Author Topic: Uitgaande mail wordt niet verzonden  (Read 6776 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gertondamen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Uitgaande mail wordt niet verzonden
« on: August 16, 2022, 03:36:16 PM »
Na de vakantie de computer weer opgestart, volgens mij is er een update van Avast Free Antivirus geïnstalleerd. Na deze update kan ik geen emails meer verzenden vanuit Outlook (MS Office 2016), krijg de melding: "Verzenden... rapporteert fout (0x8004210B): Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen."

Wanneer ik in Avast Free Antivirus bij Bescherming het E-mailschild uitzet, wordt de mail wel verzonden...

Wie weet hier een oplossing voor? Ik hoor het graag, want ik zit behoorlijk in de problemen wanneer ik geen emails kan verzenden.

Alvast bedankt.

Offline janadriaansen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: Uitgaande mail wordt niet verzonden
« Reply #1 on: August 18, 2022, 05:05:55 PM »
Exact het zelfde probleem, dan met Outlook-2019. Plots alleen als ik Avast uitschakel kan ik nog mails versturen. Avast opnieuw installeren helpt niet.
Jan Adriaansen

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
Re: Uitgaande mail wordt niet verzonden
« Reply #2 on: August 19, 2022, 11:19:33 AM »
Exact het zelfde probleem, dan met Outlook-2019. Plots alleen als ik Avast uitschakel kan ik nog mails versturen. Avast opnieuw installeren helpt niet.
Jan Adriaansen
Dit probleem is bekend bij Avast, er wordt aan gewerkt. Je kan intussen het volgende doen: Open Avast-menu-instellingen-bescherming-belangrijkste schilden-emailschild-vinkje weghalen bij uitgaande mail scannen.
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline janadriaansen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: Uitgaande mail wordt niet verzonden
« Reply #3 on: August 30, 2022, 06:28:56 PM »
Nu een halve maand verder. Het is nog niet opgelost.
Op mijn andere computer (ook HP, Windows 10) met nog Outlook-2010 geen problemen.

Offline janadriaansen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: Uitgaande mail wordt niet verzonden
« Reply #4 on: September 09, 2022, 01:34:52 PM »
Telkens je mail schild uitschakelen als je iets moet verzenden. Het wordt nu na 3 weken toch wel een beetje vervelend.

Offline janadriaansen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: Uitgaande mail wordt niet verzonden
« Reply #5 on: September 11, 2022, 10:25:30 AM »
Tjonge, nu plotseling hetzelfde probleem ook op mijn andere computer met nog Outlook-2010. Dus het speelt op Outlook-2010, 2016 en 2019!

Offline janadriaansen

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: Uitgaande mail wordt niet verzonden
« Reply #6 on: September 15, 2022, 02:37:27 PM »
Een Microsoft Windows10 update ontvangen (14 sep 2022). En het probleem is opgelost!
Sorry dat ik op Avast gemopperd heb.
Jan