Author Topic: verlenging van een jaar betaald. geen bericht terug gekregen over betaling.  (Read 6081 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Corry

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Omdat mijn abonnement in juni afloopt heb ik een conrtact voor het komende jaar besteld en betaald. Ik krijg hierover geen tegen bericht over ontvangst en verlenging.

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Omdat mijn abonnement in juni afloopt heb ik een conrtact voor het komende jaar besteld en betaald. Ik krijg hierover geen tegen bericht over ontvangst en verlenging.

Kijk eens in je account, misschien vind je daar de bevestiging van de verlenging; https://support.avast.com/nl-nl/article/Account-Subscription/#pc
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline Paul189

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
Ik heb het zelfde probleem als corry, niets te vinden in mijn account en ook avast  zegt niets te kunnen vinden.
Het geld is wel overgemaakt dus dat moet toch te zien zijn.

Offline gerard96

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Hier precies hetzelfde op 29 mei voor een jaar betaald en niks in mijn account en geen mail gehad inmiddels 3x gechat de hoge piefen zijn het aan het uitzoeken ik zeg moet dat meer als een maand duren zit ook al een maand zonder beveiliging

Offline Henk56

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: verlenging van een jaar betaald. geen bericht terug gekregen over betaling.
« Reply #4 on: September 22, 2023, 01:30:54 PM »
Ook ik heb voor een verlenging betaald kan dat ook bewijzen via bankafschrift, maar ze beweren dat zij niets kunnen vinden

Offline svdsanden

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Hier precies hetzelfde. Via de verlengknop verlengd en betaald middels Ideal maar nergens wordt de datum bijgewerkt. Hoe is dit bij jullie opgelost ? Is het uiteindelijk goed gekomen en zo ja moest je daar zelf achteraan ?

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Hier precies hetzelfde. Via de verlengknop verlengd en betaald middels Ideal maar nergens wordt de datum bijgewerkt. Hoe is dit bij jullie opgelost ? Is het uiteindelijk goed gekomen en zo ja moest je daar zelf achteraan ?
Mijn advies is om even in te loggen in je account, vervolgens ga je naar abonnement beheren. Als het abonnement niet is bijgewerkt, dan even contact opnemen met Avast via https://support.avast.com/en-us/contact/paid_pc_avast-premium-security#pc  Als bijlage kan je het betaalbewijs meesturen.
Het abonnementbeheer door Avast is slecht. Ook ik heb contact moeten opnemen met Avast omdat mijn verlengingsdatum niet klopt. En het klopt nog steeds niet >:(
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline svdsanden

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Dank Luukjr voor de tip, zover was ik ook. Maar het is bij jou blijkbaar dus nog niet opgelost. Ik kreeg wel meteen een mail toen ik mijn geld terugvroeg met daarin de vraag om meer info en bewijs betaling. Maar van wat ik lees hier op het forum is een bewijs sturen niet voldoende omdat Avast de betaling niet kan vinden. Ik vraag me af of die "slachtoffers" het geld terug ontvangen hebben of het gewoon geaccepteerd hebben. Tijd actie te ondernemen zeker ook na dit verhaal afgelopen zomer:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/virusscanner-avast-verkocht-privegegevens-van-miljoenen-nederlanders

Offline Luukjr

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 276
Dank Luukjr voor de tip, zover was ik ook. Maar het is bij jou blijkbaar dus nog niet opgelost. Ik kreeg wel meteen een mail toen ik mijn geld terugvroeg met daarin de vraag om meer info en bewijs betaling. Maar van wat ik lees hier op het forum is een bewijs sturen niet voldoende omdat Avast de betaling niet kan vinden. Ik vraag me af of die "slachtoffers" het geld terug ontvangen hebben of het gewoon geaccepteerd hebben. Tijd actie te ondernemen zeker ook na dit verhaal afgelopen zomer:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/virusscanner-avast-verkocht-privegegevens-van-miljoenen-nederlanders

-Om te beginnen met de beschuldiging dat Avast de privégegevens heimelijk zou hebben verkocht.
Als je dit hebt gelezen, https://forum.avast.com/index.php?topic=171725.0 , dan mag het toch duidelijk zijn dat van deze beschuldiging niets overblijft. Avast heeft in 2015 openlijk aangekondigd wat ze met de data gingen doen en hoe de privacy gewaarborgd zou worden. Je kon er zelfs voor kiezen om niet mee te doen. De Avast gebruikers zijn daarover destijds per email geïnformeerd.
- En nu de vraag hoe je je geld terug krijgt. Ik zou Avast blijven bestoken met emails en evt. dreigen met juridische maatregelen.
Mijn advies is ook om nooit Ideal te gebruiken wanneer je in het buitenland een produkt koopt. Je hebt namelijk geen enkele kopersbescherming, zie dan je geld maar eens terug te krijgen. Ik gebruik Paypal voor het internationale betalingsverkeer, daar kan je je geld wel terugvragen. Ik vermoed dat dat ook het geval is bij creditcardmaatschappijen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik wens je succes en hoop dat het opgelost wordt.
OS: Windows 10 Home
Soft: Avast Premium Security  / Avast Cleanup / Malwarebytes Premium

Offline svdsanden

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
Dank je voor je opheldering en advies. IDEAL lijkt inderdaad de spelbreker te zijn. Het geld gaat dan eerst naar een tussenrekening en als er iets mis gaat in het proces dan blijft het daar een paar dagen staan. Na 5 werkdagen zou het bedrag of teruggestort worden of doorgeboekt naar AVAST. Nog even geduld dus.

Maar de service van AVAST is echt waardeloos. Ze sturen standaard antwoorden waaruit blijkt dat ze de mail zelf niet (goed) lezen en hebben geen idee goe het betalingsproces gaat. Ik ben er klaar mee, ga nog achter mijn geld aan maar dan gaat AVAST eruit.