Author Topic: Fout bij installatie AIS, firewall driver kan niet geïnstalleerd worden, help!  (Read 7899 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StijnAudoor

  • Guest
hoi,

al sinds 16 november van vorig jaar, de datum dat ik een licensie voor Internet Security kocht, zit ik met het probleem dat ik de firewall driver niet kan installeren.
Ik krijg een foutmelding bij de installatie, en de installatie gaat verder zonder firewall. heb het logmeldingen indien nodig.

Heb al verschillende keren uninstall gedaan, ook met aswclear, en al de raad opgevolgd van andere topics om opnieuw te installeren ( veilige modus, veschillende reboots, enz.)
Als t bij toeval dan eens lukt om de firewall mee te installeren, krijg ik bij de reboot een blauw scherm.

Wie kan mij helpen want het begint enorm op mijn zenuwen te werken dat ik nu al meerdere maanden NIET kan genieten van de volle internet security maar er wel voor betaald heb.


met dank

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Hoi StijnAudoor, welkom op het forum :)

- Welke Aniti Virus en/of Firewall software heb je voor Avast gebruikt ?

- Hoe heb je die gedeïnstallleerd ?

- Heb je wel een speciale uninstall tool gebruikt ? Je kan ze hier vinden :

http://singularlabs.com/uninstallers/security-software/

Groetjes, Red.
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

StijnAudoor

  • Guest
hoi,

geen enkele andere AV of FW, ik gebruik al jaaaaren Avast, vroeger de free AV en zonder problemen maar nu ik eens een licentie betaald heb voor AIS, wel dus.

Deze pc had een format gekregen en een volledig nieuwe install van windows, enige firewall die geïnstalleerd werd, was die van windows zelf en die staat uitgeschakeld. Moet ik die windows firewall driver verwijderen misschien?

En ja, had bij mijn pogingen om het zelf op te lossen die speciale uninstall tool van Avast gebruikt, in veilige modus, waarna ik reboot deed opnieuw in veilige modus, met nog een normale reboot daarna. Pas nadien opnieuw geprobeerd om setup te doen maar t resultaat blijft hetzelfde, probleem met het installeren van de Avast firewall driver waarna ie zegt: setup zal verder gaan zonder firewall.

heb je niks gehad aan het .txt bestand? dat was eigenlijk het setup log dat ik kon inkijken op het moment dat hij die fout gaf.

grtz

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Nee, de Windows firewall driver kan volgens mij het probleem niet zijn. Maar ik heb eigenljk geen idee hoe dit verder te troubleshooten, dus ik ga proberen hulp in te roepen.

Groetjes, Red.
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

StijnAudoor

  • Guest
Hoi,

ik heb niks meer gehoord over een mogelijke oplossing.

Vanmorgen was er een update naar avast7, heb voor de zekerheid nogmaals alle stappen van hierboven herhaald qua uninstall en reïnstall, maar het probleem blijft dus bestaan.

Ook met de avast7 krijg ik een blauw scherm en kan ik mijn pc niet meer herstarten als ik de firewall dienst mee installeer. Het enige verschil is dat hij tijdens de installatie niet meer blokkeert op die driver.

Maar nu ben ik dus bijna een half jaar aan de slag met AIS en heb ik nog steeds geen oplossing om mijn firewall te kunnen gebruiken.
Kan het iets te maken hebben met het feit dat ik via een draadloos netwerk met internet verbonden ben?
Heb vandaag met die nieuwe install wel gemerkt dat er een "avast! Firewall NDIS Filter driver" geïnstalleerd is bij mijn draadloze verbinding.
Misschien enige connectie met t probleem?

Kan iemand mij verder helpen? Rednose? Iemand anders?
Gelijk wie?

een diep bedroefde gebruiker

StijnAudoor

  • Guest
Hoi,

blijkbaar zit ik met een onoplosbaar probleem...

Heeft er werkelijk niemand anders nog winXP?
Of niemand die met hetzelfde probleem worstelt?

Kan er mij niemand helpen??

Ik begin te denken dat ik beter geen AIS had aangekocht, met die free antivirus had ik al jaren geen probleem.

Iemand een idee??

HELP PLZ

Offline Rednose

  • Pirate Party Member
  • Avast Überevangelist
  • Massive Poster
  • *****
  • Posts: 3739
  • Bits of Freedom : https://www.bof.nl
    • Nederlandstalig Avast! forum
Hoi,

Sorry, maar ik ben een tijdje weggeweest, en ik probeer alles hier nu weer een beetje op te pakken :)

Zou je zo vriendelijk willen zijn om enkele van de laatste minidump files uit C:\Windows\Minidump\ te zippen en te emailen, samen met een link naar dit topic, aan : kurtin (at) avast (dot) com

Groetjes, Red.
OS: Win 10 / iOS 17 / Debian 12 / Tails 5
Real Time: Avast Premium Security
On Demand: Malwarebytes
VPN: NordVPN ( NordLynx ) with Threat Protection ( Lite )

c.schrijver

  • Guest
hallo

Ik had dit zelfde probleem, dit wert veroorzaakt door de firewall zonealarm.
nadat ik deze had gedeïnstalleerd was het probleem verholpen

groetjes chris

StijnAudoor

  • Guest
Dank voor de info, al zal ik er niks mee zijn.

Ik heb namelijk nooit een andere firewall gebruikt. tot voor kort had ik zelfs nog altijd windows2000 pro.
Old school to the bone.

Heb dan toch maar XP leren gebruiken omdat ik pc kon overkopen waar die windows bij zat. Nochtans volledig nieuwe setup geweest, en dus nooit firewall geinstalleerd.

Nu laten ze mij van avast weten dat mijn bescherming bijna verloopt, maar heb ik geen zin om opnieuw een jaar te betalen voor een AIS waar ik de firewall niet van kan gebruiken.

Oplossing of raad gevraagd.

Met dank

mint72

  • Guest
Ik heb een vergelijkbaar probleem. `installatie avast!FirewallNDIS Filter Miniport #624 geeft mijn laptop bij het starten aan, en de afgelopen maande 2 blue screens gekregen. in middels wel een voorgeprogrammeerde Norton er uit gehaald, maar nog geen resultaat 8)

drikaatje

  • Guest
Hey
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ben nieuw hier en heb in januari ook een licency gekocht en sedert dan kan geen firewall bescherming aangeklikt worden. Kan iemand me helpen ban in het begin? Wat kan ik proberen,ik ben ook geen groten pc kenner !!! Please?