Author Topic: Verwijder uit de viruskluis  (Read 13330 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carla12

  • Guest
Verwijder uit de viruskluis
« on: August 26, 2012, 02:57:33 PM »
ik heb een raarre vraag er zit een bestandje in mijn virus kluis
dat bestandje is van een menu van een spelletje die ik op een schijf moet zetten
hoe kan ik dat bestand er weer uit krijgen zodat ik het weer in mijn menu kan zetten
(Dus niet verwijderen)

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: Verwijder uit de viruskluis
« Reply #1 on: August 26, 2012, 08:53:38 PM »
Dag Carla,

U ziet de viruskluis waarschijnlijk al, maar toch even alle stappen.

Avast gebruikersinterface (Rechtsklikken op het gele bolletje) > Onderhoud > Virus Kluis > Rechtsklikken op bestand > Herstellen.

Weet u zeker, dat avast het bestand niet even snel weer in de kluis zet, als u het eruit haalt?

Met vriendelijke groeten,

carla12

  • Guest
Re: Verwijder uit de viruskluis
« Reply #2 on: August 26, 2012, 10:32:23 PM »
bedank voor u snellen reactie
nee dat wist ik niet dat die sneller weer in de kluis zat

en wat die Verification hij blijf moeilijk te zien als je ogen niet meer zo goed zij

Theo Peterbroers

  • Guest
Re: Verwijder uit de viruskluis
« Reply #3 on: August 27, 2012, 09:35:41 AM »
Bij mij slaat avast toe, zodra ik iets met zo'n teruggezet bestand doe. Openen (dubbelklikken) of scannen met Malwarebytes: avast is onverbiddelijk.

Maar misschien is het geen virus of malware, avast heeft het ook wel eens bij het verkeerde eind. U kunt het bestand uit de kluis halen; wanneer u op het eind niet zegt 'terugzetten' maar 'extraheren', mag u kiezen naar welke directory het moet.

Open vervolgens op het web https://www.virustotal.com/ en selecteer het bestand dat u zojuist hebt geëxtraheerd. Virustotal scant het bestand met een reeks antivirusprogramma's.

Als alleen avast en Gdata een virus vinden, is het waarschijnlijk een false positive. U kunt het dan naar het avast viruslab sturen. Nog een keer de kluis openen, nog een keer rechtsklikken, en dan 'stuur naar viruslab' en Type selecteren. Avast kan dan de herkenning veranderen in een volgende update van de virusdefinities.

Als meer antivirusproducten iets vinden, hebt u met een echte besmetting te maken.

Met vriendelijke groeten,