Author Topic: [OK]Invalid key  (Read 3444 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pingooskn

  • Guest
[OK]Invalid key
« on: October 23, 2009, 09:56:53 PM »
Hello,
i use a translator because I speak French.
I have thus to reinstall Avast Home Edition 4.8 I have to ask a key on the site. And the key which the site gives me is refused (invalid) by avast. If I redemande a key, I receive the same one who do not function. What to make?
Thank you.
« Last Edit: October 24, 2009, 03:57:17 PM by pingooskn »

Offline Lisandro

  • Avast team
  • Certainly Bot
  • *
  • Posts: 67194
Re: Invalid key
« Reply #1 on: October 23, 2009, 10:04:17 PM »
See the tutorial:  http://www.avast.com/files/tutorials/insert_key.htm

What is the error message?
Is your system date/time correct?
Do you use copy & paste method?
Are you sure you do not include the 'last blank space' in the paragraph while copying & pasting?
The best things in life are free.

pingooskn

  • Guest
Re: Invalid key
« Reply #2 on: October 24, 2009, 03:37:14 PM »
yes i use the copy/past

the message (in french) is "numero de licence invalide"
---> invalid number of licence
the key is (i delete 6 charactere)
***543646H1400A0911-3FPHR***

Hermite15

  • Guest
Re: Invalid key
« Reply #3 on: October 24, 2009, 03:42:49 PM »
c'est une clé pour la version free ou pro ? Si c'est seulement pour la free, tu peux en redemander une autre facilement, sinon il faut contacter Avast  ;)

edit: OK je vois que c'est pour la free, redemande une autre clé...le problème c'est que celle que tu utilises est associée à ton adresse email, et tu ne pourras pas en obtenir d'autre avec la même adresse...
« Last Edit: October 24, 2009, 03:45:18 PM by Logos »

pingooskn

  • Guest
Re: Invalid key
« Reply #4 on: October 24, 2009, 03:44:55 PM »
c'est une pour la version free, j'ai déjà redemander une clé (via plusieur mail d'ailleurs) et chaque clé étaient mauvaise.

Hermite15

  • Guest
Re: Invalid key
« Reply #5 on: October 24, 2009, 03:46:04 PM »
c'est une pour la version free, j'ai déjà redemander une clé (via plusieur mail d'ailleurs) et chaque clé étaient mauvaise.

c'est pas possible tu dois faire une erreur de manip...essaies de désinstaller et réinstaller Avast.

pingooskn

  • Guest
Re: Invalid key
« Reply #6 on: October 24, 2009, 03:56:16 PM »
Bon je recommence à zero pour mes manips.
-J'installe Avast Editition familiale gratuit : http://www.avast.com/fre/download-avast-home.html
-J'exécute le setup (je fais toujours suivant et accepte les condition d'utilisation.
-Ça s'installe.

Et c'est bon apparemment.
J'ai fais exactement les même manipulation avant, j'ai du faire un mauvais clique quelque par.
Merci de m'avoir aidé même si mon problème était ridicule et digne de quelqu'un qui à jamais touché à un pc...


Thanks all


Hermite15

  • Guest
Re: Invalid key
« Reply #7 on: October 24, 2009, 03:58:42 PM »
OK super  ;)

(pingooskn  sorted his issue; he reinstalled avast  as I suggested...not sure whether it was just this or the way he pasted the key...)