Author Topic: Mijn Firewall is sinds een paar dagen uitgeschakeld als ik mn laptop aandoen  (Read 6469 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline janetismyname

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Kan iemand mij helpen svp... Ik heb dit nog nooit eerder gehad...
Sinds een paar dagen als ik mijn laptop aandoe krijg ik een melding dat mijn Firewall uitgeschakeld staat. Als ik deze wil inschakelen duurt het zooo lang en dan moet ik dat weer opnieuw inschakelen. Soms na zoveel keer wordt hij ingeschakeld en soms blijft hij hangen...

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?

Alvast dank.

Groetjes,
Jeanette

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Kan iemand mij helpen svp... Ik heb dit nog nooit eerder gehad...
Sinds een paar dagen als ik mijn laptop aandoe krijg ik een melding dat mijn Firewall uitgeschakeld staat. Als ik deze wil inschakelen duurt het zooo lang en dan moet ik dat weer opnieuw inschakelen. Soms na zoveel keer wordt hij ingeschakeld en soms blijft hij hangen...

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?

Alvast dank.

Groetjes,
Jeanette

even updaten naar versie 20.7 , waarschijnlijk lost dat het firewall probleem op.
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline gossi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Heb hier zelfde probleem met Premium Security, zeer trage opstart en melding "Avast Antivirus is uitgeschakeld". Als ik naar de app ga, staat daar tevens bij status dat de Firewall is uitgeschakeld. Wanneer ik deze probeer te activeren lukt dat niet. Heb Antivirus ge-update (ver 20.9.2437 - versie 20.9.5758.612) alsook antivirusdefinities. App Avast eveneens "hersteld" via Probleemoplossingen - Avast Herstellen. Scan en herstel van de WMI-opslag gedaan. Intel en Windows besturing eveneens update gedaan. Maar probleem blijft zich voordoen. Enige oplossing is pc opnieuw opstarten maar dat verhelpt het probleem niet altijd. Iemand nog raadgevingen??? Thx.