Author Topic: Is Avast overgevoelig geworden ?  (Read 9560 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Is Avast overgevoelig geworden ?
« on: April 02, 2020, 10:46:48 AM »
Zijn 2 redenen voor :

[1] Software van Local Website Archive van Aignesberger heb ik al decennia in bezit. Waarom ? Ik kan namelijk nog steeds niet alles 100% en altijd onthouden, en voor studie is dat errug handig. Er zijn massa's hulpmiddelen voor , elke browser kent wel invoegtoepassingen om website-pagina's te kopieren of te bewaren. Wat is Aignesberger LWA dan anders ? Nou, handige database en méér is het niet.

Het is namelijk nooit het middel wat erg is, maar degeen die een middel toepast. Wanneer je bijv. misbruik van gegevens maakt, en dat doe ik niet. En dat kan Avast nooit zien aan het vóórkomen van software op mijn PC. Dus die conclusie is vergaande onzin.   >:(

[2] Nog zo'n VRESELIJK slechte toepassing : ik schijn iets van 780 pdf files te hebben op mijn PC. Ik maak namelijk van fakturen zelden meer een printout, want dat vreet papier en dus hout en dus slecht voor het milieu.
Dat heb je minder, wanneer je een administratie structureel op zet en van alles een pdf maakt. Hardstikke handig.
Leuk dat Avast dat voor me op telt, maar ik zou méér respect hebben voor Avast, wanneer ze met iets nuttigs bezig zijn.  >:(

Kan iemand dit aan hen duidelijk maken ? Je kunt namelijk never nooit commentaar terug geven.   >:(

Kun je ergens anders een abonnement aanschaffen, helpt ook niet, ze hebben allemaal dezelfde afwijking. Ze hebben allemaal vergeten om een zelf-lerend systeem te maken.

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #1 on: August 26, 2020, 04:33:29 PM »
De laatste maanden heeft Avast een nieuwe troef : de klacht komt dat ik veel te veel pdf documenten op m'n pc heb, of ze die niet allemaal met graagte willen verwijderen.

Is het niet doorgedrongen in Amerika dat zelfs in het piepkleine Nederland, de Overheid bijzonder veel gebruik maakt van het "PDF" fenomeen.

Dus ik bewaar ook heel veel documenten in pdf formaat, bijvoorbeeld ook belangrijke emails, het emailprogramma EPIM is gezegend met een export naar PDF, prachtig ! En Avast maar weer klagen.

Gaan ze nu hier we op reageren ? Heb een melding aan de moderatoren gedaan. Heb er een hard hoofd in.

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #2 on: September 01, 2020, 08:30:36 PM »
see attachment, today scan : 1035 PDF files should be deleted .................. why ? pdf's of bank-accounts, pdf's of emails sent, pdf's of letters etc.

Any message from Avast about this ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

0


Any message from moderators of this forum after a call ????????????????????????????????????????????????????

0

That's a big ZERO.

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #3 on: September 03, 2020, 09:37:51 PM »
Sedert 2 april 2020 geen reaktie, noch van Avast, noch van moderatoren.

Klaarblijkelijk is het nut van dit forum overleden. En het abonnement op Avast stoppen.

Offline Asyn

  • Avast Überevangelist
  • Certainly Bot
  • *****
  • Posts: 76037
    • >>>  Avast Forum - Deutschsprachiger Bereich  <<<
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #4 on: September 08, 2020, 03:35:52 PM »
Hi, first, I don't speak your language, but if you can explain in English/German, I'll try to help.
W8.1 [x64] - Avast Free AV 23.3.8047.BC [UI.757] - Firefox ESR 102.9 [NS/uBO/PB] - Thunderbird 102.9.1
Avast-Tools: Secure Browser 109.0 - Cleanup 23.1 - SecureLine 5.18 - DriverUpdater 23.1 - CCleaner 6.01
Avast Wissenswertes (Downloads, Anleitungen & Infos): https://forum.avast.com/index.php?topic=60523.0

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #5 on: September 08, 2020, 04:50:41 PM »
Hi Asyn, when a forum has a segment for Dutch speaking guests, well.

I also have to use Google Translate, so the chance of misspellings is high.

Avast believes that they are very good at protecting internet users, but unfortunately you can never approach them directly nor indirectly ..........  and that is no longer appropriate in my opinion.

One of those points is: in that mini country, the Netherlands, we discovered that PDF is very useful. So I save a lot of documents in PDF form. Such as tax documents, payments and so on.

And then Avast says, no, AVAST warns: don't do that, it is very dangerous. Well, I have about 1500 pdf files, then the danger is great that my hard drive will fill up, but otherwise : that's all there is. So I wanted to ask them WHY they think there is such a great danger in it. But there is no place to ask, and therefore no answer.

After all, Avast doesn't have time for non-native speakers, just wants to make money.

And over many years there have been more such questions and never got an answer. What do you do with that now? Just throw Avast away?
 8)

Offline Asyn

  • Avast Überevangelist
  • Certainly Bot
  • *****
  • Posts: 76037
    • >>>  Avast Forum - Deutschsprachiger Bereich  <<<
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #6 on: September 08, 2020, 04:54:03 PM »
- Which Avast..? (Free/Premium)
- Which version/build of Avast..?
- OS..? (32/64 Bit..? - which SP/Build..?)
- Other security related software installed..?
- Which AV(s) did you use before Avast..?
W8.1 [x64] - Avast Free AV 23.3.8047.BC [UI.757] - Firefox ESR 102.9 [NS/uBO/PB] - Thunderbird 102.9.1
Avast-Tools: Secure Browser 109.0 - Cleanup 23.1 - SecureLine 5.18 - DriverUpdater 23.1 - CCleaner 6.01
Avast Wissenswertes (Downloads, Anleitungen & Infos): https://forum.avast.com/index.php?topic=60523.0

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #7 on: September 08, 2020, 05:53:49 PM »

- Which Avast..? (Free/Premium)   Premium see image
- Which version/build of Avast..?               ,,
- OS..? (32/64 Bit..? - which SP/Build..?)
- Other security related software installed..?    Malware bytes
- Which AV(s) did you use before Avast..?        I'm 70 , having a pc for at least 40 years, so : McAfee , Kasperski, avg

Offline Asyn

  • Avast Überevangelist
  • Certainly Bot
  • *****
  • Posts: 76037
    • >>>  Avast Forum - Deutschsprachiger Bereich  <<<
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #8 on: September 08, 2020, 06:21:09 PM »
First, be sure to get rid of all remnants of any prior installed AV(s)..!!
-> https://support.avast.com/article/11/

Then:
1. Download Avast Premium Security: https://files.avast.com/iavs9x/avast_premium_security_setup_offline.exe
2. Follow instructions: https://www.avast.com/uninstall-utility (Run this tool for all prior installed Avast versions..!!)
3. Reinstall Avast with the downloaded installer from point 1.
4. Reboot.

PS: Regarding Avast & Malwarebytes, see: https://forums.malwarebytes.com/topic/200324-exclusions-for-avast-users/
W8.1 [x64] - Avast Free AV 23.3.8047.BC [UI.757] - Firefox ESR 102.9 [NS/uBO/PB] - Thunderbird 102.9.1
Avast-Tools: Secure Browser 109.0 - Cleanup 23.1 - SecureLine 5.18 - DriverUpdater 23.1 - CCleaner 6.01
Avast Wissenswertes (Downloads, Anleitungen & Infos): https://forum.avast.com/index.php?topic=60523.0

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #9 on: September 08, 2020, 08:58:10 PM »
First of all: I appreciate your advice. Will this largely follow up - automatically - because I bought a new PC and will of course (unfortunately) have to reinstall the software.

That alone does not solve why the company from which I bought the software and paid annually, does not want to take the trouble to answer what I think is nonsensical hatred towards PDF. That does not give confidence in Avast.

When visitors to my vacation website ask a question through the site, they will have an answer the same or the next day. This way you maintain contact with your customers? You also get positive reviews.

On the other hand, I see when examining the status screens that you can rule out many more things these days. That sounds like fun, but fighting viruses and malware is a game of fire because you don't know the matter yourself. In my opinion, the virus fighter must offer adequate help with that.

Offline Asyn

  • Avast Überevangelist
  • Certainly Bot
  • *****
  • Posts: 76037
    • >>>  Avast Forum - Deutschsprachiger Bereich  <<<
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #10 on: September 09, 2020, 05:45:15 AM »
That alone does not solve why the company from which I bought the software and paid annually, does not want to take the trouble to answer what I think is nonsensical hatred towards PDF. That does not give confidence in Avast.
You can contact Avast here: https://support.avast.com/contact
W8.1 [x64] - Avast Free AV 23.3.8047.BC [UI.757] - Firefox ESR 102.9 [NS/uBO/PB] - Thunderbird 102.9.1
Avast-Tools: Secure Browser 109.0 - Cleanup 23.1 - SecureLine 5.18 - DriverUpdater 23.1 - CCleaner 6.01
Avast Wissenswertes (Downloads, Anleitungen & Infos): https://forum.avast.com/index.php?topic=60523.0

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #11 on: September 09, 2020, 07:02:42 PM »
Zijn 2 redenen voor :

[1] Software van Local Website Archive van Aignesberger heb ik al decennia in bezit. Waarom ? Ik kan namelijk nog steeds niet alles 100% en altijd onthouden, en voor studie is dat errug handig. Er zijn massa's hulpmiddelen voor , elke browser kent wel invoegtoepassingen om website-pagina's te kopieren of te bewaren. Wat is Aignesberger LWA dan anders ? Nou, handige database en méér is het niet.

Het is namelijk nooit het middel wat erg is, maar degeen die een middel toepast. Wanneer je bijv. misbruik van gegevens maakt, en dat doe ik niet. En dat kan Avast nooit zien aan het vóórkomen van software op mijn PC. Dus die conclusie is vergaande onzin.   >:(

[2] Nog zo'n VRESELIJK slechte toepassing : ik schijn iets van 780 pdf files te hebben op mijn PC. Ik maak namelijk van fakturen zelden meer een printout, want dat vreet papier en dus hout en dus slecht voor het milieu.
Dat heb je minder, wanneer je een administratie structureel op zet en van alles een pdf maakt. Hardstikke handig.
Leuk dat Avast dat voor me op telt, maar ik zou méér respect hebben voor Avast, wanneer ze met iets nuttigs bezig zijn.  >:(

Kan iemand dit aan hen duidelijk maken ? Je kunt namelijk never nooit commentaar terug geven.   >:(

Kun je ergens anders een abonnement aanschaffen, helpt ook niet, ze hebben allemaal dezelfde afwijking. Ze hebben allemaal vergeten om een zelf-lerend systeem te maken.

t.a.v.  punt 1: als Aignesberger door Avast als onveilig wordt bevonden, dan zou ik dat serieus nemen. De opmerking: "Het is namelijk nooit het middel wat erg is, maar degeen die een middel toepast" is natuurlijk onzin, derden kunnen Aignesberger software wel degelijk geïnfecteerd hebben.
t.a.v. punt 2 : misschien al die PDF-files opslaan op een externe harde schijf of USB-stick en van je pc verwijderen? Je pc wordt er niet langzamer van, wel sneller ;)
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline rvdv

  • Newbie
  • *
  • Posts: 14
Re: Is Avast overgevoelig geworden ?
« Reply #12 on: September 10, 2020, 09:11:40 PM »
Beste Luukjr

punt 1: als Aignesberger door Avast als onveilig wordt bevonden, dan zou ik dat serieus nemen. De opmerking: "Het is namelijk nooit het middel wat erg is, maar degeen die een middel toepast" is natuurlijk onzin, derden kunnen Aignesberger software wel degelijk geïnfecteerd hebben.

Aignesberger wordt niet als onveilig beschouwd, maar het feit dat je met - ondere hun - software willekeurig webpagina's lokaal kunt opslaan, dàt is het euvel. Daaromtrent wordt wereldwijd geklaagd door webeigenaren, en Avast neemt dan over, dat er onoirbare dingen gebeuren. Dat kan. Maar copy/past van display-tekst of de brontekst heeft altijd al gekund, wil je dat voorkomen, kun je dat met een script of plugin blokkeren; in de basis is alles op internet te kopieren en technisch is dat allemaal te blokkeren. Klagen is nooit het sterkste.

[1b]  derden kunnen Aignesberger software wel degelijk geïnfecteerd hebben
Natuurlijk, maar daar is Avast voor om dat te signaleren. Alleen, dat noemen ze niet. Ze signaleren alleen maar dat de files er zijn. Bijvoorbeeld een maandoverzicht van de bankrekening. Schandalig. Komt elke maand weer.

[2]
punt 2 : misschien al die PDF-files opslaan op een externe harde schijf of USB-stick en van je pc verwijderen? Je pc wordt er niet langzamer van, wel sneller

Natuurlijk, ten eerste worden al die files - dus ook pdf's - door SyncBack veilig gesteld op een externe harde schijf.
Tweedens een computer wordt wel trager wanneer er gezocht moet worden, maar met FilelocatorPro valt dat reuze mee.
Een computer wordt niet trager, wanneer er niet gezocht wordt, dan maakt dat echt niet wezenlijk uit. Maakt ook de grootte van de harddrive - meestal 1 Terabyte of al meer - niet meetbaar iets uit.
En die foto's die je op de hardeschijf hebt, die gaat die processor echt niet bytes per byte of bits per bit uitsplitsen bij een zoekpoging.

Ik kan je meedelen, dat ik begonnen ben met een Radio Shack Tandy computer met 2 5.25 flexibele schijven (40 jaar geleden) en een Sharp MZ800 met een minuscuul 1 draads schijfje, en tegenwoordig 2 pc's met een Processorsnelheid:     2.9 GHz of met turbo:  4.1 GHz
»  voor je gevoel gaat dát niet veel sneller. Complexe berekeningen, dát scheelt. Inpakken, uitpakken, verplaatsen.

En eigenlijk vind ik dát niet een echt groot probleem van Avast : WEL EEN PROBLEEM DAT ZE NIET WENSEN TE COMMUNICEREN, ook niet via dit forum.

Waarom ik dan 2 van dat soort computers in m'n werkkamer heb staan ? Nou, ik maak websites. En dan moet je veel kennis vergaren ( let op: niet voor copy past ) zoals wat is waar te zien wereldwijd, wat is er al op internet te vinden, want meer dan 1x als beginsel moet je niet willen maken al gebeurt dat veelal wel. Google filtert namelijk de beste uit cq de meest complete , de site die het meest genoemd wordt etc.
Moet je dan die kennis met een potlood opschrijven zoals 50 jaar geleden ? Nou, dan is daar bijv. Aignesberger handig in, en ik heb nog meer van dat soort software. Alleen is Avast dáár nog niet bekend mee. De tijd gaat verder, het telraam is geweest.
Had je nog iets over "70 jaar is té oud ? ". Klopt. Bijna 72. Nog erger.

Nog even over die reuze gevaarlijke PDF van Avast :
van onze Rijksoverheid in Nederland zomaar op Internet via Google te vinden :

Miljoenennota 2020 (PDF, 19,1 MB)

I De Koning Rijksbegroting 2020 (PDF, 14,5 MB)

IIA Staten-Generaal Rijksbegroting 2020 (PDF, 14,5 MB)

Belastingplan 2020 (PDF, 141 KB)

Woorden schieten te kort, wanneer we die pdf's niet meer zouden mogen gebruiken van meneer Avast.



Wat moeten we nu nog wanneer we geen Belastingplan meer kennen ? Loopt de wereld vast ............