Author Topic: Proxy Virus  (Read 4680 times)

Offline henk_vos

Proxy Virus
« on: November 01, 2022, 09:55:03 AM »
Hallo ik ben een nieuwe gebruiker van Avast Premium, ik heb een proxy virus, die de handmatige instelling automatisch op, http=127.0.0.1:8080;https=127.0.0.1:8080 zet, met in vak eronder, zie de bijlage. Ik kan geen mail meer installeren, kom wel op internet, Windows update kan niet meer installeren, wel downloaden, evenals de onderdelen van de Avast premium die ik heb gekocht, de premium draait wel, maar andere onderdelen mislukken. Alle andere aanmeldingen van microsoft lukt ook niet meer. Ik werk met een laptop Aspire V3-772G met een intelcore i5-4200M, NVIDIA GT750M, 8GB DDR3 L memory, met 131 GB vrij ruimte.

Dank je wel alvast voor jullie hulp.

Offline henk_vos

Re: Proxy Virus
« Reply #1 on: November 01, 2022, 11:32:12 AM »
Ik heb het op weten te lossen met dit wat gevonden heb op internet..>> The issue with the proxy settings is persisting on my computer too.

I can tell you a fix but cannot assure the solution is permanent. The solution completely is based on registry editing. You can open Registry editor using the run command and typing 'regedit' in the box.

Solution:

Find the keys in registry with the following names in the folders mentioned below.

Proxyenable-------------change value to 0,

Proxyoverride, Proxyserver--------------delete

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Computer\HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Computer\HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Computer\HKEY_USERS\S-1-5-21-3996546682-3735944086-698702116-1001\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

Proxysettingsperuser------------change value to 1

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

connection settings------------change value to 0

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel

You are free to use the internet now. But once you restart your computer, there is a possibility that the proxy settings might reset. I am also trying to get my hands on a permanent fix for the issue. Hope I can find it soon.