Author Topic: Avast gerdraagd zichzelf als malware  (Read 7053 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Serge109

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Avast gerdraagd zichzelf als malware
« on: March 31, 2019, 09:47:57 PM »
Ik had meerdere producten  geinstalleerd en was in het lokkertje van de 60 dagen gratis getrapt. Je kon mooi vanuit de apps zelf aanmelden. Maar dan, als je wilt opzeggen... Dat gaat dus mooi niet vanuit de app. Op zich natuurlijk meteen een slecht teken dacht ik, dat wordt zoeken zoals meestal met van die louche internet bedrijfjes zo is. En ja hoor zocht me helemaal de ziekte. Onderweg in mijn zoektocht door de website kwam ik tot de ontdekking dat Avast er wel vreemde zaken op nahoudt. Je biedt een product aan met tal van mogelijkheden om je online privacy te verbeteren, allerlei blockers en dergelijke, wat goed is natuurlijk. Hoe meer hoe beter, en hoe meer mensen het belang van beschermen van hun eigen identiteit beginnen in te zien hoe beter.
Nou komt het leuke: in de apps staan standaard alle opties aan over het delen van gebruikersdata. Veel met Avast zelf onder de deels smoes dat het voor productverbetering is, maar meer zorgelijk is de regel dat je je gegevens deelt met derden. Standaard geselecteert in software dat voor verbetering van de privacy moet zorgen. De meeste mensen kijken niet eens zo ver in de instellingen, want ja het werkt toch zo? Die nemen Avast dus in vertrouwen, want het is software om ze te beschermen. Een wolf in schaapskleren is Avast. Ergerlijk. Geen haar beter dan malware. Sterker nog, Avast is malware. Ga je schamen.

Kom je dus om je licentie te beeindigen op de website van Avast, dan moet je door een spervuur van allerlei achterloijke privacy schendende cookies en trackers je weg zien te vinden. Om nog wat zichtbaar te krijgen moet je soms diverse beveiligingen uitzetten wat weer resulteert in dat je gegevens bij bedrijven liggen die ze weer doorverkopen aan anderen zonder je het ooit gevraagd te hebben hoeveel van de omzet van verkoop van je eigen gepatenteerde (je geboorte akte, je bent een mens, geen product) identiteit. Dat zijn linke bedrijven waar Avast zaken mee doet. Maar ach, alles voor de centjes he, schijt aan doe mensen.
Als kers op de appelmoes/taart  wat je wilt, is er diverse malen te zien welke browser Avast adviseert. Nou dat is helemaal een trieste amateuristische of eerder hebzuchtige actie door de Google Chrome browser aan te raden.... Als er1 bedrijf is dat schijt aan alles en iedereen heeft en alles van iedereen opslaat zonder dat te melden en er misbruik van maakt dan is het Google wel, voorafgegaan door Facbook dan.. Wat spreek je jezelf dan tegen zeg als security bedrijf, wat een lamzakken. Maargoed, het was weer een lesje hoe achterlijk achterbaks en hebzuchtig bedrijven kunnen zijn door precies datgene te doen waar hun product de mensen tegen zou beschermen. Niks is wat het lijkt. Avast krijgt van mij een dikke vette onvoldoende, nou zeg maar gewoon een 1- Wat een achterlijk zoooitje .

Offline irene65

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: Avast gerdraagd zichzelf als malware
« Reply #1 on: February 24, 2020, 10:17:17 PM »
~Ook ik heb de indruk dat ik een Trojan binnen heb gehaald.

HOE KOM IK VAN AVAST AF ???