Author Topic: aanvallen?  (Read 6914 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bloemetje

  • Guest
aanvallen?
« on: August 02, 2012, 01:27:35 PM »
Van de week heb ik Avast op mijn laptop gedownload, nadat Microsoft Security Essentials geblokkeerd was. Nu ontvang ik de hele dag rode vlakken onderin met de mededeling dat er eeen toolkit of trojaans paard is geblokkeerd. Zijn dat aanvallen of hoort dat zo? Wat moet er mee doen?
Alvast bedankt.

Offline Eddy

  • Avast Evangelist
  • Maybe Bot
  • ***
  • Posts: 31080
  • Watching (over?) you
    • Malware removal, Biljart and other things.
Re: aanvallen?
« Reply #1 on: August 03, 2012, 04:42:42 AM »
Het zijn mededelingen dat Avast iets schadelijks heeft tegen gehouden.
Als ze van de webschield afkomstig zijn stel ik voor dat je fatsoenlijke sites gaat bezoeken.

bloemetje

  • Guest
Re: aanvallen?
« Reply #2 on: August 03, 2012, 01:27:36 PM »
Sorry ik ben maar een eenvoudige huisvrouw en heb nog nooit onfatsoenlijke sites bezocht. Wel zijn we een keer naar Israel geweest en had ik mijn tablet meegenomen, zat toen nog geen avast op, heb ik er van de week opgezet. Toen we terugkwamen kreeg ik de mededeling dat ze via gmail vanuit Israel geprobeerd hadden mijn computer te hacken. Zou het daar soms vanaf komen? Krijg bijna elke 4 minuten een trojaans paard en toolkit. Mijn kluis zit propvol, moet ik dat er in laten zitten of kan ik dat opruimen?
Alvast hartelijk bedankt.

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: aanvallen?
« Reply #3 on: August 03, 2012, 11:16:25 PM »
Dag bloemetje,

Hebt u Microsoft Security Essentials helemaal verwijderd, voordat u avast installeerde? Antivirusprogramma's nestelen zich nogal diep in het systeem en kunnen elkaar flink in de weg zitten. Op deze site http://singularlabs.com/uninstallers/security-software/ vindt u een tool en aanwijzingen om MSE te verwijderen.

Ik denk dat avast zegt dat het een rootkit of een trojaans paard gevonden heeft. Dat is niet zo best. Als de waarschuwing elke vier minuten verschijnt, betekent dit dat de infectie nog aanwezig is. U hebt hulp nodig van een erkend malware verwijderaar om hem te verwijderen. Elders in dit forum is te vinden, welke programma's (OTL, MalwareBytes, avast bootscan) nodig zijn om uw pc  te onderzoeken.

Ik zou met de getroffen pc voorlopig niet electronisch bankieren. Gooi de viruskluis nog niet leeg, misschien zit daar nog iets bij dat de moeite is om nader te bekijken.

Gmail scant de mail op virussen en ander gespuis voordat het in uw inbox komt. Daar zal de infectie niet vandaan komen; waar komt de mededeling over gmail vandaan?

Met vriendelijke groeten,
« Last Edit: August 03, 2012, 11:21:24 PM by Kwartet! »