk is is voor mij een raadsel, maar er zijn voorbeelden van te vinden op dit forum. Misschien moet je in dat geval Nexway of Digital River verwittigen, zie: https://support.avast.com/nl-nl/article/Cancel-auto-renewal
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

REDACTED

  • Guest
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #7 on: September 18, 2018, 06:06:19 PM »
Inderdaad helaas met automatische verlenging...
Ondertussen heb ik gevonden om mijn domiciliëring of automatische betaling aan Nexway om te zetten naar niet verlenging maar had nog een extra optie genomen voor cleanup...
Vraag mij nu enkel af of deze nu ook automatisch werd stopgezet aangezien die vasthangt aan de antivirus en ik dat abonnement nergens vind onder mijn abonnementen...
Mail gestuurd maar vandaag nog geen antwoord op gekregen helaas...
Al contact gehad met visa... onmogelijk om een betaling op voorhand te blokkeren blijkbaar...
Ik blijf dus stressen...
Hebben jullie ervaring met het telefonisch contact opnemen met avast en gaat dat vlot?

REDACTED

  • Guest
Re: HELP =betalingen= HELP
« Reply #8 on: September 18, 2018, 06:25:09 PM »
Vraag me niet hoe maar plots heb ik het kunnen oplossen via myavast.
Daar zag ik al mijn licenties en heb ik de automatische verlenging bij beide kunnen opzeggen.
Daarmee zal alles wel afgehandeld zijn zeker?
Nu zal ik waarschijnlijk een mail krijgen met de vraag om te verlengen maar wanneer ik daar niet op inga... kous af.
Pfieuw... pak van mijn hart...
Misschiendat ik er hier nog mensen mee kan helpen; via jullie dan ook...
Ik denk dat ik toch maar vanaf nu een antivirus op disk verder ga aankopen... bespaart mij in de toekomst van dergelijke zaken...