Author Topic: Rescue Disk redt niet  (Read 10141 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aat

  • Guest
Rescue Disk redt niet
« on: September 18, 2011, 03:14:52 PM »
Zonder dat ik er om had gevraagd verscheen vorige week een scherm waarin werd aanbevolen de Avast Rescue Disk te kopen voor € 9.98. Hij arriveerde correct maar zonder gebruiksinfo. Bovendien wenste de Cd niet te starten. Mogelijk is dat het gevolg van het feit dat het een DVD is en ik geen DVD-staion heb. Maar dat werd bij de aanbieding niet vermeld. Ik ben overigens Avast-fan (hoewel ik de betaalde versie heb verwijderd omdat daarmee mijn Flight Simulator niet meer wilde werken) en zou graag advies hebben. Wat te doen met de niet werkende DVD ?

Aat.

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #1 on: September 18, 2011, 06:24:41 PM »
Hoi Aat, welkom op het forum :)

Ik heb hem zelf niet, maar ook bij wederverkopers staat vermeld dat het een CD is. Wellicht heb je geprobeerd hem vanuit Windows op te starten ? Dat werkt dus niet ! Als je hem wil gebruiken moet je je PC vanaf de CD ( opnieuw ) opstarten. Als dat niet lukt moet je in de BIOS de opstart volgorde aanpassen.

Groetjes, Red.
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

Aat

  • Guest
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #2 on: September 18, 2011, 07:53:04 PM »
Dank voor de reactie, en 't welkom !

op de Cd staat, allen leesbaar metloupe : Insert the Rescue Disk in the DVD drive. Start your system.
En als ie het niet doet, wat ie dus doet,  moet ik in de Bios instellen dat het systeem start van de DVD-drive. Ooit heb ik geprobeerd de Bios te updaten met als gevolg een nieuwe computer. Die  moest ik kopen want de ouwe was, ook door deskundigen, niet meer aan de praat te krijgen. Sindsdien ben ik niet meer in de bios geweest.
Normaal kan ik elke Cd via Uitvoeren of via Deze computer, zonder moeite starten maar deze doet dus niks. Ik vrees dat ook in de Bios geen DVD-drive in te stellen is omdat ik nu eenmaal geen DVD-station heb. en nog iets: ik heb een andere reddings Cd van waaruit de computer wél opstart en het systeem scant. Dus je zou zeggen, 't ligt toch aan die DVD !?

Aat.
« Last Edit: September 18, 2011, 07:57:10 PM by Aat »

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #3 on: September 18, 2011, 09:57:24 PM »
Ik kan nergens vinden dat het een DVD zou zijn, overal heeft men het over een CD, bv ook in deze test :

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2384916,00.asp

Wat je moet doen is je pc ( opnieuw ) opstarten met de CD in de CD drive. Het is de bedoeling dat de PC dan de Windows PE versie op de CD laadt, ipv de Windows versie op je harde schijf. Tenminste als de opstart volgorde goed in de BIOS ingesteld staat, dus de CD drive voor de Harddisc.

en nog iets: ik heb een andere reddings Cd van waaruit de computer wél opstart en het systeem scant.

En dan zou ik zeggen dat je het goed doet.

Overigens, waarom heb je hem aangeschaft ? Het is toch een tool bedoelt voor experts, om te gebruiken als een PC zeer ernstig besmet is met malware.

Groetjes, Red.
« Last Edit: September 19, 2011, 12:39:27 AM by Rednose »
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

Aat

  • Guest
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #4 on: September 19, 2011, 12:59:44 AM »
>>Overigens, waarom heb je hem aangeschaft ? Het is toch een tool bedoelt voor experts, om te gebruiken als een PC zeer ernstig besmet is met malware.<<

Het aanbod verscheen zonder herkenbare aanleiding na de dagelijjkse update van Avast en dan mag je aannemen -of blijkbaar mag je dat toch niet- dat Avast betrouwbaar is. Althans betrouwbare aanbiedingen doet. Dat het een tool is voor experts bleek nergens uit. En op de schijf wordt in de summiere toelichting toch echt gesproken over "de DVD". Blijkbaar is hij speciaal voor mij gemaakt want mijn naam staat ook nog op het ding. Ik ga hem morgen bij de buurvrouw proberen. Zij heeft een Cd- én een DVD-station. Wordt vervolgd.

Aat.

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #5 on: September 19, 2011, 02:05:20 AM »
Interessant, want naar mijn bescheiden mening zou men zo'n tool niet zomaar aan iedereen moeten aanbieden/aanbevelen. Ik ga morgen ( of eigenlijk vandaag ;) ) eens vragen of andere Avast! Evangelists hier meer van weten. En anders ga ik het mijn kontakten bij Avast! vragen :)

Groetjes, Red.
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

Aat

  • Guest
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #6 on: September 19, 2011, 12:50:06 PM »
Interessant, want naar mijn bescheiden mening zou men zo'n tool niet zomaar aan iedereen moeten aanbieden/aanbevelen. Ik ga morgen ( of eigenlijk vandaag ;) ) eens vragen of andere Avast! Evangelists hier meer van weten. En anders ga ik het mijn kontakten bij Avast! vragen :)

Groetjes, Red.

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie. Inmiddels start de p.c. op van de "DVD" ! Ik zag tijdens een nieuwe poging tijdens het opstarten van Windows een onderdeel van een seconde op een zwart scherm een zinnetje met de woorden Toets indrukken voorbij flitsen. De rest van de zin was al weer weg. Toen ik opnieuw startte met de Cd in de driver en bij het verschijnen van weer die tekst  een willekeurige toests indrukte   startte de p.c. verder vanaf de "DVD". En inderdaad, het is geen tool voor niet-deskundigen. In het uiterste geval zou ik hem gebruiken maar ook alleen als door een infectie niets meer zou gaan. Daarom extra belangstellend naar de motivatie voor het aanbieden van deze reddingsactie.

Aat.

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #7 on: September 21, 2011, 02:15:53 AM »
Hoi Aat :)

Helaas kan ik je nog niet veel nieuws melden :

- Tot nu toe heb ik onder de Avast! Evangelists niemand kunnen vinden die de pop-up ook heeft gehad.

- Er is wel een reactie van een Avast! Developer met betrekking tot dergelijke advertentie pop-ups, maar dan meer in algemene zin, dat ze er zorgvuldig mee proberen om te gaan.

- En er zijn Avast! Evangelists die vragen/twijfels hebben met betrekking tot dergelijke advertentie pop-ups.

Groetjes, Red.



« Last Edit: September 21, 2011, 02:48:35 AM by Rednose »
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

Aat

  • Guest
Re: Rescue Disk redt niet
« Reply #8 on: September 21, 2011, 02:38:40 PM »
Dag Red,

Bedankt voor de speurtocht. Ik ben blijkbaar één van de weinigen die de aanbieding kregen.  >:(
Ik zal er maar blij mee wezen en de Cd veilig weg bergen tot er echt iets ernstigs met het systeem gebeurt. Misschien ben ik er dan wel blij mee.

Groetjes,

Aat.