Author Topic: Virus not detected  (Read 8732 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GYL

  • Guest
Re:Virus not detected
« Reply #15 on: October 02, 2004, 09:12:03 AM »
Hi Eddy!Papynet says "stop! we don't understand what you mean."
In fact, he would like avast! tell him  if in the future it will treat malwares as this one
« Last Edit: October 02, 2004, 09:13:10 AM by GYL »

PapyNet

  • Guest
Re:Virus not detected
« Reply #16 on: October 02, 2004, 09:56:21 AM »
Hello!

Thanks Eddy to your comment!

It's very very difficult to speak english!

"La traduction français --> anglais est très mauvaise!"

Congratulations

Georges

whocares

  • Guest
Re:Virus not detected
« Reply #17 on: October 02, 2004, 01:41:43 PM »
Hi Eddy,
just to clarify:
it is in fact a "DoS" (crashing an application) and NOT a "DDoS" (crashing a server/host by too many requests)


lian

  • Guest
Re:Virus not detected
« Reply #18 on: October 02, 2004, 03:36:17 PM »
Once more: the file is not a virus!
The image was created long time ago by somebody who experimented with various possibilities of JPEG format encoding. The fact that Microsoft HTML Viewer library isn't able to display it - and crashes instead - doesn't make it malicious (btw, Netscape 4.x crashes on it badly, too). As far as I know, there is no buffer overflow inside, i.e. no possibility of executing a malicious code.

If some viruses start to send this (or similar) file to people with the intention of crashing their browser/e-mail client, we will consider adding the detection - but still, the file itself isn't a virus, there will have to be another piece of real virus that would send it.
Bon, je vais faire une traduction à Papi Mougeotte.
Ce fichier N'EST PAS un VIRUS.
Cette image a été créée il y a quelques temps par quelqu'un qui testait les nombreuses possibilités d'encodage du format JPEG.
Le fait que  les fonctions de visionnage HTLM de Microsoft n'arrivent pas à la gérer et se plantent n'en font pas un virus (mm problème avec Netscape). Pour ce qu'on en sait il ne contient pas de code dangereux.
Si on découvre un virus qui essaie de faire circuler ce fichier (ou un fichier du mm type) dans l'intention de faire planter les logiciels de courrier ou les logiciels de surf, nous envisagerons de faire en sorte de le détecter mais pour l'instant, ce fichier n'est pas considéré comme un virus tant qu'il lui manque cette partie qui ferait de lui un vrai virus.

J'espère que j'ai été assez clair  ;D ;D ;D

PapyNet

  • Guest
Re:Virus not detected
« Reply #19 on: October 02, 2004, 04:38:18 PM »
Hello!
Parfait sir! Je n'aurai pas fait mieux dans la langue de Molière!

Papy mougeau c'est péjoratif! mais comme c'est le week-end je vous pardonne!

Bien cordialement
Georges