Author Topic: Avast licenties overzetten naar nieuwe pc  (Read 9458 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ben.meeren

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Avast licenties overzetten naar nieuwe pc
« on: February 20, 2019, 02:28:53 PM »
Mijn oude pc is nog bruikbaar, maar door een roze waas slecht leesbaar. Omdat ik veel tijd nodig had om oude apps en data over te zetten naar de nieuwe pc, had ik een free trial versie van Avast op de nieuwe pc geïnstalleerd.

Nu heb ik alle data van de kapotte- naar de nieuwe pc overgezet en wil ik alle Avast licenties alleen nog voor de nieuwe pc laten gelden. Op de oude pc wil ik dus geen Avast virusbescherming etc. meer, want die pc gebruik ik niet meer. (Sommige apps werken daar niet goed en de C-partitie waarop de besturingsbestanden zitten, is bijna vol.)

Wat moet ik precies doen om te zorgen dat al mijn Avast licenties niet meer voor de oude pc gelden, maar wél voor de nieuwe pc? Als ik op de nieuwe pc klik op de app Avast Internet Security en daarna op "Mijn Licenties", zie ik daar een opsomming van al mijn licenties met de geldigheidsdatum erbij. Wanneer ik daarop klik, zie ik een code. Is dat de activeringscode?

Daar staan zowel de licenties voor mijn oude- als voor mijn nieuwe pc op. Het vreemde is dat dezelfde Avast-onderdelen tweemaal of driemaal vermeld zijn met verschillende geldigheidsduur die elkaar overlappen. Avast SecureLine VPN staat er bijvoorbeeld 3 keer op.
Mij lijkt één vermelding per onderdeel voldoende.

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Re: Avast licenties overzetten naar nieuwe pc
« Reply #1 on: February 20, 2019, 05:23:45 PM »
Mijn oude pc is nog bruikbaar, maar door een roze waas slecht leesbaar. Omdat ik veel tijd nodig had om oude apps en data over te zetten naar de nieuwe pc, had ik een free trial versie van Avast op de nieuwe pc geïnstalleerd.

Nu heb ik alle data van de kapotte- naar de nieuwe pc overgezet en wil ik alle Avast licenties alleen nog voor de nieuwe pc laten gelden. Op de oude pc wil ik dus geen Avast virusbescherming etc. meer, want die pc gebruik ik niet meer. (Sommige apps werken daar niet goed en de C-partitie waarop de besturingsbestanden zitten, is bijna vol.)

Wat moet ik precies doen om te zorgen dat al mijn Avast licenties niet meer voor de oude pc gelden, maar wél voor de nieuwe pc? Als ik op de nieuwe pc klik op de app Avast Internet Security en daarna op "Mijn Licenties", zie ik daar een opsomming van al mijn licenties met de geldigheidsdatum erbij. Wanneer ik daarop klik, zie ik een code. Is dat de activeringscode?

Daar staan zowel de licenties voor mijn oude- als voor mijn nieuwe pc op. Het vreemde is dat dezelfde Avast-onderdelen tweemaal of driemaal vermeld zijn met verschillende geldigheidsduur die elkaar overlappen. Avast SecureLine VPN staat er bijvoorbeeld 3 keer op.
Mij lijkt één vermelding per onderdeel voldoende.

Bij voorbaat dank voor je antwoord.

Hierbij de gebruiksaanwijzing: https://support.avast.com/nl-nl/article/Transfer-Antivirus-subscription
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline HDJr57

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
Re: Avast licenties overzetten naar nieuwe pc
« Reply #2 on: December 15, 2019, 09:48:04 PM »
Avast Licenties omzetten van je Windows 7 laptop naar een nieuw windows 10 systeem. Met de meeste avast applicaties inderdaad weinig problemen - licenties genoeg en zo -, maar juist bij Avast Passwords is het ingewikkelder dan avast uitlegt. De instructie lijkt simpel. Je kunt gegevens exporteren en dan op beide computers gebruiken, mits maar één van de beide systemen online is. Redelijk simpel zo lijkt het...

In de praktijk lukt het exporteren naar bestand.xls wel, maar herkent avast passwords bij het importeren zijn eigen bestand niet?
I was not amused... ik vraag mij dan altijd af wat ik zelf fout doe. Ik gebruik natuurlijk ook voor dit programma ook een betaalde versie. Die licentie verloopt voor mij in een gunstiger periode dan er nu een te kopen...
Bespaar mij het overtypen van al mijn accounts + wachtwoorden om het via een document in mijn nieuwe computer in te voeren. Zelfs knippen en plakken is hier vervelend.

Ik heb ook nog een tip voor de programmeurs van avast. Ik koop dus keurig meerjarige licenties , het is namelijk best wel een aardig programma. Maar jongens stop nou een keer met het aansmeren met allelei losse programma onderdelen in die betaalde omgeving. Doe dat in een nieuwsbrief of eigenlijk hoor het allemaal in die online security omgeving toch?

Alvast bedankt voor de uitleg.
« Last Edit: December 15, 2019, 09:50:11 PM by HDJr57 »