Author Topic: File not found na verlopen licentie  (Read 8208 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pgbpijnenburg

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
File not found na verlopen licentie
« on: May 28, 2019, 02:08:02 PM »
Na het verlopen en niet verlengen van mijn licentie op Avast Internet Security krijg ik bij het opstarten van programma's die in de slaapstand stonden, de melding file not found. Bij controle staat het betreffende bestand wel op het door de computer aangegeven pad.
Ik heb Avast geheel verwijderd en daarna de free versie geinstalleerd. Ook heb ik het betreffende programma (Adobe PDF reader) verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niets.
Heeft iemand een oplossing?

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Re: File not found na verlopen licentie
« Reply #1 on: June 01, 2019, 06:55:30 PM »
Na het verlopen en niet verlengen van mijn licentie op Avast Internet Security krijg ik bij het opstarten van programma's die in de slaapstand stonden, de melding file not found. Bij controle staat het betreffende bestand wel op het door de computer aangegeven pad.
Ik heb Avast geheel verwijderd en daarna de free versie geinstalleerd. Ook heb ik het betreffende programma (Adobe PDF reader) verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niets.
Heeft iemand een oplossing?

Enkele vragen: 1. is het probleem al opgelost?
                      2. Hoe heb je de programma's in de slaapstand gekregen?
                      3. Hoe heb je Avast verwijderd?
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline jos_wouters

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Re: File not found na verlopen licentie
« Reply #2 on: June 15, 2019, 12:01:59 PM »
heb net hetzelfde probleem. Betalende versie van avast na aflopen van licentie verwijderd (via programma's verwijderen) en daarna werkt Office niet meer. Bij elk word, excel, ppt bestand dat ik wil openen krijg ik de melding "file not found".
Heb via instellingen - programma's uiteindelijk Office kunnen herstellen (die melding kreeg ik toch), maar de foutmelding blijft.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Offline jos_wouters

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Re: File not found na verlopen licentie
« Reply #3 on: June 22, 2019, 10:05:11 AM »
is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Re: File not found na verlopen licentie
« Reply #4 on: June 23, 2019, 12:59:13 PM »
is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Heb je bij het verwijderen van Avast de stappen gevolgd die hier worden beschreven? https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline jos_wouters

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Re: File not found na verlopen licentie
« Reply #5 on: June 28, 2019, 05:48:40 PM »
ik heb het gewoon via de standaardmanier gedaan: via PROGRAMMA'S EN ONDERDELEN in het configuratiescherm

Offline Sibe

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: File not found na verlopen licentie
« Reply #6 on: July 13, 2019, 01:22:13 PM »
Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb het kunnen oplossen via deze thread: https://superuser.com/questions/589030/windows-cannot-find-exe-some-apps-only .
Het probleem zit in het register. Avast laat een registerwaarde achter bij bepaalde programma's (ofwel .exe bestanden) met registernaam 'Debugger'. Na het verwijderen van Avast (of niet verlengen van de licensie blijkbaar ook) wordt het bestand waar deze registerwaarde naar verwijst verwijderd, er is dus een verwijzing naar een niet bestaand bestand. Een exe-bestand kan echter niet uitgevoerd worden als er een ongeldige waarde in het register staat bij 'Debugger' en dus loopt het vast en krijg je een 'file not found' foutmelding. Je kan dit oplossen door het register te openen (windows-toets en dan 'register-editor' zoeken en openen), vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options te gaan en daar het betreffende .exe bestand te zoeken. Bij dit bestand zou je dan nog 1 subniveau moeten kunnen opendoen, waar normaal 1 tab inzit met een hoop letters en cijfers als naam. Je zit dus uiteindelijk in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\????.exe\letters_en_cijfers en hier moet je nu op het rechterscherm een waarde 'Debugger' moeten zien staan. Klik hierop met de rechtermuisknop en kies 'Aanpassen', maak de waarde waar een avast bestand in staat leeg en sla deze op door op 'ok' te klikken. Sluit nu het register en het programma zou terug moeten werken. Herhaal deze stappen eventueel voor andere programma's met hetzelfde probleem.